TOIMINTAKYKY Oppilaan kyvyt ja rajoitteet Ympäristö- ja yksilötekijät Oppilaan toimintakykyä kuvataan ICF-luokituksen avulla. Toimintakykykuvaus rakentuu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Psyykkinen itsesäätely
Advertisements

OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
OPPIMISKÄSITYS KOULUN KÄYTÄNNÖISSÄ Pentti Moilanen
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
ICF-luokitus Kelan vaikeavammaisen lääkinnällisen kuntoutuksen standardeissa Riikka Peltonen Pääsuunnittelija.
Opiskeluhuollon palvelut Marke Hietanen-Peltola, LT, ylilääkäri Oikeus oppimiseen
Satu Sjöholm/Liikuntatoimen ylitarkastaja/Länsi-ja Sisä-Suomen Aluhallintovirasto.
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Kehitysvammaisten ihmisten osallisuus työelämään – oikeus työhön, oikeus palkkaan Tornio
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia.
Nuoret, terveys ja arkielämä (TE 2) Tavoitteena on, että opiskelija oppii tarkastelemaan elämäänsä aikuisuuden ja vanhemmuuden näkökulmasta pohtii ja tarkastelee.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Unelma hyvästä urheilusta
Asumispalvelut Erityishuolto-ohjelmat
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Kokemuksellinen oppiminen
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Opetussuunnitelmassa 2016
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Ops-iltapäivä Raumanmeri
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
AMMATINVALINTA ON mielenkiintoista PUUHAA…
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Liikunnanopetus heterogeenisessä ryhmässä
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖLLISTYMISEN MAHDOLLISUUDET - seminaari
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
Hankkeen tavoitteet Kehitetään ja levitetään lapsiystävällinen kunta- toimintamallia hankekunnissa Edistetään lapsen oikeuksia ja tietoperustaisuutta vahvistavaa.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tarja Myllärinen Johtaja, sosiaali ja terveys Kuntaliitto
TOIMINTAKYVYN A R V I O I N T I
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Ryhmänohjaajien palaveri
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tynnyripuiston hankekokonaisuus Meri-Matti sekä Matinkylän uimahalli
Uusi suunta työelämään -hanke
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
Palveluasuminen Suomen Kuurosokeat ry:n kuntoutumis- ja asumispalvelut tuottavat kuurosokeille ja kuuroille suunnattua asiakaslähtöistä palveluasumista.
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

TOIMINTAKYKY Oppilaan kyvyt ja rajoitteet Ympäristö- ja yksilötekijät Oppilaan toimintakykyä kuvataan ICF-luokituksen avulla. Toimintakykykuvaus rakentuu terveyteen liittyvistä tekijöistä, rajoitteista, suorituksista ja osallistumisesta sekä ympäristötekijöistä. Toimintakykykuvauksen perustana on oppilaan tuntemus, joka syvenee toimintakykykuvausta tehtäessä. Oppimisympäristöön ja toimintakulttuuriin liittyvillä tekijöillä on merkittävä vaikutus oppilaan kokemaan toimintakykyyn ja ne huomioidaan opetuksen järjestämisessä.

OPPIMISYMPÄRISTÖ Mahdollistava turvallinen, esteetön, moniaistinen, ajanmukainen, yksilölliset tarpeet huomioiva, joustavat aikataulut ja opetusjärjestelyt sisältävä Elämyksellinen monipuolisesti kommunikoiva, innostava, virikkeellinen, haastava Osallistava arki ja käytäntö läsnä, aktivoiva, kannustava, yhteisöllinen

TOIMINTAKULTTUURI Ulos ja tulevaisuuteen Käytäntöä ja kokemuksia Arvostaen ja luottaen Arki/elämä on oppimista Kannustaen ja rohkaisten