Mistä saada sisältöä Ossiin? Martti Mäntylä. 9/25/2016 Social Media Experiment Kolme asiaa on saatava kuntoon jotta koe voisi onnistua: –Palveluohjelmistot.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
RI400 Raportointi- ja Viestintätyökalu muokkaa iSeiries tulosteita ja välittää viestejä sähköpostin – WEB/URL:n – matkapuhelin Internet:in kautta Windows.
Advertisements

RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
INTRA.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Voisiko olla mahdollista, että:
Finna ja kokoelmapalvelut – totuus ja teko
Ohjelmistotuotanto- miniprojekti Suunnittelu. Ohjelman toiminnot  Kurssin tai tapahtuman  Lisäys  Poisto  Muokkaus  Viikon lukujärjestyksen tarkasteleminen.
Klikkaa Työkalut ja Mobile Properties. Sender id = Puhelinnumero, jolta lähetetään ja jolle vastaussanoma palautuu. Password = Operaattorilta saatu palvelun.
Ubiikin yhteisömedian testiympäristö - Ubiquitous Social Media for Urban Communities Martti Mäntylä
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Mediakulttuuri Maija Havola Esityksen sisältö Yleistä mediakulttuurista Mediakulttuuri Suomessa Mediakulttuurin kansainvälinen toimiala Mediakasvatus.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
Kirjan toimittaminen Kuvien hankinta Painattaminen Markkinointi
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Digitaalisten kirjastopalveluiden arkkitehtuuri NELLI, MIHI OLET MENOS? Triangelipäivät Turku Ari Rouvari.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
OPPIMISEN HALLINTAJÄRJESTELMÄN KÄYTTÖÖNOTTO. Oppimisen hallintajärjestelmä o Oppimisen hallintajärjestelmä (engl. Learning management system, LMS) o Tietotekninen.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Created by BM|DESIGN|ER MA3 määräaikaisvuokra portaali default I II III Ulkoistettu Sisältä.
Mikä on DecaSolution?. DecaSolution tarjoaa käyttäjälle nopeasti opittavan henkilökohtaisen ratkaisun/työvälineen digitaalisen tiedon hallintaan, jäsentämiseen,
Tiedonhaku ”Tiedon käsitteen kannalta ongelmallista on se, että verkkoihin syötetään ”tietona” mielipiteitä, joiden esittäjistä ja heidän luotettavuudestaan.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Verkkoympäristöjen hyödyntäminen verkoston toiminnassa. Plonen ja muiden alustojen (yhteis)käyttö.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPETTAJA
Työelämän tekstejä sähköposti.
Saavutettavuus/esteettömyys   Tilat, tuotteet ja palvelut suunnitellaan kaikkia käyttäjiä varten. Design for all / Universal design.
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Finna.fi:n somemarkkinointi
Kypsäripohdintaa EXAM-kehityksessä
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Yhdessä sisältöä asiakkaiden käyttöön Käyttäjälähtöisyys
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Koulumatka-hanke.
Aineistotyyppi työpaja
Sähköisen filosofian yo-kokeen arvostelu
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Joose - opinto-oppaan selaineditori
Tuotanto workshop, vaihe II
Oulun yliopiston intranetprojekti
Hanke
SOTE-Koordinaatioryhmälle informoitavat asiat /HYTE työryhmä
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Kuva: Samuli Paulaharju, 1907, Museovirasto, CC BY 4.0
Esityksen transkriptio:

Mistä saada sisältöä Ossiin? Martti Mäntylä

9/25/2016 Social Media Experiment Kolme asiaa on saatava kuntoon jotta koe voisi onnistua: –Palveluohjelmistot ja niiden taustajärjestelmät –Kokeen infrastruktuuri Yhteys opiskelijoihin, opettajiin, opiskelijajärjestöihin,... Portaali, ohjeet, helpdesk, prosessit,... –Sisällöt Näistä viimeinen saattaa olla vaikein...

9/25/2016 Mistä sisältöjä? Organisaatio –Ossin päätoimittaja? –+ muita toimittajia jotka tuottavat aineistoa Työkalut –Lisää kanavia: sähköposti, SMS, MMS, Funnelry, post link -> Sizzle channels –RSS? Kenties ei niin hyvä idea... Ideat –Paikat, tapahtumat, Kassi,...

9/25/2016 Ideat Otaniemen ruokalistat Uudet elokuvat Opiskelijajärjestöjen tapahtumat Oman laitoksen / tiedekunnan tapahtumat Nykyinen design ei kenties sovellu näille - liikaa kanavia, spammin vaara

9/25/2016 Wall Saatamme tarvita uusia ominaisuuksia käyttöliittymiin Wall: kunkin käyttäjän “oma” kanava, johon hän voi lähettää viestejä myös e- postin ja SMS:n kautta –Kenelle se näkyy? Kaikille? Kavereille? –Kenties: kanavaan tulee viestejä myös “automaattisesti”

9/25/2016 Sizzle Sizzle: summa kavereiden, ryhmien, paikkojen walleista suodatettuna Minkälaisia suodattimia tarvitaan? –“Community” –Aihepiirit –Sizzle-tapahtumatyypit

9/25/2016 Rikas sisältö Mahdollisuus edes hieman rikkaampaan sisältöön saattaisi kasvattaa motivaatiota sisällön tuottamiseen Matalalla roikkuvia hedelmiä: –Toimivat linkit Toimii: HIIT –Inline-kuvat Toimii:

9/25/2016 Ossi-plugin Anonyymi Ossi, joka voidaan sijoittaa esim. WWW-sivulle