Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja Kuntamarkkinat 14.9.
Kampanjoinnin kehityksen taustalla politiikan medioituminen.
Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012) Henkilöityminen Privatisoituminen Henkilöpiirteiden korostaminen Yksityiselämän paljastaminen Indivudualisoituminen Yleinen näkyvyys Keskittynyt näkyvyys Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012)
Pysyvää ja muuttuvaa Perusviestintäosaaminen antiikin ajoista asti samaa Imagopolitikointi Poliittisen viestinnän ammatillistuminen
Presidenttiehdokkaalle televisio on yhä tärkein foorumi.
Eduskuntavaalit 2015 TV-uutiset ja ajankohtaisohjelmat 58 % TV:n Vaalikeskustelut 44 % Vaaliuutiset verkossa 31 % Vaalikoneet 26 % Some 15 % Verkkosivut 9 %
Sosiaalisen median rooli on presidentinvaaleissa 2018 tärkeämpi kuin yksissäkään aikaisemmissa vaaleissa.
Sosiaalisessa mediassa kampanjointi Vaatii viestintäosaamista Vuorovaikutteisuus keskeistä Mukaan näkemyksiä, mielipiteitä, tunnetta ja henkilökohtaista otetta Kuunteleminen ja aitouden vaikutelman synnyttäminen
Retorisesta presidenttiydestä ubiikkiin presidenttiyteen?