SAJO Riika 06-06-2016. KOULUJEN JA OPPILAITOSTEN TURVALLISUUTTA EDISTÄVÄ VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISVERKOSTO.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajataustaiset nuoret ja koulutus
Advertisements

Suomen koulutusjärjestelmä
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Ehkäisevän päihdetyön järjestöjen yhdistymishanke.
Oppilaitosten turvallisuuden kehittämishaasteet Sakari Karjalainen Oppilaitosten turvallisuuskulttuurin tutkimus- ja kehittämissymposiumi (OPTUKE-verkosto)
Turvallinen vai haavoittuva - kohti turvallista oppilaitosta!
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Alueellisen koulutustarpeen ennakointi Päivi Holopainen, Lapin liitto Pohjoiskalotti osana arktista aluetta,
Toinen suomalais-venäläinen kulttuurifoorumi Novgorodissa 15. – Foorumi-päivän avausluento Ylijohtaja Kalevi Kivistö Suomen opetus-
Juha Telkkinen Projektikoordinaattori.
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
HUOMENNA AVOIN YLIOPISTO Puheenjohtaja Kari Seppälä Yliopistojen aikuiskoulutusverkosto
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
Yhteishaku Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
Mitä Osaamispankki voi tarjota? Juulia Tuominen
ITÄ-SUOMEN RAKENNERAHASTOPÄIVÄT MANNER-SUOMEN ESR-OHJELMAN ARVIOINTI Aila Ryynänen Neuvotteleva virkamies TEM, alueiden kehittämisyksikkö.
Päivi Koski-A. Suomalais-venäläinen koulu
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea NOPS –hanke Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa Hankkeen esittely.
Korkeakoulujen tuottamat opettajatiedot ja VIRTA-opintotietopalvelu.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Tietohallintolaki edellyttää, että julkisen hallinnon viranomaisten on tietojärjestelmien yhteentoimivuuden mahdollistamiseksi ja varmistamiseksi suunniteltava.
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Manner-Suomen ESR-ohjelma-asiakirjaesitys 2007 –
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Siton turvapaikanhakijoiden palvelujen koordinaatioryhmä Terhi Pippuri, erityissuunnittelija, Sito/esikunta Otaniemen vastaanottokeskus
Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen esittely Kirsi Hiltunen.
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen OHJAUKSEN MITTARISTO.
Musiikin koulutusseminaari - valtakunnallinen koulutusrakenne ja työnjako Maija Innola Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osasto.
Susanna Fagerlund-Jalokinos1 Opiskeluterveydenhuollon kehittäminen THL: lla 2015.
Syrjintäselvityksen tulokset (vielä julkaisematon) : Syrjintä koulutuksessa: Erityistarkastelussa yhdenvertaisuuden toteutuminen opintojen ohjauksessa.
Korkeakoulujen kehittäminen Satakunnassa Markku Linna.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Yhteishaku
tiedon laadun tukeminen ja
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Oppimis- ja koulutustoiminnan analytiikan jaosto 3. 4
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Sivistystoimi 2016.
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Yleisivistävän koulun hallinto
Hilkka Kousa Tilastopäällikkö
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS r.y.
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
Elinikäinen ohjaus Suomessa
oppisopimuskoulutuksena
Pelastustoimen uudistaminen
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus
Ryhmä 2 Keväällä 2016 haussa olevat opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalan valtakunnalliset ESR-toimenpidekokonaisuudet Osuvaa osaamista: Sujuvat.
Toimintoanalyysin toimenpide-ehdotukset - Sivistystoimiala
Siviilivalmiusyksikön päällikkö Jussi Korhonen, SM/PEO
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Ajankohtaista Varko-tapaaminen UM Lape
POKE Pakolaistaustaisten ohjauksen kehittäminen ELO -foorumi 21. 9
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Sivistystoimiala Kuukausiraportti
Tulokset 2018 Suunnitelmat 2019.
MITKO-ryhmän työskentelyä
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

SAJO Riika

KOULUJEN JA OPPILAITOSTEN TURVALLISUUTTA EDISTÄVÄ VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISVERKOSTO

OKM Sisäministeriö, Pelastusosasto Poliisihallitus Etelä-Suomen Avi Itä-Suomen AVI Pelastusopisto Pelastuskoulu MPK Kadettikunta Palopäällystöliitto Turun yliopisto, Rauman opettajankoulutuslaitos Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutti, Helsingin yliopisto Laurea AMK OAJ Sure -- Fire ry Sajo ry

Opetus- ja kulttuuriministeriön raportissa Turvallisuuden edistäminen oppilaitoksissa, seurantaryhmän loppuraportti (työryhmämuistio) ja selvityksiä 2013:8 yhdeksi toimenpide ehdotukseksi kirjattiin, että "oppilaitosten turvallisuuden edistäminen edellyttää opetushallinnon ja useiden viranomaisten, järjestöjen ja muiden toimijoiden yhteistyötä ja toimenpiteitä. Luodaan yhteistyö ja kehittämisverkosto, jonka avulla edistetään oppilaitosten turvallisuutta valtakunnallisella ja alueellisella tasolla."

Foorumissa on tarkoitus pohtia yhdessä koulujen ja oppilaitosten turvallisuuskasvatuksen tilannetta ja tulevaisuutta varhaiskasvatuksen, esi- ja perusopetuksen sekä lukio- ja ammatillisen koulutuksen opetussuunnitelmien ja tutkintojen perusteiden näkökulmasta.