9. AISTIT 9.3 Muut aistit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
IHMINEN.
Advertisements

Fysiikan ja kemian perusteet ja pedagogiikka Kari Sormunen Kevät 2012
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Oppimistyylit.
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Ainearvojen hyödyntäminen torjunnassa
3. Hajuaisti Aistiva elin hajuepiteeli nenäontelon takaosassa.
Katso lisää osoitteesta Sinua tarvitaan • kodeissa, lääkärikeskuksissa, yksityisissä sairaaloissa, vanhusten palvelutaloissa, päiväkodeissa,
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Ohje PowerPoint esityksen tekoon
Ihminen.
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  PÄIVÄOPISKELIJAT: – KAKSI LUOKAA (SUOMI) –YKSI LUOKKA (ENGLANTI)
Käyttöohje: Kuinka luoda ilmoittautumislomake. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Seiso kuin vuori, virtaa kuin joki – näkökulmia työhyvinvointiin Valtakunnallinen Hyvinvointipäivä Salla Tapio Malinen
Kudoseheys.
1. Joukko-oppi Merkinnät
3. TUKI- JA LIIKUNTAELIMISTÖ
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
5. RUoANSULATUS-ELIMISTÖ
5. RUoANSULATUS-ELIMISTÖ
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
1. IHMINEN.
SÄDEHOITO.
4. VERENKIERTO- JA HENGITYSELIMISTÖ
ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN ’Innolla työelämään’ Kopro 2012 Insiders.
KOULUN SÄHKÖPOSTIN UUDELLEENOHJAAMINEN Linus Laitinen 1 ooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooo.
Tekstien ideologia Särmä s. 336
7. MIKROBIT JA ELIMISTÖN PUOLUSTUSMENETELMÄT
Vauvan erityiset kyvyt ja taidot
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Käytettävyysseminaari OAMK Tekniikan yksikössä torstaina klo
16. Aistit.
Kappale 7 Mikä sana? 1.Kun Hanna ei ole kesällä työssä, hänellä on _____________. 2.Suomalaiset syövät tätä yleensä kello Sana on _________. 3.Jos.
6. RAVINTOAINEET HALTUUN
2. SyDÄN- ja verisuonitaudit
Oivallus 1 Luku 05 Kognitiivinen toiminta on tiedonkäsittelyä.
Käytätkö säännöllisesti energiajuomia?. Tiesitkö että? Energiajuomia käyttävillä nuorilla on kaksinkertainen määrä päivittäisiä univaikeuksia, päänsärkyä.
2. PINNANMUODOT VAIHTELEVAT ALANGOISTA YLÄNKÖIHIN
7. MIELENTERVEYDEN HÄIRIÖT TERVEYSTIETO 9. Apulanta Ilona.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
2. VESI 7. BIOLOGIA. MITÄ VESISTÖT MEILLE MERKITSEVÄT? Eliöiden elinympäristö Juoma- ja kasteluvesi Ihmisten elinkeino (kalastus, matkailu) Liikennereitti,
AISTIT Aistinelimissä ärsykkeisiin reagoivia reseptorisoluja (aistisolut), joissa fysikaaliset ja kemialliset ärsykkeet aikaansaavat impulsseja => impulssi.
Tervetuloa koulutukseen!
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
9.1 Vesilintujen rakenne ja elintavat
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
OP
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Päihdyttäviä paineita
AISTIT *tehtävä: välittää tietoa ympäristöstä sopeu-
TUPAKKA KPL 23.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
11. Perinnöllisyys ja ympäristö
6.1 SELKÄRANGATTOMIEN ELINTAVAT JA MUODONVAIHDOS
Tehtävä 7.2: SmartArtin animointi
6.2 SIMPUKKA & RAPU 7. BIOLOGIA.
5. KASVIT JA LEVÄT 7. BIOLOGIA.
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
9. AISTIT 9.3 Muut aistit.
18. Turvallisesti vesillä ja jäällä
1. MAA – elämän planeetta 7. BIOLOGIA.
Voiko aisteja huijata?.
OSAAMISKANSIO Nimi.
Video.
Esityksen transkriptio:

9. AISTIT 9.3 Muut aistit

Ihon aistit Iholla on monenlaisia aistinsoluja. Jokainen aistinsolu reagoi eri (mihin?). Ihon aistit 1. 2. 3. OK teht. 10 (s. 102) OK teht. 8 (s. 105)

Makuaisti Makuaisti (video 2min) OK teht. 6 (s. 105) Monet maut todellisuudessa (mitä?). Perusmaut: Makuaisti (video 2min) OK teht. 6 (s. 105) TK teht. 5 (s. 55)

Hajuaisti Hajuaistinsolut sijaitsevat nenän yläosan limakalvolla, (missä?). Ihminen tunnistaa (kuinka monta?) erilaista hajua. Hajuaisti turtuu nopeasti. Hajuaisti (video 2min) OK teht. 7 (s. 105)

Itsenäistä työskentelyä… Haluan kerrata… OK teht. 1-8 (s. 102) TK teht. 3 (s. 54) Osaan jo, haluan oppia uutta… OK teht. 9 (s. 102) TK teht. 4 ja 6 (s. 54-55) Tiesitkö tämän? Tinnitus ja matkapahoinvointi (s. 103)