YRITYSTEN DIGITAALISTEN LASKUJEN POTENTIAALI ON HYÖDYNTÄMÄTTÄ MIKSI HUKKAAMME RAHAA?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kotimainen suoraveloitus poistuu käytöstä – Laskuttajan uudet vaihtoehdot kuluttajalaskutukseen
Advertisements

 Logististen toimintojen kehittäminen •Ostotoiminta, varastointi, tuotanto, myynti •Asiakkaina PK -tuotantoyritykset  Energiankäytön optimointipalvelut.
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti laskuttajille
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Holvi.com -maksutili 1 Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa
Vähennykset Asiakas Jäsen 1 Osk Muut jäsenet Toimittaja.
Finvoice-verkkolasku yritysten välillä
Finvoice-verkkolasku yritysten välillä
Marjakaupan tulevaisuuden näkymiä ja kokemuksia viennistä
Liite 4: Prosessi- ja liittymäkuvaukset
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Avena Nordic Grain Oy • 1 Viljamarkkinakatsaus Avena Nordic Grain Oy Kaija Viljanen Ellivuori
HARMAA TALOUS YRITTÄJÄN NÄKÖKULMASTA.  Kun hintahaitari eri tarjoajien välillä on yli 40 % voi kysyä pelaako kaikki samoilla pelisäännöillä ?  Pelisäännöthän.
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen
Käsiteanalyysi Käsiteanalyysi on työskentelymenetelmä
Pupesoft myyntireskontra
Aggregaattifunktiot (1)
Arvonlisävero budjetoinnissa
Hitech Business Breakfast Perjantai Kimmo Paajanen.
Tietohallinnon sopimusjuridiikkaa eräitä näkökohtia
VLF Seminaari Pirjo Ilola.
Päiväkirja Liiketapahtumat aikajärjestyksessä
Turhia töitä... Ylituotanto ja varastointi Odottaminen ja etsiminen
Olemme osa Specma Hydraulic konsernia Member of Specma Hydraulic group Toimintaympäristö PK-sektori Hydrauliikka ja Pneumatiikka Maahantuonti & tekninen.
MAB3 prosenttilasku.
Kirjanpidon perustekniikka
Liiketoimintaverkostojen hallintapaneeli HABA 2004: Ahti Kare Antti Mäki Marko Lähde Mika Stenberg Riina Henriksson Teemu Virtanen.
MARIKA MÄKELÄ 2014 LÄHDE: TALOUSHALLINNON TAITAJAKSI (2014) OSTORESKONTRA.
Prosenttilaskut-opetusohjelma -verrannolla laskeminen sopii hyvin laskentatoimen matematiikkaan - tässä esitetty kaikki mahdolliset prosenttilaskut -
Tunnetko tilitoimistosi? Kysy kuinka hyvin tilitoimisto tuntee yrityksesi!
Talouden sisäinen tasapaino: Inflaatio ja työttömyys
Asiaka s KORTTIMAKSUT Maksamine n KIIRE, kiireiset asiakkaat K PÄÄ ASIAKAS MUKAVUUS, Mukava palvelu asiakkaalle Lisäpalvelu t Veikkaus, Lotto.
Perusparannushankkeen toteutus tiekunnassa  Mitä tiekunnassa päätetään?  Milloin päätöksiä pitäisi tehdä?  Onnistuuko kilpailuttaminen?
VERKKOLASKUFOORUMIN SYYSSEMINAARI 2015: KESKON NÄKEMYS HANKINTASANOMISTA CHRISTOFFER SUNDQVIST 1.
© Pagero AB 2015 Presented by:Martti From Presented to:Verkkolaskufoorumin syysseminaari 2015 Date: TOIMINNAN HUIPPUSUORITUKSIIN SÄHKÖISTÄMÄLLÄ.
MYYNTIRESKONTRA. RESKONTRA Yritys kirjaa myyntilaskunsa myyntireskontraan ja ostolaskunsa ostoreskontraan Mikä on reskontra? Miten reskontra.
SÄHKÖINEN LASKUTUS Lähde: Taloushallinnon taitajaksi, 2014.
Paperitukkuri – Varainhankintaa helposti myytävillä tuotteille Paperitukkuri on auttanut vuodesta 2009 urheiluseuroja, kouluja sekä erilaisia yhdistyksiä.
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
20 Yritykset käyvät ulkomaankauppaa s
Yllätysesiintyjä-selviää paikalla
Pilvipalveluna – kuinkas muuten…
Henkilöstöhallinnon käsikirja
Yritykseni pahimmat kilpailijat
EmCen käyttöönotto.
Laskutusprosessin tavoitetilan kuvaus
Koulutuksen vaiheet Ostotilausten tekeminen tukkukauppoihin (Hanki, Hasselhoff ja Oriental Imports) Ostettavat tuotteet ovat bulkkituote 1, 2 ja 3 Tilausohje.
Mikä on S-Business-kortti?
Miten verkkolaskuista saadaan enemmän hyötyä?
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Osto- ja myyntiprosessi
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Aineistoa seurakuntien työpaikkakokouksia varten
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde:
Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus
Mitä kokeessa pitää osata? 20 pistettä max = 20 % arvioinnista
Osto- ja myyntiprosessi
Tuote-, ratkaisu- ja arvomyynti Myyntiprosessit ja -strategia
TOIMITUSEHDOT.
KOSTI Sähköinen Helsingin kaupungin ostotilausjärjestelmä
Mitä kokeessa pitää osata? 40 pistettä max = 40 % arvioinnista
Langattoman lähiverkon tilaus-toimitusprosessi
Esittely yritysasiakkaalle
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
Kunnallinen liikelaitos
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
SAKKOMAKSUJEN KÄSITTELYN AUTOMATISOINTI -KOkeilu
Esityksen transkriptio:

YRITYSTEN DIGITAALISTEN LASKUJEN POTENTIAALI ON HYÖDYNTÄMÄTTÄ MIKSI HUKKAAMME RAHAA?

Sinänsä toimiva integraatioratkaisu....mutta paljon manuaalista työtä Monta yhteneväisyyttä kirjanpitoon

Hidden killers BBC/YLE Dr. Suzannah Lipscomb

Kodin sähköistyminen 1900-luvun alussa TOIMITTAJA Eri jännite Ei standardia KOTI Ei eristystä Ei maadoitusta Ei sulakkeita LAITE Eri jännite Ei standardia

Monta eri formaattia Suuri virhemahdollisuus Muistuttaa laskujen käsittelyä

Osto- reskontra HankintaTuotanto Myynti- reskontra INPUT Vaihteleva formaatti ja laatu OUTPUT Vaihteleva formaatti ja laatu IT LASKUTIETO PROSESSISSA TOIMITTAJA Eri jännite Ei standardia LAITE Eri jännite Ei standardia

Laskun ongelma Väärä Osoite Väärä ALV% Väärä Tiliöinti Väärä Määrä/Tuote Väärä Hinta Väärä Maksuehdot !!! Potentiaalinen väärinkäytös Lasku itsessään on ongelma

€ % = Lähde: Qvalia Group Qvalian analyysi

1% Lähde: Qvalia Group Qvalian analyysi

Miksi?

PROSESSI ASIAKAS TOIMITTAJA TALOUSHANKINTA SOPIMUSTILAUSMANUAALINEN KÄSITTELY SOPIMUSTOIMITUSLASKU

PROSESSI ASIAKAS TOIMITTAJA TALOUSHANKINTA SOPIMUSTILAUSMANUAALINEN PROSESSI SOPIMUSTOIMITUSLASKU VIRHE

Miten laskutuksen pitäisi toimia?

PROSESSI ASIAKAS TOIMITTAJA TALOUSHANKINTA TILAUS AUTOMAATIO TOIMITUS KUITTI MAKSUSTA SOPIMUS HYVÄKSYNTÄ

Keskitytään laskun sijasta sopimukseen ja toimitukseen TOIMITUS SOPIMUS LASKU + = MAKSU

90% kirjanpidosta automatisoituu Eliminoi laskutusvirheet Ei laskun hyväksyntää Täysi läpinäkyvyys osto ja myyntiprosessissa Mitä digitalisointi muuttaa?

Siirtyminen prosessiajatteluun Sisäisen tiedon standardisointi Yhteistyötä toimijoiden välillä Edellytykset

Henri Taipale CEO