MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä 16.10.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Advertisements

MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa
Innovaatioprojekti Erkki Rämö. Opetussuunitelma  Opintojakson osaamistavoitteet  Opintojakson jälkeen opiskelija osaa: soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Virtuaaliopas Tiina Tomera Virtuaalihoito
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
Urheilulähetystyö on tuonut iloa Mongoliaan vuodesta 2014.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Oheislajiharjoittelu
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
IdeaPaja Easy Livin’ Challenge with.
Monialainen yhteispalvelu
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Tervetuloa Innopajaan
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Hyödynnä SAKU-toiminta opiskelijoiden liikuttamisessa
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Yhteinen keittiö -hanke
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
”Projektin nimi” -projekti
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä

Tässä kalvosetissä tiimimme esittelee projektin ja siitä opitut asiat. Kulttuurin ja hyvinvoinnin innovaatioprojektit/ Syksy 2015) Tämän esittelydokumentin lisäksi tiimimme koko projektia kuvaava suunnitelma sekä kaikki tuotokset on saatavilla Wiki-sivuilta ja on toimitettu tilaajalle ja opettajalle sovitulla tavalla

Team Hyrrä Sander Mosel, Atte Otronen, Mona Blom, Laura Paasivaara, Hanna Kankaanpää,

Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja ▪Haasteemme: tulevaisuuden urheiluseura vuonna 2020, lisää liikettä kaikille. ▪Tilaaja on VALO, suomalaisen urheilun kattojärjestö

Ratkaisu - Projektikuvaus ▪Uusi, matalan kynnyksen harrasteliikunta-konsepti ▪Liikuntahalli, jossa on mahdollisuus harrastaa eri liikuntalajeja kertaluonteisesti ja edullisesti sitoutumatta. ▪Mahdollisuus myös ohjattuun harrastamiseen. ▪Seuroista valmennusosaamista ▪Lajeina muun muassa futsal, salibandy, tennis, lentopallo, sulkapallo, koripallo, boulderointi, kamppailulajit, kuntosali, tanssi. ▪Mahdollisuus lainata varusteita.

Lopputulos – mikä? Hyrrä-liikuntahalli; pohjapiirustus ja suunnitelma liikuntahallin toteutuksesta ja toiminnasta

Pohjapiirustus

Projektin plussat ja miinukset + ▪Käyttäjäryhmän ideat otettu huomioon ▪Mahdollisuus toteuttaa käytännössä ja kehittää eteenpäin ▪Monipuolisuus ▪Kertaluonteisuus -> ei sitoutumispakkoa ▪Ohjatun toiminnan kautta linkki seuratoimintaan ja toisinpäin ▪Terveyden edistäminen ja hyvinvoinnin lisääminen - ▪Hanke jäisi liian vajaaksi. Ei toteutusmahdollisuutta puutteellisten tietojen takia ▪Rahoituksen saaminen ▪Tavoitettavuus ▪Idean toimivuus

Ryhmätyö – kuinka onnistui? ▪Ryhmämme toimi hyvin ja tasapuolisesti. ▪Roolitus sovittiin tilanteen mukaan. ▪Välillä veimme ajatuksia liian pitkälle. ▪Ideoita syntyi paljon. Aiheen rajaamiseen meni aikaa. ▪Yhtenäisen linjan löytäminen vei aikaa.

Sisäinen ja ulkoinen viestintä ▪Ryhmän jäsenten kesken viestintään käytimme Whatsapp-sovellusta ja Google driveä. ▪VALO:n kanssa viestintä kulki sähköpostien välityksellä

Mitä opitte? Jokainen listaa ▪Moniammatillinen yhteistyö on tullut tutuksi. ▪Innovaatioprojektin työvaiheet ▪Ideointia, ideoiden jalostamista ja rajaamista ▪Oppinut sietämään epätietoisuutta ▪projektinhallinta ▪Valo-organisaatio tullut tutummaksi

Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää? ▪Projektin ajankohtaa voisi suunnitella niin, että se ei olisi paljon kursseja tai ainakaan harjoittelua samaan aikaan ▪Innovaatioaiheiden kohdentaminen omaan alaan ▪Enemmän ohjausta ryhmätapaamisiin ▪Loppuraporttien (mm. powerpoint ja posteri) yhtenäistäminen -> jotta vältyttäisiin toistamiselta samoja asioita useaan kertaan loppuraporteissa

Kalvosarjan tekijän nimi13 Arviointikohteet Kiitettävä (5)Hyvä (4-3)Tyydyttävä (2-1) Projekti- ja verkosto- osaaminen Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkosto-osaamistaan Yhteistoiminnallisuus, ryhmätyö-, neuvottelu- ja viestintäosaaminen Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Asiantuntijaosaaminen Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sitä osittain moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaa. Ongelmanratkaisu-, kehittämis- ja uudistamis- osaaminen Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja.

Harrastelikunnan kohtaamispaikka Hyrrä- liikuntahalli ▪Työelämän haaste: tulevaisuuden urheiluseura vuonna 2020, lisää liikettä kaikille. ▪Tulokset: Uusi, matalan kynnyksen harrasteliikunta-konsepti ▪Liikuntahalli, jossa on mahdollisuus harrastaa eri liikuntalajeja kertaluonteisesti ja edullisesti sitoutumatta. ▪Mahdollisuus myös ohjattuun harrastamiseen. ▪Seuroista valmennusosaamista ▪Lajeina muun muassa futsal, salibandy, tennis, lentopallo, sulkapallo, koripallo, boulderointi, kamppailulajit, kuntosali, tanssi. ▪Mahdollisuus lainata varusteita. ▪Yhteistyökumppani: Valo ▪Sander Mosel, Kulttuurituotanto ▪Atte Otronen, Fysioterapia ▪Mona Blom, Fysioterapia ▪Hanna Kankaanpää, Sosionomi ▪Laura Paasivaara, Apuvälinetekniikka ▪Ohjaava opettaja: Anita Ahlstrand ja Tuija Jokinen ▪Yhteyshenkilö: Laura Paasivaara Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

Hyrrä Sports hall ▪Working life challenge: futures club in 2020, “more movement for everyone”. ▪Results: new, low thershold recreational sports consept ▪Sports hall, where you have the opportunity to practise different types of sprots with a single cheap price and without being bound ▪The possibility of guided activity. ▪Coaching can be provided by clubs ▪sports like futsal, floorball, tennis, volleyball, badminton, basketball, bouldering, martial arts, gym, dance. ▪The possibility to rent equipment. ▪Partner in cooperation: Valo ▪Sander Mosel, Culture Management ▪Atte Otronen, Physiotherapy ▪Mona Blom, Physiotherapy ▪Hanna Kankaanpää, Ba in social services ▪Laura Paasivaara, Prosthetics and Orthotics ▪ Teachers: Anita Ahlstrand and Tuija Jokinen 15

Kalvosarjan tekijän nimi16