Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sivu
”Tiedottamisen aikakausi on ohi. Nyt puhutaan ihminen ihmiselle.” Sivu
Tilanne Suomessa – nopein nousija Sivu Lähde:
Suomen suosituimmat juuri nyt Facebook: 2,4 miljoonaa YouTube: 2 miljoonaa WhatsApp: 1,6 miljoonaa Seuraavina: Instagram, Twitter, LinkedInn, Ask.fm, Pinterest… Sivu Lähde:
Nuorten suosiossa Sivu vuotiaiden-ikaryhmassa/
Suuntauksia Kuva- ja videopalvelut vahvistuvat Sivu
Blogien uusi tuleminen Sivu
Someplussat organisaatiolle Tavoitteellista toimintaa Olemme jo sosiaalisessa mediassa, päätimmepä itse niin tai emme Mahdollisuus olla itse oma media Suora yhteys osaan sidosryhmistä Asiakaspalvelu Imago Sivu
Somemahdollisuudet verkostolle Tunnettuus ja näkyvyys kasvavat Mahdollisuus tavoittaa uusiakin kohderyhmiä Mahdollisuus luoda ja vankistaa verkostoja, esimerkiksi FB suljettu ryhmä Alueen asukkaiden osallistaminen Kuvia ja videoita alueilta ja hankekohteista Sivu
Ihminen on 6 kertaa mielenkiintoisempi kuin organisaatio. Sivu
Ammatillinen someviestintä Sivu
Instagram Mobiilisovellus, jonka avulla jaetaan kuvia ja videoita Palveluun ladattuja kuvia voi katsella myös verkossa, mutta kuvan lisääminen onnistuu vain puhelimella. Yli puolet alle 25-vuotiaista suomalaisista käyttää ”Instaa” Palvelussa kuvia voi helposti muokata käyttämällä filttereitä. Hahtagit eli aihetunnisteet # helpottavat itselle mielenkiintoisten kuvien löytämistä. Kannusta ja ohjeista kuvaamaan tietyllä #aihetunniste’ella, kilpailut Yleisesti sopivana pidetään 1-5 hastagia yhtä julkaisua kohden. Sivu
Sivu
Sivu
Sivu
Sivu
Miten teillä? Mitä somekanavia on käytössä? Mitä somekanavia suunnittelette ottavanne tai ehkä ottavanne käyttöön? Onko sosiaalisen median haltuunotossa ollut jotain erityisiä hankaluuksia? Sivu