Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
Advertisements

Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Yliopistoyhteistyö palvelujen kehittämisen tukena Erikoistutkija Lea Hennala Lappeenrannan teknillinen yliopisto Lahti School of Innovation Peikko mummolassa.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
1 PERUSTERVEYDENHUOLLON YKSIKÖIDEN JA THL:n VERKOSTOTAPAAMINEN
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Sosiaalialan opetus- ja tutkimusklinikka - siivu kaste-hanketta LA
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy / XAMK Kestävän hyvinvoinnin ja teknologian ammattikorkeakoulu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk)
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Tutkinnonuudistus kemistin koulutusohjelmassa
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Maahanmuuttajille suunnattu kieli- ja kotoutumiskoulutus Koulutuksella tuetaan aloittavia yrittäjiä ja uutta yrittäjyyttä. Yhteishankintakoulutukset.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Tervetuloa Innokylään
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Turun ammattikorkeakoulu on osaajan yhteisö – tulevaisuuden teknillinen korkeakoulu ja hyvinvoinnin kehittäjä. Koulutamme käytännön huippuosaajia.
Liiketoimintayksikkö
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Muotoilija (ylempi AMK)
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto
Ammatinen koulutus uudistuu
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Suuhygienisti (AMK), 210 op
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Infra-alan koulutus PRE-ohjelma, Infra FINBIM –työpaketti Kimmo Laatunen Dr. Ari Ahonen
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
AJANKOHTAISTA ELY-KESKUKSESTA
Koulutus- ja talouspolitiikka Pohjois-Karjalassa
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Opinnollistamisen pähkinät
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tilastotietoa teknologiateollisuuden rekrytointitarpeista, henkilöstön koulutustaustasta ja teknologia-alojen koulutuksesta.
Avoin ammattikorkeakoulu
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Omnia.fi/yhteishaku.
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Bioanalyytikko (ylempi AMK) / Röntgenhoitaja (ylempi AMK)
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Teollisuuden merkitys Rauman seudun hyvinvoinnille
Ammattikorkeakouluopinnot​
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO

Lukuja Noin 20 tuntiopettajaa Noin10 hanketyöntekijää Noin 250 opiskelijaa Vuosittain 35 ammattikorkeakoulu- tutkinnon suorittajaa (+ 17 joka toinen vuosi), yhteensä ylemmän ammattikorkeakoulu- tutkinnon suorittajaa joka toinen vuosi

Tehtävät Tarjoamme korkeakoulututkintoon johtavaa koulutusta luonnonvara-alalla. Teemme aktiivista tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyötä.

Aktiivinen yhteistyö alueen yritysten kanssa avaa uusia mahdollisuuksia opiskelijoillemme.

Painopisteet Pohjoisen maaseutuyrittäjyys Maisemasuunnittelu ja vihertuotanto

Asiantuntijuutta Bioenergia Paikkatietoratkaisut Teknologia Yhteisöllistä suunnittelua Ympäristö- ja laatujärjestelmät Yrittäjyys

Maatilan poikana olin pienestä pitäen tehnyt luonnonvara-alan hommia, ja se tuntui omimmalta alalta. PEKKA LASTUMÄKI Maatilan poikana olin pienestä pitäen tehnyt luonnonvara-alan hommia, ja se tuntui omimmalta alalta. PEKKA LASTUMÄKI

Koulutukset Ammattikorkeakoulututkinto Maaseutuelinkeinojen koulutus Maisemasuunnittelun koulutus (ei hakua) Puutarhatalouden koulutus (ei hakua) Ylempi ammattikorkeakoulututkinto Maaseudun kehittämisen koulutus

Maatalouden harjoittaminen on vaativaa ja tietoa tarvitaan. MARJO LIIKANEN Maatalouden harjoittaminen on vaativaa ja tietoa tarvitaan. MARJO LIIKANEN

Maaseutuelinkeinojen koulutus 240 opintopistettä, 4 vuotta Luonnonvara-alan ammattikorkeakoulututkinto Agrologi (AMK)

Maaseudun kehittämisen koulutus (ylempi AMK) 60 opintopistettä -Syventävät ammattiopinnot, 25 opintopistettä -Vapaasti valittavat opinnot, 5 opintopistettä -Opinnäytetyö, 30 opintopistettä Agrologi (ylempi AMK)

Agrologina voin vaikuttaa tulevaisuuden ruoantuotantoon. KATRIINA IKÄLÄINEN

Jatkokoulutus Oppisopimustyyppinen korkeakoulutettujen täydennyskoulutus Avoin yliopisto Lyhyitä kursseja ja seminaareja

Tutkimus, kehitys ja innovaatio Koulutushankkeita Tutkimushankkeita Kehittämishankkeita Opinnäytetöitä Muita palveluja

Kehittämishankkeet VENE VENE-hankkeen koulutukset on suunnattu maidontuottajille ja maidontuotannon asiantuntijoille Pohjanmaalla. Koulutuksissa keskitymme eläinaineksen, rehuntuotannon, rakentamisen sekä eläinten terveyden ja hyvinvoinnin kehittämiseen.

Kehittämishankkeet Bioenergia BioE-logia koulutushanke on tarkoitettu maaseutuyrittäjille. BioG parantaa biokaasun tuotantoa maatiloilla. Ekopelletti T&K tehostaa pellettien tuotantoa, pellettienergian käyttöä ja yrittäjyyttä.

TraCoPi kehittää työkaluja yhteisöllisen suunnittelun menetelmien opettamiseen. Kehittämishankkeet

Kehittämishankkeista sekä henkilöstö että opiskelijat saavat tärkeää käytännön kokemusta.

Kestävä kehitys Noudatamme kestävän kehityksen periaatteita sekä opetuksessa että tutkimus- ja kehitystyössä. Yksikkömme on sertifioitu ISO 14001:2004 standardin mukaisesti. Sertifioinnin on suorittanut Ispecta Sertifiointi Oy

Kansainvälisyys Liikkuvuus –Opiskelija-, harjoittelija-, opettaja- ja henkilökuntavaihtoa Tutkimus ja kehitys –Erasmus-ohjelmat –Kehityshankkeet Kursseja englanniksi

Tarjoamme englanninkielisiä kursseja yhteensä 117 opintopisteen verran lukuvuodessa. 11 opintojaksoa syyslukukaudella, 36 opintopistettä 19 opintojaksoa kevätlukukaudella, 63 opintopistettä Kaksi opintojaksoa opiskelijoille, jotka ovat läsnä koko lukuvuoden ajan, 18 opintopistettä

Tulevaisuus on uudistuvissa luonnonvaroissa.