Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Miten sosiaalista mediaa on hyödynnetty puoluepoliittisessa viestinnässä?
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Pr-toimisto Impact1 Yrityksen imagon tehostaminen Pr-toimisto Impact.
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Sosiaalisen median koulutus
Suupohjan seutuportaali –hanke
Tutustumme Kokoomukseen Opiskelevan pienryhmän aineisto.
SOME (sosiaalinen media)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Meditoitunut yhteiskunta vaikuttajan areenana ja mielikuvien luojana Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Terveysosaaminen ja media
TTL Sosiaalisessa mediassa
Kai Flink Eduskuntavaaliehdokas
Veijo Nikkanen: Verkonkäytön mahdollisuudet Kaikille hyvä -seminaari Selko-e Verkonkäytön mahdollisuudet Veijo Nikkanen Kehitysvammaisten Tukiliitto.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Projekti: Iso rinkeli.
Projektin nimi: Iso rinkeli
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Terveysosaaminen ja media
TVT ja poliittisen toimintaympäristön muutos  Tietokonevälitteinen viestintä: poliittinen väline, kanava, foorumi ja yhteisöllisyyden mahdollistaja 
SAK:n ja liittojen sähköinen viestintä SAK Jäsenpalveluosasto Heli Nykänen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Vaikuttaminen ja vakuuttaminen
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Vaalit. Helsingin kaupunginvaltuutetut sukupuolen mukaan 1997– Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus, SVT XXIX kunnallisvaalit.
VISIO ARVOT KEHITTÄMIS- TOIMET MISSIO Naisten aseman, sukupuolten välisen tasa-arvon ja tyttöjen ja naisten ihmisoikeuksien edistäminen yhdessä jäsenjärjestöjen.
KHO:2006:18 Lääkinnällinen kuntoutus - Tietokoneohjelmat - Kunnan järjestämisvelvollisuus - Hallintoriita Korkein hallinto-oikeus velvoitti kaupungin.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Miten vahvistamme Aarresaari-verkoston verkostoja? Eric Carver & Juha Sainio.
10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja III Vaikuttamisen kanavat.
Seurakuntavaalit 2010: miten äänestettiin ja miksi Onnistuiko ensimmäinen kerta? Cafe Agricola 13/ Helsinki Harri Palmu, Kirkon tutkimuskeskus.
Kaikki keinot käyttöön! Yhteenvetoa tekstien vaikutuskeinoista.
VIESTINTÄ.
Tutustumme Kokoomukseen
Hypoteesi Oman hypoteesini mukaan analysoimalla mediaa, vertaamalla sen julkaisemaa sisältöä valtion virallisiin linjauksiin ja tarkastelemalla tuloksia.
Kampanja –
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
Suomen vaalit Suomessa äänioikeutettuja ovat kaikki yli 18-vuotiaat maan kansalaiset. Äänioikeus on yleinen ja yhtäläinen Äänioikeudesta ilmoitetaan kirjeellä,
Yhteenvetoa mediatekstien vaikutuskeinoista
JOPOX RATKAISEE! Kun pelkät kotisivut eivät riitä! Tom Hedman KOULUTUS

YHTEISKUNTAOPPIA PUOLUEET.
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
VAALIT ja Äänestysaktiivisuus
1. jakso 2. jakso 3. jakso 4. jakso JoPoX pähkinänkuoressa
Flexit opastavat uusittuihin Siwoihin
Kuluttajien tietoisuuteen ulkoa
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
Median aikajana Älypuhelin 1993 TV v.1926 some
Hankeviestintää - miksi ja miten?
MTK-järjestön toimintasuunnitelma 2012
Sosiaalisten verkostojen analyysi (ja Web2.0)
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Viestintä.
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Esityksen transkriptio:

Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja Kuntamarkkinat 14.9.

Kampanjoinnin kehityksen taustalla politiikan medioituminen.

Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012) Henkilöityminen Privatisoituminen Henkilöpiirteiden korostaminen Yksityiselämän paljastaminen Indivudualisoituminen Yleinen näkyvyys Keskittynyt näkyvyys Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012)

Pysyvää ja muuttuvaa Perusviestintäosaaminen antiikin ajoista asti samaa Imagopolitikointi Poliittisen viestinnän ammatillistuminen

Presidenttiehdokkaalle televisio on yhä tärkein foorumi.

Eduskuntavaalit 2015 TV-uutiset ja ajankohtaisohjelmat 58 % TV:n Vaalikeskustelut 44 % Vaaliuutiset verkossa 31 % Vaalikoneet 26 % Some 15 % Verkkosivut 9 %

Sosiaalisen median rooli on presidentinvaaleissa 2018 tärkeämpi kuin yksissäkään aikaisemmissa vaaleissa.

Sosiaalisessa mediassa kampanjointi Vaatii viestintäosaamista Vuorovaikutteisuus keskeistä Mukaan näkemyksiä, mielipiteitä, tunnetta ja henkilökohtaista otetta Kuunteleminen ja aitouden vaikutelman synnyttäminen

Retorisesta presidenttiydestä ubiikkiin presidenttiyteen?