Yrittäjyys opintojen aikana

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mitä te oikein teette? Opiskelijoiden edustamien ammatteihin liittyvien videoklippien tms. suunnittelu ja kuvakäsikirjoitus.
Advertisements

AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat työyhteisön arjen tarkasteluun.
NY Vuosi yrittäjänä. Nuori Yrittäjyys ry  Yhdistys, joka tarjoaa yrittäjyyttä ja aktiivista kansalaisuutta edistäviä opinto-ohjelmia kuten NY Vuosi yrittäjänä.
Pyhtään kuntastrategia Khall.
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Mikä ihmeen oppisopimus?
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Motivaatioteoriat Julia L..
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
The 9 block vision processing model
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Tietomallit digiaikaan
YRITTÄJYYS OP2.
BusinessOulu – Yritysten kasvun kumppani
Tervetuloa Innokylään
Työnhaun +opiskelun taidot
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
DMPTuulin ohje ylläpitokäyttäjille
KUIVAKETJU10 Uudella kosteudenhallinnan toimintamallilla tulevaisuuden haasteita vastaan.
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Kumma nimi yrittäjyydelle…
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Monialainen yhteispalvelu
JATKO-OPINTOTAVOITTEINEN LINJAJAKO TULEVAISUUDEN LUKIOSSA
Lukio.
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
Verkostojen merkitys ja vaikutus tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Minna Busch, Teemu Joensuu
Tällaista väkeä koolla
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen –projekti OTE 4
Yrittäjyyden opinnot ja yrittäjyyspolku HAAGA-HELIAn Helsingin Liiketalouden opinnoissa Tiimi: Yrittäjyyden yliopettaja Tarja Römer-Paakkanen & Yrittäjyyden.
Tee sitä mitä rakastat.
Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutuksessa
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Kaupalliset aineet / Valtimo
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Rivakka Ote!-hanke Mitä tehdään ja miten? Mihin pyritään?
Opinnoista töihin teemaryhmän kokous KP OTE
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Toiselle vuosikurssille
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Yrittäjyys opintojen aikana Mitä ongelmaa ollaan ratkaisemassa? 1. Haluamme enemmän käytännönläheistä yrittäjyysosaamista tukevaa toimintaa nykyisiin ja tuleviin opintoihin. Vapaasti valittavien yrittäjyysopintojen määrää ei kannata enää lisätä. Miten opiskelua ja nykyisiä kursseja suunnataan paremmin tukemaan yrittäjyyttä? 2. Opiskelijoiden keskuudessa kynnys yrittäjyyteen on korkea. Yrittäjyyteen kasvetaan oikeiden kokeilujen ja oikeiden asiakkaiden kanssa. Millaisia rohkeita kokeilumahdollisuuksia JAMK voisi opiskelijoilleen tarjota?

Yrittäjyys opintojen aikana Mikä on kehitystyön tavoitteena – mihin ryhmä on vastannut torstain loppuesityksissä? 1. Kymmeniä käytännönläheisiä esimerkkejä ja uusia ehdotuksia, miten nykyisä kursseja suunnataan paremmin tukemaan yrittäjyysosaamista. Osa ehdotuksista tulee pystyä ottamaan käyttöön jo tänä lukuvuonna ja osa voi olla tulevaisuuden visioita. 2. Luoda visonäärisiä ja toimialarajat ylittäviä yrittäjyyden kokeilumahdollisuuksia opintojen aikana.

Yrittäjyys opintojen aikana Keitä ovat kehittämistyöhön liittyvät keskeiset kohderyhmät? Keskeiset kohderyhmät ovat opetushenkilökunta, jotka tekevät käytännön muutokset opintoihin. Loppuasiakas on opiskelija

Yrittäjyys opintojen aikana Miksi asia halutaan ratkaista ja mitä taustatietoa asiasta on jo olemassa? Tulevaisuuden työllistymishaasteet on tunnistettu. Yrittäjyys tulee olemaan yksi vaihe yhä useamman valmistuvan urapolulla. JAMK haluan tukea yrittäjyysosaamisen kehittymistä yhtenä työllistymisvaihtoehtona. Opiskeluaikana opiskelijalla on hyvä mahdollisuus kokeilla liiketoimintaa, koska sitä tuetaan ja toimeentulo ei ole siitä kiinni.