1.4.2015 Keudan oppilaskuntien koulutus 18.1.2009 Keudan ohjeita oppilaskunnassa toimimisesta Erja Kärnä opiskelija-asioiden päällikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Nivelvaiheen tiedonsiirtokäytänteet ammatillisessa koulutuksessa
Advertisements

Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Oletko VALMIINA OTTAMAAN HATKAT? MITÄ? KERRANKIN AMISTEN OMA TAPAHTUMA?!
Ylioppilaskokelaiden aikataulua syksy kevät 2013
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
YHTEISHAKU Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
nuorisotyöntekijänä koulussa joka päivä
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
Miten menetellä ongelmatilanteissa
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Keski-Pohjanmaan ammattiopiston opot
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Global Grant -apuraha ulkomailla tapahtuvaa akateemista jatkokoulutusta varten Global Grant Scholarship- apuraha.
Yhteishaku Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
Ammatillinen koulutus ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Työpaikkakouluttajan ABC
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
Sähköisen yhteishaun ohjeistus. Sähköinen yhteishaku Yhteinen hakuaika kaikille , mutta haku meidän koulussamme toteutetaan välisenä.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
MAST – Maakunnallisen ohjausmallin ja asiantuntijaverkoston kehittäminen ja vakiinnuttaminen Varsinais-Suomessa Nuorten kuuleminen Läpäisy ja työelämään.
Työpaikkakouluttajan ABC
Verotuksen perusteet – Matkat
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
Tiedotus- ja keskustelutilaisuus vanhoille opiskelijoille
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
ESITYS 9. LUOKAN VANHEMPAINILTAAN
Ammatillinen koulutus
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
AHOT Humakissa AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen 1 Syksy 2015 HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU.
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Arviointi.
TALOUSHALLINNON OSAAJA
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Osaamisen näytön prosessi
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Abiturientin ohje syksy 2017
Kasvatuskeskustelu- ja rangaistuskäytänteet
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Yhteistoiminnallinen kokous
Osaamisen näytön prosessi
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Kahden tutkinnon polku
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Esityksen transkriptio:

Keudan oppilaskuntien koulutus Keudan ohjeita oppilaskunnassa toimimisesta Erja Kärnä opiskelija-asioiden päällikkö

Kulkeminen oppilaskunta Kuoman kokouksiin ■Oppilaskunta Kuoman kokoukset pidetään vuorotellen eri toimipisteissä ja tästä johtuen jokainen Kuoman hallituksen varsinainen ja varajäsen joutuvat kulkemaan Keudan alueella kokouksissa. ■Kokouksiin kuljetaan ensisijaisesti julkisilla kulkuneuvoilla tai koulun autoilla sopimuksen mukaan. ■Tarvittaessa oppilaskunnasta vastaava opettaja/henkilö voi ohjata opiskelijoita hakemaan taksikorttia toimistosta ja tällöin kulkeminen tapahtuu taksilla. Oman auton käyttö (km-korvaus) kokousmatkoihin on mahdollista silloin, jos autossa on useampi kokoukseen menijä tai jos toinen vaihtoehto olisi taksin käyttö. ■Matkakustannuksista vastaa kunkin opiskelijan toimipiste

Oppilaskunta Kuoman kokousten kahvitarjoilut ■Kokousten kahvitarjoilun maksaa aina se toimipiste, missä kokous järjestetään. ■Oppilaskunnan jäsen tekee tilauslomakkeen ja pyytää kuittauksen rehtorilta/ apulaisrehtorilta/ koulutuspäälliköltä sekä toimittaa tilauksen hyvissä ajoin opiskelijaravintolaan

4 Oppilaskunnassa toimivien opiskelijoiden poissaolot oppitunneilta edustustehtäviä hoitaessaan ■Opiskelijoille tulee taata mahdollisuus osallistua oppilaskuntatoimintaan. ■Opiskelijan velvollisuus on informoida opettajia poissaolostaan heti saatuaan tiedon esim. kokousajasta ■Opiskelija esittää poissaolostaan kokouksen muistion tai muun vastaavan dokumentin. ■Opettaja ja opiskelija yhdessä etsivät vaihtoehtoisen tavan suorittaa ko. opinnot, jotta opiskelijan opinnot etenevät poissaolosta huolimatta. ■Opiskelija vastaa siitä, että hän suorittaa opintonsa sopimuksen mukaisesti.

Todistus ja opintoviikot oppilaskuntatoiminnasta ■Oppilaskuntatoiminnasta (oma toimipiste ja Kuoma) opiskelijoille voidaan hyväksilukea tutkintoon kuuluvia opintoja henkilökohtaisen opiskeluohjelman mukaisesti. ■Arviointi suoritetaan Keudan opetussuunnitelman yhteisessä osassa olevan Yhdistystoiminta-opinnon mukaan. ■Opiskelija esittää oppilaskunnasta vastaavalle opettajalle/henkilölle kirjallisen selostuksen liitteineen omasta toiminnastaan oppilaskunnassa. ■Näiden selvitysten jälkeen arvioiva opettaja tekee arvioinnin ja merkitsee arvosanan Winha-järjestelmään

Lisätietoja: Erja Kärnä Opiskelija-asioiden päällikkö Keski-Uudenmaan ammattiopisto - Keuda Sibeliuksenväylä 55 A Järvenpää p

Kommenttipyyntö ■Opiskelijan oppaan kommentointi:  Kommentit helmikuun (2010) aikana ■Koulutuksella tulevaisuuteen Keski-Uudellamaalla ja Sipoossa 2010 kommentointi:  Kommentit maaliskuun (2010) aikana KUOMAN YLEISKOKOUS Maanantaina Järvenpään Wärtsilänkatu 7, Studiossa kello alkaen.