Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous 15.1.15 Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous 15.1.15 Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)"— Esityksen transkriptio:

1 ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous 15.1.15 Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)

2 Ohjelma 1) Kehittämishankkeiden esittely pääteemoittain (n. 30 min) - Kaikki samassa sessiossa 2) Keskustelut pienryhmissä (n. 45 min, 15 min/suunnitelma) - Jako 3 hengen ryhmiin, joissa on pääsääntöisesti edustaja jokaisesta alateemasta. - Oman suunnitelman tarkempi esittely ja keskustelu: - keskustelun pääpaino: Mitä aiotte tehdä kevään aikana ja mitä haasteita koette, ts. mihin kaipaisitte kollegoilta neuvoja, ohjausta ja tukea 3) Kevään työskentelyn tavoitteet ja aikataulu sekä mahdolliset kysymykset (n. 15 min) - Kaikki samassa sessiossa

3 Kehittämisen painopisteet 1) Joustavien oppimispolkujen luominen 2) Integrointimallien kehittäminen 3) Arviointikäytänteiden kehittäminen

4 Joustavien oppimispolkujen luominen - Tavoitteet:  laatia valtakunnalliseen käyttöön erilaisia malleja ja oppimispolkuja korkeakoulujen ruotsin kielen opetuksen perustaksi ja opiskelumateriaalia työelämätarpeiden pohjalta - Avoimia kysymyksiä:  Miten erilaiset mallit soveltuva eri aloille?  Miten uskalletaan antaa opiskelijoille lisää valinnanvaraa?

5 Kehittämisideat: Joustavien oppimispolkujen luominen  Hanna-Leena Ainonen, OY & Anneli Asunmaa, Saimaan amk: Jag kan – portfolio  Melina Bister, HY & Maria Tuunanen, Jyväskylän amk: Ohjattu itsenäinen kurssi  Mari Huvitus, Aalto & Eija Tapio, Diakonia-amk: Joustavan opintopolun mallipohja – Verkkopohjainen toimintamalli kirjallisen ja suullisen taidon kehittämiselle  Anne-Maria Kuosa, TY & Merja Öhman, Karelia-amk: Involvera, delegera och publicera!

6 Integrointimallien kehittäminen  Tavoitteena on kehittää erilaisia integrointimalleja, kokeilla niitä käytännössä ja täten selvittää niiden hyviä ja huonoja puolia käytännön kokemusten avulla  Avoimia kysymyksiä:  Mitä integrointi tarkoittaa eri korkeakouluissa?  Integrointi vs. kontekstuaalisuus?  Mitä lähtötasoa integroidut opinnot edellyttävät?

7 Kehittämisideat: Integroinnin kehittäminen  Hilkka Bergman, Turun amk & Sara Kirla-Balazs, HY& Liisa Wallenius, Haaga- Helia amk: Helposti lähestyttävä työelämälähtöinen integrointi  Karita Katto,TaY & Teija Lehto, Laurea-amk & Nina Niemelä, TTY: Integrointikurssin mallintaminen  Riina Uusikulku, HY & Anne Wähä, Vaasan amk: Case-menetelmällä kohti asiantuntijuutta – De rätta sakerna på rätt sätt

8 Arviointikäytänteiden kehittäminen  Tavoitteena on laatia yhteiset suositukset siitä, millä menetelmillä ruotsin kielen suullista ja kirjallista kielitaitoa tulisi arvioida korkeakouluopinnoissa  Avoimia kysymyksiä:  Pitääkö olla loppukoe vai voiko osaamisen näyttö perustua opetuksen aikana annettuihin näyttöihin?  Saako loppukokeessa käyttää apuvälineitä?  Voiko loppukokeen tehdä virtuaalisesti?  Voiko loppukokeen tehdä ryhmässä/ryhmäarviona?

9 Kehittämisideat: Arviointikäytänteiden kehittäminen  Päivi Franzon, Kymenlaakson amk & Sinikka Koivurova, LY: Suullisen taidon itse- ja vertaisarviointi  Sari Hanska-Aare, Tampereen amk & Camilla Jauhojärvi-Koskelo, JYU & Tiina Männikkö, TaY: Argumentoivan blogitekstin kirjoittaminen ryhmissä  Mirja Järvinen, Metropolia & Ritva Saira, Mikkelin amk & Taija Votkin, Aalto: Suullisen taidon työelämälähtöinen arviointi


Lataa ppt "ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous 15.1.15 Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google