Finnan käyttäjät, keitä he ovat? Heli Kautonen ja Heidi Mustajoki Finnan markkinointityöpaja 20.9.2016
Kohderyhmät Finnan strategiassa Tarve sähköisille palveluille: tiedon parempi hyödyntäminen Fokuksessa jatkossa myös tutkimusaineistot ja -data Tutkijat Näkyvyyden ja käyttäjämäärien kasvattaminen Uudelleenkäytön edistäminen Elinkeinotoiminta: Luovat alat Finnan käyttö tutuksi tuleville tutkijoille jo opintovaiheessa Korkeakouluopiskelijat Joukkoistamisen voimavara Tuottaa joukkoistamisen mahdollistavia työkaluja ja toimintamalleja Kansalaiset: Harrastajat Opettajien tarpeet huomioimalla edistetään palvelun oppimiskäyttöä Opettajat
Käyttäjäpersoonat Edustavat Finnan käyttäjiä Auttavat Finnan käyttäjäkeskeisessä kehittämisessä sekä markkinoinnin kohdentamisessa Perustuvat käyttäjäkyselyn 2015 vastauksiin, Finna ja tutkijat -selvitykseen ja Taiteilijat tiedonhakijoina -kyselyyn
Tehtävä Mitä aineistoja tämä käyttäjä löytää Finna.fi:stä? Miten voisit hyödyntää näitä persoonia omassa viestinnässä ja markkinoinnissa? Paikan päällä eri pöydillä: Harrastaja Tutkija Opiskelija Opettaja Etänä chatti-ikkunat seuraaville persoonille: Luovan alan ammattilainen