MYK työrauhaa ja järjestystä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Advertisements

Helmi -oppilashallintojärjestelmä
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 1 Mitä omasta lääkkeestään on syytä tietää? Lääkekasvatustunti 4–6-luokkalaisille Oppimistavoite:
Koulumatka & käyttäytyminen koulukuljetuksissa Ykspihlajan koulu; Vingen koulurakennus.
Koti ja perhe voimavarana Hurtig Vanhemmuuden roolit Vanhemmuuteen kuuluu monia rooleja: 1. Rakkauden antaminen 2. Huoltaja 3. Rajojen asettaja.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Onko yhteisöllinen oppilashuolto pelkkää haihattelua?
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kyläkoulusta palvelukeskukseksi
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Minna Olkinuora-Tauru
Valmennuksen pelisäännöt
Infoa tutoropettajille
Keskustelua wilma-merkinnöistä ja järjestyssäännöistä
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
Linnea2-konsortion purkautumisesta Matti Raatikainen Minna-Liisa Kivinen Ari Ahlqvist
”SIELLÄ SITTEN KÄYTTÄYDYTÄÄN”
Ydinviestit Ihmiset pärjäävät paremmin arjessa, kun heillä on riittävät voimavarat toimia ja ottaa vastuuta elämästään. Ammattihenkilöt tarvitsevat mahdollisuuden.
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Kasvatuskeskustelu- ja rangaistuskäytänteet
Opeka-kyselyn tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Nummenpakan koulun aurajoen yksikön järjestyssäännöt
Oulun normaalikoulun lukio
Kehitysehdotuksia jälki-istuntokäytäntöihin
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
KAKE Kasvatuskeskustelu Nilakan yhtenäiskoulussa
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Vanhempainilta c.
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Etelä-Hervannan koulu
KYSYMYKSIÄ NEULAMÄEN KOULUSTA
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
SISUKAS-MALLI - TUKEA SIJOITETUN LAPSEN HYVINVOINTIIN JA KOULUNKÄYNTIIN Porvoo Christine Välivaara.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
KOULUTULOKKAIDEN TUTUSTUMISPÄIVÄ
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
- ja tähän mahdollinen ala
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Lausunnossa suositellaan Mäntykankaan jaksoa
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Liikenneturvallisuussuunnitelma Rakokiven koulu Huoltajat
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Tervetuloa! Kouluvuosi [Vuosi].
NV:n STRATEGIAKARTTA TOIMINTA-AJATUS: Ylläpitää ja edistää NV-järjestöjen yhteistyötä neurologisesti sairaiden ja vammaisten hyväksi.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Koulurauhalaki ja sen mukanaan tuomat uudet käytänteet ja toimintamallit Jämsän kaupunki
Esityksen transkriptio:

MYK työrauhaa ja järjestystä Ryhtiliike toimintaan MYK 7-9

Tavoitteena työrauha ja hyvä käytös Meidän aikuisten jatkuvaa kasvatustyötä: Olen itse malliesimerkkinä hyvässä käytöksessä Aloitan ja lopetan oppitunnit täsmällisesti Pidän itse kiinni yhdessä sovituista linjauksista ja pelisäännöistä Annan lapsille ja nuorille mahdollisuuden korjata käytöstään/ oppia hyviä tapoja – neuvon, ohjaan ja opastan Ja teen tämän uudestaan ja uudestaan ja uudestaan…

Kasvatuskeskustelu Nyt MYKissä kaken aktiivinen käyttöönotto; ensisijainen tapa tarttua oppilaan ei-toivottuun käytökseen Kokemukset muualta; aluksi joudutaan pitämään kakeja paljon, mutta sitten tilanne rauhoittuu ja ”kake on alkanut purra” Tiedottaminen huoltajille ja oppilaille

Kasvatuskeskustelun portaat 1.porras: opettaja (+ kirjuriope) ja oppilas 2.porras: opettaja (+kirjuriope), huoltaja ja oppilas 3.porras: rehtori/apulaisrehtori, opettaja, huoltaja ja oppilas Kake-keskustelun kirjaaminen wilman lomakkeeseen kaikissa kake-keskusteluissa! Kake-keskustelu on hyvä pitää napakkana (10-15 min riittää usein) ja yhteen asiaan keskittyen  valmistaudu keskusteluun

Milloin ainakin kake? Kake tulee käyttöön silloin kun oppilaalla: * 6 myöhästymismerkintää * 6 koulualueelta poistuminen merkintää * 6 oppitunnin häirintämerkintää Tupakanpoltto: jälki-istunto  toistuvat jälki-istunnot tupakanpoltosta  3.asteen kake (rehtori, huoltaja, oppilas)

Työrauhaa ja hyvää käytöstä MYK 1-6

Milloin kasvatuskeskustelu? Kun opettajan/ opettajien huoli herää TAI Oppilaalle kertynyt kymmenen (10) wilmamerkintää: Kotitehtävien ja opiskeluvälineiden unohtaminen Oppitunnilta myöhästyminen Työrauhan häirintä Huono käytös

½h jälki-istunto tulee jos oppilas: Heittelee lumipalloja, käpyjä tms. Jokin muu vakava koulun sääntöjen rikkominen Jälki-istunnosta laitetaan myös Wilma- merkintä (kurinpitotoimet)