Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

Protestin käsittely Michael Röllich.
LVI: vaihtoehtoiset etenemistavat Tavoitteisiin liittyvät kysymykset Opiskelijalle saumaton palvelu paikan vastaanotosta ilmoittautumiseen.
JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET
AIEMMIN OPITUN TUNNISTAMINEN HOLLANNISSA
Kalle Nieminen, Kajaanin yliopistokeskus (2011) KYLÄPARLAMENTIT – HYVIÄ TOIMINTATAPOJA.
Työrauha ja haastavat tilanteet
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
Perhetyöntekijä sosiaalityöntekijän työparina lastensuojelutarpeen selvityksessä ja arvioinnissa Lastensuojelun avohuollon ja perhetyön kehittämisyksikköhanke.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Läheltä piti -tilanteet
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Sykettä Savilahdella –hankkeen ohjausryhmän toiminta vuosina
Päätöksenteko yhdistyksissä
TENTTIVILPPI JA PLAGIOINTI
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Matti Urhonen & Antti Kohtala TTE4SN Opiskelijan etiikka ja moraali Onko sitä?
Prosessikuvaus* plagiointiepäilyn käsittelystä Aalto-yliopistossa
HY:n Oodi-päivä: Opintosuorituksen kieli Esko Koponen Asiantuntija, kansainväliset opintoasiat Rehtorin kanslia/opintoasiat
Tavoitteena saumaton opiskelun aloitus Lukuvuosi-ilmoittautuminen Paula Merikko.
Jatko-opintoilta Mitä ysin jälkeen? Lukio -> lukuaineiden keskiarvon perusteella Ammatillinen perustutkinto -> ammatillisten pisteiden perusteella.
Kouluvierailuun valmistautuminen Vierailuun valmistautumisessa on huomioitava monta asiaa.
Erillisopinto- oikeudet Oodissa Merkitsemiskäytäntöjen selkiyttäminen ja yhtenäistäminen Tiina Kotti / Opi-tieto.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Jaana Simola UusiKunta – Lahden seudun kuntarakenneselvitys Johtoryhmä Heinola.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
OTTO-projekti tilaajapalveri
LVI: luku-vuosi-ilmoittautumispalvelu – Uusi opinto-oikeus KSHJ:sta 1. Ei muita opinto-oikeuksia Lisäksi vanha opinto-oikeus/oikeudet – 2. Vanha opinto-oikeus.
Tekesin Asiointipalvelut. Miksi Asiointiin?  Asioinnissa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta.
Vilppiä ja plagiointia koskevia määräyksiä Jyväskylän yliopistossa.
Säännellyt ammatit ja ulkomaisten tutkintojen tunnustaminen Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tärkeitä vuosilukuja 1951 Piispat vastustivat homoseksuaalisten suhteiden kriminalisointia Biskopsbrevet).
Mannervesi Ravitsemis- ja puhtaanapitopalveluiden järjestämistavan valinta Johtoryhmä Dnro 455/ /2016.
Kpl 9 hapot ja emäkset - tehoaineet Aineilla on PH-arvo Hapan Mikä on PH? Maistuu kirpeälle Mitä vahva happo tekee? Esim. Emäksinen Mikä on PH? Maistuu.
Keskustan politiikka keskustan kunnallispolitiikkaa johtaa kunnallisjärjestö kunnallisjärjestö hyväksyy kunnallisvaaliohjelman, ohjaa valtuustoryhmän nelivuotiskauden.
ConnectPro-käyttötapaus Valiokunnan kokoukset case KOV.
SYKSY 2016 Päivi Pakkanen.
Vilpistä ja sen selvittämisestä | Petri Sjöblom
Kiusaamisasioiden käsittely Kaustisen perusopetuksessa
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Lukukausimaksuihin liittyvä
Koulun kandiopiskelijoiden opintojen jatkaminen maisteriohjelmissa: siirtymävaiheen ohjeet, prosessi ja aikataulu vuoden opiskelijainfotilaisuus.
ABISTA YLIOPPILAS Tiedotekirje kokelaille YTL:n sivustolla
Opintopolku – tilannekatsaus
ASPA-ryhmän kuulumiset
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Osaamisen näytön prosessi
YLIOPISTON JOHTOSÄÄNTÖ
Yhteistoiminnallinen kokous
Sääksjärven koulu rehtorin rekrytointiprosessi (vakanssi numero 774)
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Toimipaikan opiskelijakunnan hallitus
Yliopistojen JOO-sopimusta tukeva palvelu
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Tärkeitä vuosilukuja Tärkeitä vuosilukuja 1951 Piispat vastustivat homoseksuaalisten suhteiden kriminalisointia Biskopsbrevet).
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Vastuunjako SJAL tuomarikoulutus 2018.
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Terveyslautakunta Hyvinvointi- ja vapaa-aikalautakunta
Opettajalla huoli Ilmoitus- velvollisuus poliisille
Kooste työpajan kysymyksista
YO-TUTKINNON RAKENNE 4 pakollista, yksi tai useampia ylimääräisiä (HUOM! 2022) tasot: matem P/L, toinen kotim. P/KP, vieras kieli P/L väh. yksi A-tasoinen.
Esityksen transkriptio:

Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön ilmoitus ongelmallinen mutta mahdollinen (TENK) – Päämääränä matala kynnys  Tulosyksikön johtaja selvittää ja päättää – Neutraali selvityskokous missä kaikki ovat läsnä (voidaan pitää vaikka joku ei ilmesty paikalle) – Selvät ohjeet prosessille (ennen, kokouksen aikana ja sen jälkeen) – Vilpin selvittämisen lisäksi panostetaan kysymykseen Miksi?

 Opiskelijalla on aina edustaja apunaan – Yliopisto haluaa että edustaja on ylioppilaskunnan korkeakoulutuspoliittinen sihteeri  Sähköinen asiointi aiheuttaa ongelmia – Nopeuttaa käsittelyä mutta vaatii vastaanottajan suostumusta – Riittääkö yleislauseke yliopiston ja opiskelijan solmimassa sopimuksessa opintojen alussa?

 Voiko johtajan päätös viedä suoraan tutkintolautakuntaan? – Johtaja ottaa rehtorin päätöksellä osittain arviointivastuun opettajalta? – Voiko kaikki selvityksen mukana olevat tahot viedä asian lautakuntaan?  Opiskelijan oikeudet prosessin aikana – Voiko yliopisto estää opiskelijaa suorittamasta opintosuoritusta uudelleen? – Voiko yliopisto estää opiskelijaa suorittamasta tutkintoa?

 Todistettu vilppi, mitä hylätään? – Aikaisemmin annettiin opettajalle tulkintavapaus – Aiheutti paljon keskustelua, nyt säännöt tiukennetaan  Tutkintolautakunta antamaan varoituksia? – Ruotsissa on esimerkkejä missä selvittäjänä toimiva lakimies antaa varoitukset  Opiskelijan kuuleminen kurinpitoprosessissa – Usein opiskelija pitää tätä turhana