Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
Advertisements

Korkeakoulusektorin tiedot Kansalaisen palvelunäkymään VIRTA-opintotietopalvelusta Paula Merikko
Laki hallinnon yhteisistä sähköisen asioinnin tukipalveluista 571/
Suomi.fi-palvelunäkymät: Viranomaisen palvelunäkymä Joulukuu 2016, Innokylä-keskustelu.
Keski-Uusimaa-lehden klubikortin esittelytilaisuuden projektisuunnitelma Rauli, Janne, Katja ja Heidi.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Kansallinen palveluarkkitehtuuri (KaPA) Ohjelmapäällikkö Maria Nikkilä Valtiovarainministeriö, JulkICT.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
Suomi.fi-palvelut Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0.
Miten tietoa voisi kysyä vain kerran? JulkICT/ Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke Tietoarkkitehtuuri ja sisältömääritykset
AikuiskoulutusEP - tietokantatilanteen yhteenveto
Vinkkejä pulmatilanteisiin (1/2)
MITÄ UUTTA? Tekstiviestihälytysjärjestelmä Toimikunta- ja maakuntarajat pois Hälytysryhmän jokaisen jäsenen tiedot päähälyttäjien lisäksi (väh. nimi,
Verkkokauppa ja sähköinen asiointi Suomessa
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
VIRTA-julkaisutietopalvelun pilotointi
Tulevaisuuden uutta osaamista
VARDA-tietovirrat: Varhaiskasvatuksen tietojen siirtyminen tiedon tuottajilta tiedon hyödyntäjille.
2C Metsätalouden veroilmoituksen täyttäminen Suomi
Ammatillinen kasvu M5216SAB
Varhaiskasvatuksen tietovirrat ja kansallinen palveluarkkitehtuuri
Kansallinen palveluarkkitehtuuri Tilanne ja lainsäädäntö
Metlan julkaisumittarit
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Linnea2-konsortion purkautumisesta Matti Raatikainen Minna-Liisa Kivinen Ari Ahlqvist
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Prosessi uusien organisaatioiden mukaan ottamiseksi Tuuliin
Keisari kannustaa uudistuksiin
VIRTA-julkaisutietopalvelu ja tutkijan tietovirrat
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Tilannekatsaus: Palvelunäkymät ja Palveluväylä hankkeet
Yhteistyöryhmä Klo
Saavutettavuusinfo korkeakouluopiskelijoille
Messages valinta avaa sinun viestilaatikkosi.
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Suomi.fi-info Tilaisuus tallennetaan. Varmistathan, että mikrofonisi on kiinni. Jätä puheenvuoropyyntösi kommenttikenttään. Voit myös kirjoittaa.
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Avoin rajapinta Espoon kaupungin internet-sivuille
Mitä ovat verkkopalvelut?
Veroasioiden hoitaminen muuttuu
Oulun yliopiston intranetprojekti
Nyt kannattaa toimia!.
Suomi.fi-yrityssivusto
Jäsenprosessi
Ehdotuksia vuosisuunnitteluun
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Kiinteistövaihdannan palvelu KVP
Viestinnän työkalupakki
Käyttöönoton tietopaketti
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
Viestintäsuunnitelma
Käyttöönoton tietopaketti
Finna-tilannekatsaus
Oodin kuulumisia OHTJ ip / Sari Zitting
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Gastron Parhaat on tarkoitettu Gastro Helsinki 2018 näytteilleasettajille ja tuotteille/palveluille, joita messuilla esitellään. Tuotteen/palvelun ilmoittaminen.
Viestintäsuunnitelma
Tieto Edu Hoitoajat Tieto Education Finland.
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Massaviestinnän toimintatavan automatisointi
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset 2018
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
HUOMIO! Voit vaihtaa minkä tahansa dian pohjaväriä
Esityksen transkriptio:

Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille Suomi.fi-viestit Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille

Mitä Viestit-palvelu tarjoaa Viranomaisviestit tietoturvallisesti loppukäyttäjille Päätökset, tiedotteet, lisätietopyynnöt jne. Viestien sisällölle ei rajoitteita Loppukäyttäjä saa viestit valintansa mukaan sähköisinä tai postitse Sähköiset viestit näkyvät Suomi.fi-verkkopalvelussa ja puhelimeen ladattavassa sovelluksessa Heräte saapuneesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla Loppukäyttäjä pystyy myös vastaamaan viesteihin. Viranomainen määrittelee kaksisuuntaisuuden

Keille Viestit-palvelu on tarkoitettu ja kuka sen tuottaa? Palvelun voivat ottaa käyttöön kaikki julkishallinnon organisaatiot Yritykset tai järjestöt eivät toistaiseksi voi tulla asiakasorganisaatioiksi Palvelun kehittämisestä, ylläpidosta ja käyttöönotoista vastaa Väestörekisterikeskus Valtori vastaa ylläpidosta 1.9.2017 asti Palvelu korvaa tuotantoon tulleessaan Kansalaisen asiointitili - palvelun

Mitä hyötyjä Viestit-palvelu tarjoaa viranomaiselle? Turvallinen tapa viestiä, vähemmän paperipostia Tieto siitä, haluaako vastaanottaja viestit sähköisenä vai kirjeenä Maksuton lähettäjälle ja vastaanottajalle Paperipostin maksaa edelleen asiakasorganisaatio Myös todisteellinen tiedoksianto ja korotettu tietoturvataso (STIII) mahdollisia

Miten Suomi.fi-viestit eroaa Asiointitilistä? Asiakasorganisaatio ei tarvitse omaa kirjepostitussopimusta Viestit-palvelu tietää missä muodossa loppukäyttäjä haluaa viestit Ei tarvetta ko. tiedon ylläpidolle Asiakasorganisaatio ei tarvitse enää sopimusta palvelukäytössä Liittymisvaiheessa organisaatio hyväksyy VRK:n käyttöehdot

Mistä asiakasorganisaation viesti asiakkaalle lähtee Sähköpostista Yksittäinen virkailija tai viranomainen Asianhallintajärjestelmästä Voi käyttää järjestelmän tuottajan valmista rajapintaa (connector) Sähköiseltä lomakkeelta Vaatii jonkin muun liityntätavan olemassaolon Mistä tahansa järjestelmästä erikseen rakennettavan rajapinnan kautta Viraston paperipostin lähetysjärjestelmän kautta

Miten edetään – Viestit-palvelun käyttöönottojen aikataulu Suomi.fi-viestit tulee tuotantoon viimeistään kesällä 2017 Asiointitilin asiakasorganisaatiot siirtyvät palvelun käyttäjiksi automaattisesti Asiakkaaksi liittymisilmoituksella osoitteessa esuomi.fi Käyttöönoton tekninen toteutus vie yhdestä neljään viikkoa

Milloin Viestit-palvelun asiakkaaksi voi ilmoittautua? NYT! hannu.korkeala@vrk.fi kapa-asiakaspalvelu@vrk.fi https://esuomi.fi/palveluntarjoajille/viestinvalitys/