PRE-EVALUAATIO POTILAILLE JA LÄHEISILLE Niina Luomala Riikka Ovaska 17.3.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Advertisements

Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
PSK Kevätseminaari 2013 Risto Koivunen
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Place client logo here in Slide Master RI Elokuu 2009 Jorma Hakanen Lääkkeiden määrääminen ja rinnakkaislääkkeet –tutkimus.
Media- ja elokuvakasvatusta pohjois-kymenlaaksolaisille esikoululaisille – hanke •Tutkimustuloksia.
Koonti Tammelan kirkonkylän kyselytuloksista. Vastausprosentit Vastaajien lkmVastaus-% Susikas30 Porras-Ojainen5826 Saari-Kaukola3325 Letku4425 Liesjärvi3620.
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
Alueellinen urheiluseuratutkimus 2005, 2007, 2009.
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
Kemi-Tornion ja Rovaniemen ammattikorkeakouluopiskelijoiden hyvinvointi 2005 Minna Viuhko Otus rs
TtM-opiskelija Heli Kettu
Päivätoiminnan asiakaskysely
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
AIKUISPOTILAIDEN LÄHEISTEN KOKEMUKSIA HOITOTYÖNTEKIJÖILTÄ SAADUSTA TUESTA TtM Minna Aura Pro gradu -tutkielma
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Valmistuneiden seuranta. Seurannan tausta ja kohderyhmä  Valmistuneiden nykyisten tilanteiden selvittäminen ja seurannan mallin luominen  Ammattiopistoissa.
LÄÄKÄRINKIERTOJEN SUJUVOITTAMINEN OSASTOLLA 11K
ESH / Yleislääketieteen akuuttiosasto
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Yleistä tutkimuksesta
Kummitoiminnan arviointikysely Kummitoiminta - Marraskuu 2012, edellinen maaliskuu osastoa eli 39 % vastasi kyselyyn kokonaisvastaajamäärän.
Theseus avoimen julkaisutoiminnan edistämisen välineenä ammattikorkeakouluissa Minna Marjamaa, Laurea ja Tiina Tolonen, Oamk Tämä teos on lisensoitu Creative.
Opiskelupaikan valinta ja opintojen imu Tiina Lindblad Itä-Suomen yliopisto.
Näyttöön perustuvan tehohoitoympäristön suunnittelu potilaan ja perheenjäsenten näkökulmasta Tiina Koskela, TtM-opiskelija.
ENNAKKOTEHTÄVÄT (16/21) Kristiina Uolia
Kysely koulukuljetusten järjestelystä lukuvuonna
Pre-evaluaatio henkilökunnalle Kati Hämäläinen, sairaanhoitaja EPSHP / tehostetun hoidon toimintayksikkö
TIETEELLISTÄ TUTKIMUSTA TERVEYDEN HYVÄKSI. TERVEYSTUTKIMUS ▪ MONITIETEISTÄ.
ASUNTOLAKYSELY 2016 Kysely tehtiin paperiversiona, joka jaettiin kaikille paikalla olleille sillä hetkellä 65 nuorelle, joista palautuksen teki 49 nuorta.
Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus. Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa.
Tietovarantojen avaaminen kunnissa. Kuntien tietotekniikkakartoituksesta saadut ensihavainnot Avoimesta tiedosta kunnissa Avoimen tiedon ohjelman ohjausryhmä.
Suomen vammaispoliittisen ohjelman VAMPO vaikuttavuus kuntatasolla Iiro Toikka
Hoitoonpääsy perusterveydenhuollossa Maaliskuu 2016 THL. Hoitoonpääsy perusterveydenhuollossa keväällä 2016.
Asukkaiden mielipiteitä Rautatienkadun katukokeilusta Liikenneinsinööri Kristiina Kartimo
Kysely koulukuljetusten järjestelystä lukuvuonna
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Tutkija Heikki Harri Onnettomuustutkintakeskus
Kyselylomakkeen tekeminen
23H HERÄÄMÖSTÄ KOTIIN
Osaston potilaiden tyytyväisyys LLKY:n osastotoimintaan
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Lasten kivunarviointi kirjaamisen näkökulmasta
Yhteenveto laatumittauksen analyysistä ja suositukset
Arttu, Amos, Kasimir & Markus
Professori Juha Karhu ONPOOL26 Varallisuusoikeus
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2016
Koettu turvallisuus lähijunaliikenteessä 2016
Lastenpsykiatrian yksikkö
Dialyysiyksikkö
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
Kysely yleisille kirjastoille 2013
Officair- tutkimusryhmä Matti Peltonen, Otto Hänninen, Arja Asikainen
Uuden teknologian vaikutukset työpaikoille
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
PSK Kevätseminaari 2013 Risto Koivunen
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Auttava keskustelu
Kotihoidon asiakaskysely v / Hemvårdens klientenkät år 2018
Esityksen transkriptio:

PRE-EVALUAATIO POTILAILLE JA LÄHEISILLE Niina Luomala Riikka Ovaska

Nykyiset tilat Rakennettu 70- luvulla, lähes alkuperäiskunnossa, pieniä muutostöitä lukuunottamatta. Teholla 7 potilaspaikkaa + 1 eristyshuone Neuroteholla 4 potilaspaikkaa

Tarkoituksena oli selvittää, kuinka potilaat ja läheiset kokevat teho- osaston hoitoympäristönä. Kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä Mittarina kyselylomake joka sisälsi neljä taustatietoja kartoittavaa kysymystä, 77 strukturoitua kysymystä sekä kymmenen avointa kysymystä. Kyselyitä jaettiin 50kpl aikavälillä loka-marraskuu 2014 Kyselylomakkeen kohderyhmänä oli kyselyn toteuttamisajankohtana hoidossa ollut potilas tai heidän läheisensä. Tutkimuksessa käytettiin valikoivaa otantaa, henkilökunnan arvioitavaksi jäi onko potilas tai läheinen kykenevä vastaamaan kyselyyn. Analysointimenetelmänä excel-taulukko-ohjelma, josta saatiin frekvenssit ja prosentit. Esitettiin taulukoiden ja kaavioiden avulla, avoimia kysymyksiä ei analysoitu. Kyselylomakkeen aihealueet : yleistä osastosta, akustiikka, valaistus, sisäilma, turvallisuus, yksityisyys, sosiaalisuus, ympäristön viihtyvyys ja esteettisyys, esteettömyys sekä käytettävyys.

Kyselylomakkeita palautui 36kpl Vastausprosentti 72% Tulokset

”Huone, jossa kaksi tai kolme potilasta yhdessä parempi.” ”Pienetkin asiat liittyen yksityisyyteen ovat tärkeitä.” ”Kyllä tavaroita voi säilyttää lähellä LATTIALLA.”

”Kaukaa tulevien läheisten tuloaika tuo 15min on liian vähän.” ”Pitäisi olla paremmat kommunikointimenetelmät. Nyt potilaan kännykkä on kiinni koko sen ajan kun on teholla eikä kommunikointi suju. Voisiko sallia esim. 10min aamuin/illoin lähettää txt viestejä?” ”Jos on oma puhelin.”

”Taidetta näin omaisten huoneessa.” ”Ei ole, VANHANAIKAISET ” ”Eipä paljon viihtyisyyttä löydy.” ”VALKOINEN?!!” ”Vanhanaikaiset tilat eivät ole lainkaan viihtyisät.”

”Käsidesi ei aina toimi, vaikka pussi täynnä.” ”Öö.. mikä pelastautumistie?, käytävät ovat kapeat ja täynnä tavaraa (tuoleja, roskiksia-> AHDASTA.) Huonokuntoinen potilas ei pääse liikkumaan pyörätuolilla, hyvä jos avustettunakaan.”

Yhteenveto Vastaajat tyytyväisiä turvallisuuteen Henkilökunnan läsnäolo ja saatavuus koettiin hyvänä Vierailukäytännöt koettiin hyväksi Tilat koettiin vanhanaikaisiksi ja sokkeloisiksi Viihtyvyyteen ei oltu panostettu Akustiikan ja yksityisyyden toteutumisessa koettiin puutteita Jatkossa sama kysely tullaan tekemään vuoden päästä uuden yksikön käyttöönotosta.

KIITOS!