{ PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan työryhmä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELIJAVALINTOJEN KEHITTÄMINEN Jyväskylän yliopiston opintoasiainpäivät Tuula Maijanen.
Advertisements

Henkilöstöjärjestöjen Tiedotustilaisuus Juko, Koho, Kunta-alan unioni.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osakokonaisuus Ohjausryhmä Projektipäällikkö Leila Mukkala.
Yliopiston sopeuttamis- ja kehittämistoimet (Soke) Koponeuvosto Joni & Jyri.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
{ PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan työryhmä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
PALVELUKESKUS Palvelukeskus –vastuualue hoitaa Jyväskylän yliopiston talous- ja henkilöstöhallinnon, hankehallinnon ja sihteeritoimintojen tehtäväkokonaisuuksia.
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
VANHEMPAINILTA ABIEN.
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Prosessi uusien organisaatioiden mukaan ottamiseksi Tuuliin
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Opiskelijayhdistys toiminta
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Lentokonealan jatko-opinnot
Sote- ja aluehallintouudistus sekä itsehallintoalueiden perustaminen
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
Ammatinen koulutus uudistuu
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Oulun yliopiston intranetprojekti
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
OT-keskus Erityistaso
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Hyvinvoinnin edistäminen kunnan ja maakunnan yhteistyönä
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen
Lainsäädäntö Valtion lupa- ja valvontaviraston on tarkoitus aloittaa toimintansa alkaen. Ehdotus Valtion lupa- ja valvontaviraston perustamisesta.
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Esitys maakunnan rekrytointipalvelusta
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Organisoituminen ja käynnistyminen
OY-Oamk-yhteistyön organisointi
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
HALLINTO-OIKEUDEN OPETUS LUKUVUONNA
Allergia- ja Astmaliitto
Järjestötieto muutoksessa
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

{ PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan työryhmä

❧ Syksyllä 2014 Lapin yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan perustettiin uudenlainen työryhmä, jonka tavoitteena on työllistää tiedekunnan opiskelijoita, tehostaa tiedekunnan toimintaa ja kehittää yliopiston sisäistä aktiivisuutta. ❧ Uuden tutkintorakenteen myötä oikeustieteellinen tutkinto muuttuu aiemmasta ja tämä tuo mukanaan rakenteellisia muutoksia niin kurssien kuin käytännön opetuksenkin suhteen. Muutoksiin reagoimiseksi katsotaan, että tiedekunta tarvitsee kehittyäkseen myös uudenlaista osanottoa opiskelijoilta. ❧ Paradigma muodostaa tiedekuntaan uudenlaisen toiminnallisen kokonaisuuden ainejärjestö Artikla ry:n sekä ELSA Rovaniemen rinnalle. Työryhmä toimii yhteistyössä näiden organisaatioiden rinnalla ja edistää positiivista opiskeluympäristöä. Tausta

❧ Pilottilukuvuoden aikana saavutettiin vakaa pohja jatkuvuuden varmistamiseksi. Uusia projekteja suunnitellaan jatkuvasti. ❧ Paradigma organisoi oman toimintansa. ❧ Tukee tiedekunnan varsinaista henkilökuntaa suorittamalla opetukseen ja tutkimukseen liittyviä tehtäviä (TKI-tukipalvelut). Toiminta

Paradigman tehtävät voidaan jakaa kolmeen eri luokkaan: 1) Tutkimuksellisten tehtävien avustaminen 2) Opetusta tukevat tehtävät 3) Projektiluonteisten tehtävien ja tapahtumien organisointi ja toteuttaminen Tehtävät

Esimerkkejä tehdyistä työtehtävistä: ❧ Englannin oikeuden sopimusoikeustehtävä ❧ Varallisuusoikeuden poolin ryhmätyöviikon ohjaaminen ❧ EU:n AIRBEAM-projekti ❧ Ympäristöoikeudellinen hanke ❧ Suomenkielisen artikkelin käännöstehtävä ❧ Kaamosluentotapauksen laatiminen ❧ Lähdeviitteiden tarkistaminen ❧ Työoikeudellisen selvityksen tekeminen ❧ Big Data -muistion tuottaminen ❧ Verkkokurssien tuutorointi ❧ Kurssien järjestäminen; suunnittelu ja toteutus ❧ Oikeudellisen aineiston haku- ja prosessointi Tehtävät

Organisaatio Commander / Assistant team : CAT TEAM 1 TEAM 2TEAM 3TEAM 4TEAM 5 O1 O2O3O4 O5 O6 O7O8 O9O10 Senior / Junior Commander Assistant TIEDEKUNTA

Osaston toiminta Commander / Assistant team : CAT CAT : Commander / Assistant Team Hallinnollinen & operatiivinen yksikkö Tehtävät: -Toimii osaston hallinnollisena yksikkönä -Toimii tiedekunnan yhteystahona ja raportoi säännöllisesti ryhmän toiminnasta -Ottaa vastaan ja koordinoi työtehtävät -Hoitaa osaston käytännön asiat (sijaisuus ym. järjestelyt) -Ohjaa osaston toimintaa sekä toimii tukena ja apuna suorittaville yksikölle -Tekee mahdollisuuksien puitteissa myös itse tiedekunnalta saatavia tehtäviä

Osaston toiminta TEAM X O1O2 Seniori / Juniori TEAM X : Operatiivinen / suorittava yksikkö -Koostuu kahdesta opiskelijasta -Hoitaa yksikölle annettuja tehtäviä sekä CAT:in määrittämiä osaston sisäisiä tehtäviä -Yksikkö jakaa tehtävät ja sopii keskenään tehtävien suorittamisesta -Kykenee itsenäiseen toimintaan. Vanhempi opiskelija toimii yksikön vastuuhenkilönä ja raportoi säännöllisesti CAT-yksikölle.

Rekrytointi syksy Jäsenillä edellytetään olevan 90 suoritettua opintopistettä -HAKUAIKA – Valintaperusteina käytetään mm. seuraavia kriteerejä Kirjallinen vaihe 1.Kirjallinen hakemus 2.Aiempi työkokemus Haastatteluvaihe: 3.Hakijan esille tuoma yleistietämyksen taso 4.Hakijan esille tuoma erityistietämyksen taso 5.Hakijan motivaatio ja mahdollisuudet osallistua toimintaan -Palkkaus, koeaika ja työaika sovitaan erikseen rekrytoinnin yhteydessä -Työtä tehdään alustavasti noin 10 h/vko Käytännössä kuitenkin sen mukaan, miten tehtäviä tulee ja minkälaisia aikamääreitä ne asettavat.

Rekrytointi syksy Lähetetään kirjallinen hakemus ja ansioluettelo mennessä Mikko Lindroosille 2.Hakemusten perusteella valitaan jatkoon päässeet haastatteluun 3.Dekaani haastattelee haun toiseen vaiheeseen päässeet opiskelijat 4.Dekaani valitsee jäsenet ja ilmoittaa valituille opiskelijoille hyväksynnästä 1.HAKEMUSTEN LÄHETTÄMINEN HAKEMUSTEN ARVIOINTI JA JATKOON VALINNAT 3.DEKAANIN HAASTATTELUT 4.LOPULLISET VALINNAT / HYVÄKSYNTIEN ILMOITTAMINEN KIRJALLINEN VAIHE HAASTATTELUT

Yhteystiedot Mikko Lindroos Amanuenssi (ma) Varallisuusoikeuden instituutti, OTK Lapin yliopisto