KOULU-NUORISOTYÖNTEKIJÄN AMMATTI- IDENTITEETTI Koulun erityisnuorisotyöntekijä Ritva Rantola Pieksämäen kaupunki
Tunne ja tarina siitä, kuka olen, mitä osaan Muodostuu ja muokkautuu kokemusten ja tulkintojen kautta ; muuttuva Syntyy vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa > työyhteisön muokkaama ”Identiteetin kanssa ei synnytä se on jotain minkä jokainen omaksuu tykästymällä tiettyihin tarinoihin ja tapoihin puolustaa itseään” Ketä olemme ammattikuntana MISTÄ MUODOSTUU
Persoonallisen ja sosiaalisen identiteetin välinen suhde > kuka minä olen mihin minä kuulun Ymmärrys omasta roolista muiden toimijoiden joukossa > millainen asema MIKÄ VAIKUTTAA
YHTEISTYÖ, kehittäminen koulun kanssa sovituin pelisäännöin ja perustuu yhteiseen tahtoon SITOUTUMINEN PITKÄJÄNTEISYYS VASTUUNOTTO OMAN OSAAMISENSA MUKAAN, kohtaaminen, ohjaaminen TUNNE KUULUMISESTA KOULUYHTEISÖÖN IDEASTA TOTEUTUKSEEN