Systeemiset oppimisratkaisut SysTech – Valuation of Emerging Learning Solutions
- vaikuttavuus- arviointi - käyttöönotto - levittäminen Laatukriteerit Pedagogis- teknologiset innovaatiot 2000-luvun taidot Systeemiset oppimisratkaisut Tarpeet Lähtökohdat Tuoteperhe Pedagoginen tuki Oppilaitosverkostot ja kokeilympäristöt
Tarkoitus Teknologiset oppimisratkaisut luontevaksi osaksi suomalaista koulutusjärjestelmää 2000-luvun taitojen ja osaamisen edistäminen systeemisillä oppimisratkaisuilla
Lähtökohdat Alueelliset, koulujen väliset ja kouluasteiset erot teknologisissa resursseissa, käyttöönotossa ja soveltamisessa Lupaavat tulokset pedagogis-teknologisten innovaatioiden kehittämisestä ja käyttöönotosta Kansallisen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelman linjaukset ja toimenpide-ehdotukset
Tehtävät Laaja-alaisen muutoksen käynnistä- minen kehitettyjen oppimisratkaisujen hyödyntämiseksi suomalaisessa koulutusjärjestelmässä Käyttäjälähtöinen ratkaisujen, tuotteiden ja palveluiden suunnittelu, testaus ja arviointi koko koulutusjärjestelmässä Oppimisratkaisuiden ja palveluiden arvon määrittäminen, vaikuttavuuden arviointi ja tehostaminen sekä skaalautuva käyttöönotto Parhaiden oppimisratkaisuiden kansainvälinen levittäminen
Alustava konsortio Yliopistot Jyväskylän yliopisto Helsingin yliopisto Oulun yliopisto Tampereen yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Yritykset Adenova Oy Adusal Oy Citynomadi Oy Codewise Oy Discendum Oy East Interactive Finland Oy IlonaIT Oy Kaupungit Jyväskylä, Oulu, Kerava, Hämeenlinna, Kaustinen, Konnevesi, Kokkola Muut partnerit Tieke eOppimiskeskus AVERKO COU HAMK Päiväkoti Löytöretki Suomen partiolaiset Oulu NFC Neuvottelut Otava, Opinsys, Aronet, Microsoft, IBM Vanhempainliitto Heureka Prewise Oy
SysTech tuoteperheet Infrastruktuuriratkaisut Sisältöratkaisut Oppimispelit Mobiilioppiminen Portfoliot Oppimis- ja arviointitehtävät Varhaiskasvatus
SysTech-hakemus valmistellaan päättyvään Tekesin Oppimisratkaisut-ohjelman hakuun. Marja Kankaanranta Jyväskylän yliopisto p Sanna Vahtivuori-Hänninen Helsingin yliopisto p