Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Advertisements

Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
PK-kehittämispalvelut
PYRKIMYS ERINOMAISUUTEEN
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Tinja Saarela ja Virpi Pennannen: Koulutuksen merkitys asiantuntijuuden vahvistamisessa SoveLin 20-vuotisjuhlaseminaari Mikko Vähäniitty.
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
Kohti Olympia- valmennuskeskusta
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
HYVÄ-DIILI luonnos /pj HYVÄ DIILI –VERKOSTO Opso-järjestäjien hallitus /Luonnos SUOMEN OPPISOPIMUSKESKUSTEN.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
SEURAYHTEISTYÖ VARSINAIS-SUOMESSA JA SEN KEHITTÄMINEN
Kielikoulutuskeskus / HAMK Mari Kokkonen
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
W w w. h a m k. f i HYVÄ TYÖELÄMÄ – ILOLLA TUOTTAVUUTTA TYÖELÄMÄÄN TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS - MALLINNUS Esa Inget, Liisa Mikkola, Ritva.
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Valmennusosaamisen malli
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
AJANKOHTAISTA VALMENNUSOSAAMISEN KEHITTÄMISESTÄ Osaamisohjelmasta OK /HUY URHEA
OPPISOPIMUSKOULUTUS EUROOPASSA. Oppisopimuskoulutuksen mallit Saksalainen perinne –Duaalijärjestelmä Oppimisympäristöt Hallinto Tanskalainen ”voileipämalli”
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
O PETUSMINISTERIÖ /Jukka Lehtinen / / 1. Ammatillisen koulutuksen tuloksellisuuden kehittäminen Koulutuspoliittisia tavoitteita:
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Koulutuksen järjestäjien yhteistyöverkostot Kokkola Riikka-Maria Yli-Suomu, Koulutuksen järjestäjien yhdistys ry.
KONTTIKAUPALLA HYVÄÄ Tuloksellista hyvää Kontti-ketju kerää varoja ja työllistää.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ME-hengen kehittäminen
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Heli Potinkara, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Valmennusosaamisen kuntotesti
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
VALMENTAJIEN OSAAMISEN KEHITTÄMINEN
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Leena Setälä, LT, EMBA Sairaanhoitopiirin johtaja
tulevaisuuden työelämätaidot
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Osaan! – avaimia aikuisten perustaitoihin
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Valmentajakoulutuksen laatu

”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat Suomalainen valmennusosaamisen malli Osaamisohjelmat Valmentajakoulutusjärjestelmä Valmentajan polku Koulutuksen suunnittelu Valmentajakoulutuksen laadun arviointi

Valmentajakoulutuksen laatu Opiskelijan näkökulma –Opiskelijan huomioiminen; lähtökohdat, osallistaminen… –Oppiminen ja vaikuttavuus Järjestelmän näkökulma –Valmennuksen ja koulutuksen yhteneväisyys –Yhteistyö ja verkostot –Tulokset; valmistuneet, kustannukset… Opetusprosessien näkökulma –Ajantasaisuus, kehittäminen –Menetelmät ja toimintatavat –Aiemman osaamisen tunnistamisprosessit –Arviointitavat –…

Tiivistäen Uusi osaaminen kohtaa oppijan tarpeen Saadaan aikaan kehitystä Kehitys muuttuu toiminnaksi arjessa

Työskentely Tavoitteena tehdä koulutuksen järjestäjälle itsearviointityökalu, joka samalla kerää yhteenvetotietoa. Työkalun on tarkoitus auttaa koulutuksen hyvää suunnittelua ja toteutusta ja arviointia. Pohditaan ja ideoidaan ryhmässä, mitkä olisivat arvioitavia asioita.