Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kelan kuntoutusraha - toimeentuloturva kuntoutuksen aikana Anne Flak suunnittelija.
Advertisements

Psoriasiskysely 2011 tulokset Helsingissä
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
Suun terveydenhuolto Rovaniemi. Järkevä työnjako Hammashoitajan tehtävänkuva → Hammashoitajat ja lähihoitajat vastaavat omalta osaltaan potilas- ja työturvallisuudesta,
TOSITIETOA Tupakka. TOSITIETOA Yleistä tupakasta Tupakan savu sisältää yli 4000 kemikaalia Nikotiinin lisäksi tupakka sisältää mm. arsenikkia, kadmiumia,
Ateriapalvelun tyytyväisyyskysely Tulokset 2016 (vert.2015)  Kyselyyn vastasi 117 asiakasta (120) – Miehiä 42 vastaajaa (54) – Naisia 69 vastaajaa.
Lapin ja Länsi-Pohjan sote- seminaari Varautuminen ikäihmisten palvelujen tarpeen kasvuun Ylitorniolla Eeva Leukumaa Kari Askonen.
Palvelusetelillä potkua palvelutuotantoon – case Jyväskylä palveluiden joustoa, elinkeinojen elinvoimaisuutta, valinnan vapautta Pekka Utriainen Apulaiskaupunginjohtaja.
Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist Laatuverkostokokous.
Peikko Mummolassa- toimintamallin jalkauttaminen Lahden kaupungin kotihoidossa Lahden kaupunki Kotihoito Palveluesimies Kati Liikonen.
Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.
Studio El Nino Nauttikaa esityksestä Sara-Tuuli Kauppinen 9J
AINEISTOINA GENTRANS (SUOMI) JA SHARE (14 MUUTA EUROOPAN MAATA) -TUTKIMUKSET ELINA HAAVIO-MANNILA EMERITAPROFESSORI, HELSINGIN YLIOPISTO ASENNOITUMINEN.
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
Kokoelmien keskeltä - kokoelmanhoidon yhteisiä suuntia etsimässä Kati Vuontisjärvi Rovaniemen kaupunginkirjasto.
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
GPS-paikannusranneke
Päivähoitoikäiset (10kk–6v) ikäryhmittäin
Kouluruokailun tyytyväisyyskysely 2016
Osaston potilaiden tyytyväisyys LLKY:n osastotoimintaan
Minna Olkinuora-Tauru
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Lehtisaaren koulun sisäilmasto-oirekysely
Kotihoidon johtaja R. Inkala
Kotihoidon asiakkaat marraskuussa 2016
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
TYÖKYKYKOORDINAATTORITOIMINTA TYÖTERVEYS WELLAMO OY:SSÄ
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Tietopaketti 9: Vammaispalvelut
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Tampereen seutukuntien päiväkotihoidon kustannusvertailu 2016
Laadukasta pesulapalvelua
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
Etelä-Pohjanmaan tietopaketti
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Kuntoutuksen kuumat perunat
PEIKKO SEMINAARI HAMMASHOITAJA JA SUUHYGIENISTI KOTIKÄYNNILLÄ
Varhaiskasvatuksen kysely kunnille koskien hallinnonalaa, kotihoidon ja yksityisen hoidon tuen kuntalisiä sekä palveluseteliä Jarkko Lahtinen ja Johanna.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Kysely opintojen ohjauksesta
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 3
X-breikki: LIIKKUVA AMIS SAKU ry.
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 1
Opintopsykologi Katja Hietanen
Terveiset Yö-ryhmästä
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tarvitsetko tietoa suunterveydestä? Seuraa I love suu -kampanjaa!
Uuden teknologian vaikutukset työpaikoille
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Pyhäjoella 2016
Ohjaamot.
Asumisneuvonnan chat palvelu
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Ikäihminen ja perhe muutoksessa Viides tapaaminen
Keski-Pohjanmaa / Kainuu / Oulunkaari / Lappi
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Kentän uudet nettisivut Kentän
Hyvää mieltä muistisairaiden arkeen hevosvideoilla
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon Merja Nummela Toimistosihteeri/hoidon ja hoivan hallinto 25.4.2017

Vastaajat Kysely toteutettiin joulukuussa 2016 Säännöllisen kotihoidon asiakkaille, työntekijät jakoivat sekä keräsivät lomakkeet käyntien yhteydessä Yhteensä 209 vastausta, noin 35 % asiakkaista.   Säännölliset kotihoidon asiakkaat 31.12.16 Vastatut vuonna 2016 Isojoki 83 30 Karijoki 39 19 Kauhajoki 319 106 Teuva 155 53 Ei kuntaa mainittuna 1 Yhteensä 596 209

Vastaajien tiedot Naisia 120 ja miehiä 62 78 % yli 75-vuotiaita Enemmistö asui muualla kuin keskustassa 75 % asui yksin Suurin osa sai apua omaisiltaan

Tulokset Tyytyväisyys kotihoidon palveluihin kokonaisuutena:

Tulosten perusteella: Palvelut tukivat kotona asumista (vajaa 89 %:n mielestä), 83 % katsoi, että myös lisäävät turvallisuudentunnetta Henkilökunnan käytökseen ja ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä Kouluarvosanoina keskiarvo kotihoidolle 8,7 Hoito- ja kuntoutussuunnitelma tunnettiin vähän heikosti

Ateriapalvelu ”Minun mielestäni näin on kyllä hyvä” Ateriapalveluun noin puolet oli tyytyväisiä ja toinen puoli oli melko tyytyväisiä, 4 oli tyytymätöntä ”Minun mielestäni näin on kyllä hyvä” ”Vähän samanmakuista ruokaa liian usein” ”Olis kiva määrätä itse koska ruoka tulee” ”Ei sitä voi syödä”

Suuhygienia Vastaajista 26 katsoi tarvitsevansa apua suuhygienian hoidossa ” Vois päivittäin pestä tekarit. Ei tule itse pestyä” ”En ole osannut pyytää apua” ”Hampaitten pesun ja muun suuhygienian hoitaa kotipalvelu kahdesti päivässä. Hoito on ensiarvoisen tärkeää ja olen siihen erittäin tyytyväinen”

Kotihoidon kehittäminen Turvalaitteista eniten käytössä: turvapuhelin, turvaranneke, rollaattori ja kävelykeppi Ehdotuksena mm. kamerayhteys asukkaan ja kotihoidon välillä Ei kuitenkaan liian tekniseksi mentäisi: ”Ei ainakaan robottia hoitajaksi. Robotti ei osaa hymyillä”

Toiveina/mietteinä Lisää henkilökuntaa Samojen hoitajien pysyvyys Aikaa ulkoiluun ”Olen tyytyväinen kun saan olla kotona. Saan apua kun tarvitsen!” Teillä on yhdelle hoitajalle liikaa paikkoja…kiire. Mutta joka paikassa on kiire, tiedän sen. Ruuan jakajalla on kiire. Se on tämä aika” ”Kotihoidon maksut ovat liian suuret ja eläke on pieni”