Aloitusluento TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Advertisements

Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
UMF 2. Suoritus 1.Kurssiin osallistuminen Kotivälikoe 1: klo 10:15 – klo 14:15 Kotivälikoe 2: klo 12:15 – klo 14:15 (Loppu)välikoe:
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Case Norssi. Norssin opintojen pakollinen ohjaus (ns. Opo 1 –kurssi) karkeasti yleistettynä: 1. vsk syksy, lukio-opiskeluihin ohjaaminen (1. vuonna n.
Case-esimerkit Tutorleiri 2014 Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Jatkeet TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006.
Office mix Tee powerpointeistasi elävämpiä! Valitse yläriviltä ”mix” -välilehti.
♣♦♥♠ NT VÄRINKÄSITTELYN PERUSTEITA Kirjan sivut ja ♣♦♥♠ NT 1Bridgen peruskurssi 2. oppitunti.
Y56 Luku 26 Tuotannontekijämarkkinat
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Viherlaakson lukio Kevät 2017
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
Yhteenvetoa ja sovelluksia
Sähköinen avustushaku
Verotuksen perusteet – Matkat
Verotuksen perusteet – Matkat
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Loppuesityksen valmistelu - mitä vielä pitäisi tehdä?
Oulun normaalikoulun lukio
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
T Kuva- ja audiotekniikat, 3 op
Liikesaksan perusteet I
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Finský intensivní Titta Hänninen.
TEMPERAMENTTI TEMPERAMENTTI YMPÄRISTÖ YHTEEN-SOPIVUUS TYYPPEINÄ
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Kesä ja kesätyöntekijät saapuvat pian
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Monialainen yhteispalvelu
Luennot : Esa Muurinen Harjoitukset : Tiina Pääkkönen ja Ari Vuokila
Vastavalmistuneen puheenvuoro
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Rajoitteet Iäkkään henkilön hoidossa käytetylle fyysiselle rajoittamiselle ei ole olemassa yhtä yleispätevää määritelmää. Yhteistä rajoitteille on kuitenkin.
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
PDPP.
KVTES:n jaksotyöaikauudistus
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Vesa-Matti Sarenius Oulun yliopisto
7. Hyvä ohjelmointitapa..
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Tarkastuslautakunnan vpj. Maija Anttila
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Kevät 2018 Dosentti, FT, yliopistonlehtori Eira Suhonen
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Yrtin tärkeät päivämäärät (BUS1LH001:28)
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Perhe- ja sosiaalipalvelut
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Ohjeistus Etene tässä olevien ohjeiden mukaan.
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Luku x Luvun otsikko Jakso III Perhe ja perintö.
MÄ SANOIN HILJAA! MITÄOSAA SÄ ET TAJUNNU??
Suomen verotus selkokielellä
Varhaiskasvatusjärjestelmän laajennus Haapavesi ja Siikalatva
HUOMIO! Voit vaihtaa minkä tahansa dian pohjaväriä
Kirjamessupäivystäjien perehdytys
Esityksen transkriptio:

Aloitusluento TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006

Aikataulu ● luentoa ti klo 14, to klo 10 – varaa perua tarvittaessa luentoja ● 8 demokertaa alkaen ti klo 16 – demotehtävät julki viimeistään edellisenä perjantaina ● Lähiopetusta yhteensä n. 50 tuntia ● “Kotitöitä” n. 30 tuntia (n. 4 h / demokerta) – keskimääräisen opiskelijan keskimääräinen työpanos ● Tenttejä 10.3., 21.4., ● Suoritus: tentti tai harjoitustyö – demoista hyvityspisteitä

Sisällöstä ● Peruskurssilla perusasioita – selkeä ajatus siitä, mitkä ovat perusasioita – toisaalta perusasiat ovat keskenään niin naimisissa, ettei niistä saa kunnollista lineaarista esitystä – tarkoituksella jätetty pois peruskäsitteitä, jotka sotkisivat liikaa ekalla kurssilla ● Jatkokurssilla jatketaan – täydennetään perusasiat – tarkastellaan idiomeja – katsastetaan teoriaa, ja ehkä vähän lisää pellin alle – aihevalinta vähemmän ohjelmallista kuin peruskurssilla

Kirjallisuudesta ● Osa asiasta löytyy myös 1-kurssilla mainostetuista kirjoista, osa ei ● Osa on tutkimustietoa, josta ei ole vielä oppikirjoja – koetan muistaa mainita lähteeni, kun niitä käytän ● Tällä kurssilla toivottavasti päästään käsiksi tutkimuksen kärkeen, joten kaikkiin kurssilla esiin tuleviin kysymyksiin ei kukaan vielä tiedä vastausta! ● Osa kurssilla esiin tulevasta tiedosta on “hiljaista tietoa”, jota ei ole kirjallisuudessa käsitelty lainkaan

Parikeskustelu 1 f :: [String] -> String f xs = “[“ ++ g xs ++ “]” where g [] = “” g [x] = x g (x:xs) = g xs ++ “, ” ++ x Ylläoleva on tehoton, O(n²). a) Miksi? b) Keksikää useampi tapa tehostaa ylläolevaa O(n):ksi

Parikeskustelu 2 ● Miksi Haskellissa tarvitaan erottelu “puhtaisiin” arvoihin ja komentoihin? – on olemassa ainakin periaatteellinen syy ja käytännöllinen syy ● Eli siis: miksi getLine :: IO String eikä getLine :: String ? ● Löydättekö mitään (muuta) tapaa ratkaista nämä ongelmat kuin komentotyyppi IO?