Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Yliopiston sopeuttamis- ja kehittämistoimet (Soke) Koponeuvosto Joni & Jyri.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Pienten järjestöjen viestit - Kyselyn tulokset Pienten järjestöjen tapaaminen Anne Ilvonen, OK-opintokeskus & Riitta Kittilä, SOSTE.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Tietoturvaviikko 2013 Esitys 2/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Epäily herää – miten toimia? K-Sshp, Läheisväkivallan ehkäisyn kansallinen osaamiskeskus-hanke: koulutuspäivät Noora-Maria Ahl psykologi Marja.
| Sähköisen viestinnän ja tietosuojan uudistukset HE 48/ Johanna Aho.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
13 Mielenterveyden häiriöt ulottuvat lievistä vaikeisiin Ydinsisältö.
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
Yhteistyöpäivät Helsinki
Kysely sosiaalisen median käytöstä
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Valtuustotyön arviointi
Paperirullien lastaus rekka-autoon
Työelämäosaajana OKM.
Malmikasasta kansalliseksi aarteeksi - SOTE-tiedot hyötykäyttöön mahdollistava sääntely ja palveluoperaattori/-t (Hannu Hämäläinen), Pekka Kahri
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Työntekijöiden, yritysten ja yrittäjien sopeutuminen muutoksiin
Siirtohaut Opintopolussa keväällä 2016
Lastaus kuorma-autoon
TIETOTURVA.
NUORUUS PS2 LAJM.
Pelaajapolkujen nykytila
Meillä on töissä kivaa. Meillä on hyvä ilmapiiri ja kivat työkaverit
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Tieteellisen tekstin peruselementit
Tuulivoima.
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
Rakennusmies putosi lämpöeristenipun päältä 2,3 metriä maahan
Teknologiateollisuuden ajankäyttötiedustelu 2013
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Pelastusturvallisuuden vuositilasto 2017, Lappi
Lisätietoja: Opettaja Marjo Paasisalo
Sosiaalialan tehtävärakenne
Vardan tietomalli ja raportointi
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
TYÖRYHMIEN YHTEENVETO SYÖMISHÄIRIÖPÄIVILLÄ
Työn muodot Työsopimuksen ehdot
Pohjois-Savon kuntien tilinpäätökset 2017
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
MELUNTORJUNTAOHJELMA
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
Terveiset Yö-ryhmästä
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
GDPR:n hyvää syksyn alkua
Katsaus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden rekisteröintiin
Finanssialan henkilöstö ja koulutus
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Pelastusturvallisuuden vuositilasto 2017
Viestinnän työkalupakki
Maakuntien ICT-muutosten tehtäväkartat ja tehtäväverkot
Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde:
Työntekijöiden ansiokehitys
Organisoituminen ja käynnistyminen
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Massaviestinnän toimintatavan automatisointi
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
RAI Espoossa
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Kevan ajankohtaiset Etelä-Savo Maakuntatilaisuudet 2019.
Esityksen transkriptio:

Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän 7 + 1 hukkaa) 1. Ylituotanto Tehdään liian paljon, liian aikaisin, tehdään varmuuden vuoksi. 2. Varastot / keskeneräinen työ Kaikki tehtävät, jotka on aloitettu, mutta joita ei ole saatu vielä valmiiksi. 3. Odottaminen Työ odottaa tekijäänsä tai asiakas odottaa palvelua. 4. Ylimääräinen työntekijän tai materiaalin liike Asiantuntijatyössä tiedon manuaalinen syöttö järjestelmästä toiseen, liikkuminen sovelluksesta toiseen, tiedon lajittelu ja etsiminen. Lähde: Torkkola, S. 2015. Lean asiantuntijatyön johtamisessa 5. Siirtäminen Tiedon tai työn siirtäminen henkilöltä tai osastolta toiselle sen sijaan, että pyrittäisiin minimoimaan tarvittavien henkilöiden määrä per tehtävä. 6. Virheet ja uudelleen tekeminen Puuttuvat tiedot, virheet ketjun alkupäässä, keskeytykset, häiriöt väärinkäsitykset aiheuttavat uudelleen tekemistä. Luonteeltaan kumuloituvaa! 7. Epätarkoituksenmukainen käsittely Jos ei tiedetä mitä asiakas todella haluaa, saatetaan tehdä ylimääräisiä asioita: tarkistuksia, raportteja ja kokonaisia työvaiheita. 8. Käyttämätön osaaminen Ei tiedetä mitä työntekijät osaavat, ideoita ja asioita ei uskalleta kertoa tai ne eivät tule puheeksi.