Kieliteknologian verkosto (KIT)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Open Source Courseware OSCu
SPOL Suomen Psykologian Opiskelijain Liitto. Mikä SPOL? Kattojärjestö paikallisille ainejärjestöille, perustettu vuonna 1968.
12/12/01USIX tapaaminen Kohti luonnollisempaa ihmisen ja koneen välistä vuorovaikutusta USIX kieliprojektien yhteistapaaminen 12/ Interact Project.
Virtuaaliyliopiston portilla Matti Sinko SVY:n kehittämisyksikkö Tampereella
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
YLIOPISTO- KESKUKSET Esittely KUUSI YLIOPISTOKESKUSTA Yliopistokeskukset ovat osa suomalaista korkeakoulujärjestelmää. Ne toimivat kuudella.
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
TUTKI Tietomallityöryhmä RAKETTI-TUTKI Tietomallityöryhmä.
Open Source Courseware eli OSCu Ohjelmistotekniikan opetuksen verkostohanke Kirsti Ala-Mutka TTKK/Ohjelmistotekniikka.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä,
Kielikeskus 1 Heli Harrikari 2008  2009 Kypsyysnäytteiden kielentarkastuksen arviointikriteerien yhtenäistäminen LAAKEA-osahanke 2008 Heli Harrikari Kehittyvä.
AVOIMEN TIETEEN EDISTÄMINEN YLIOPISTO(I)SSA EEVA NYRÖVAARA
Rauman Lyseon lukio. Rauman Lyseon lukion perustehtävänä on antaa opiskelijalle laaja yleissivistys ja yleinen korkeakoulukelpoisuus. Lukio on pääväylä.
ORCID-tutkijatunnisteen käyttöönotto Hanna-Mari Puuska Julkaisutiedonkeruuseminaari
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Aarresaari.net käyttäjien kokemustenvaihtoa
Arvo – opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu ja AVOP-kysely
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
KOHTAAMO – Ohjaamojen ja nettiohjauksen kehittämisen tuki
Kotilava Kotimaiset tieteelliset lehdet avoimiksi ja vaikuttamaan
Sisällönkuvailun asiantuntijaryhmä
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista saksan kielen ja kulttuurin/
Asiakirjapohjaisen haun ja valinnan tilannekatsaus 6.6
Yliopisto professorin työnantajana -selvitys 2016 Focus Master Oy 8. 8
Microsoft Office Excel
Tervetuloa Innokylään
Työnhaun +opiskelun taidot
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Miksi VIRTA-opiskelutietojen kyselyn Kela-käyttöliittymä?
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Verkostotapaaminen Tampere
Tuhkan hyötykäyttömahdollisuudet 2. 11
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Yliopistojen tasa-arvo- ja yhdenvertaisuus-suunnitelmien vertailu
MITÄ LUKION JÄLKEEN?
Kieltenopetus Åbo Akademissa
OT-keskus Erityistaso
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Projektiorganisaatio:
Virtuaaliyliopiston portilla
Koulutuksen tutkimuslaitos
Omnia.fi/yhteishaku.
Opinnäytteiden sähköinen arkistointi yliopistoissa
Kauppatieteet Tampereen yliopisto
Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä
RADICAL Filling Skills Gaps in Blue Industry by Radical Competence Boost in Engineering VET
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
Esityksen transkriptio:

Kieliteknologian verkosto (KIT) Kieliteknologian infotilaisuus syyskuu 2004 Kieliteknologian opetuksen verkosto

Kieliteknologian opetuksen verkosto KIT-verkosto kieliteknologiaa voi opiskella yhdessätoista yliopistossa jatkaa nykymuodossa vuoden 2005 loppuun yliopistot tarjoavat verkostoon omaa osaamistaan kieliteknologian eri aloilta Kieliteknologian opetuksen verkosto

Kieliteknologian opetuksen verkosto Oulun yliopisto Vaasan yliopisto Joensuun yliopisto Tampereen yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Jyväskylän yliopisto Helsingin yliopisto Teknillinen korkeakoulu Turun yliopisto Åbo Akademi Kieliteknologian opetuksen verkosto

KIT-yliopistojen erikoisaloja: Kieliteknologian opetuksen verkosto Helsingin yliopisto Kieliteknologian menetelmät ja teoria Tiedonhaku, dokumenttien hallinta Puheteknologian fonetiikka Kääntämisen teknologia Kognitiotiede Vaasan yliopisto Terminologinen tutkimus Åbo Akademi Neurolingvistiikka Psykolingvistiikka Kaksikielisyys- tutkimus Teknillinen korkeakoulu Puhesynteesi ja puheentunnistus Tilastolliset kielimallit, neuraalilaskenta Puheen kognitiivinen prosessointi Turun yliopisto Neurolingvistiikka Psykolingvistiikka Puheteknologiaan suuntautunut fonetiikka Kieliteknologian opetuksen verkosto

KIT-yliopistojen erikoisaloja: Kieliteknologian opetuksen verkosto Tampereen yliopisto Tiedonhaku Tiedonhaun kieliteknologia Korpuslingvistiikka Kääntämisen Vokologia Käyttöliittymien Oulun yliopisto Tekninen viestintä Verkkopedagogiikka Joensuun yliopisto Puheteknologian fonetiikka Patologisen puheen tietokoneavusteinen tutkimus Kääntäjän tietotekniikka Korpustutkimus Jyväskylän yliopisto Kielenoppimisen teknologia Digitaalinen media Tampereen teknillinen yliopisto Puheenkäsittely Puheentunnistus Puheenkoodaus Tekoäly Neurolaskenta Kieliteknologian opetuksen verkosto

opiskelu KIT-verkostossa verkoston laitosten opiskelijoilla on KIT-opinto-oikeus, muut voivat hakea JOO:n kautta hae opinto-oikeus kohdeyliopistoista tee henkilökohtainen opintosuunnitelma paikallinen koordinaattori neuvoo Kieliteknologian opetuksen verkosto

KIT-verkosto verkossa Koko verkosto (HY): www.ling.helsinki.fi/kit/ TKK : http://www.acoustics.hut.fi/teaching/kieliteknologia/ JoY: http://phon.joensuu.fi/kieliteknologia/ JY: http://www.solki.jyu.fi/opettaa/KOO-KIT/ OY: www.ekl.oulu.fi/KIT/ TaY & TTY: www.info.uta.fi/kieliteknologia/kit.htm TY & ÅA: http://www.phon.utu.fi/kit/ Kieliteknologian opetuksen verkosto