EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK 15.4.2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pilviväylä - kolme rinnakkaista prosessia Projektipäällikkö Jarkko Moilanen.
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS Ryhmä 3 Hanna Autere ja Juhani.
Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
KATRI TOLONEN Urheiluakatemia Urhea. Urhea  Pääkaupunkiseudun urheiluakatemian perusajatus on verkottaa urheilun ja opiskelumaailman osaajat yhteen 
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Tallenteiden käyttö opetuksessa Pedakahvila
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Avoimesti, yhteisöllisesti oppimista! PAOK – Pirkanmaan avoin oppimiskulttuuri -ohjelma toisen asteen yhteistyön edistäjänä ja avoimen oppimiskulttuurin.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
TUOTTEISTAMINEN Leena Vainio Hämeen Ammattikorkeakoulu AKTIIVI hanke 4
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Suomen Oppimiskeskus ry Mobiilit oppimisessa ja vuorovaikutuksessa – projektiesittely Outi Vahtila
FUAS-liittouman yhteinen virtuaalikampus Esítysluonnos kokoukseen +valmistelu.
FUAS Virtuaalikampus.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
osana opiskelijan PLE:tä
Kohtaava Kohtaaminen (vertaisuus) Käytännöllisyys Motivaatio & Innostus Viihtyvyys Oppiminen.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Työryhmän jäsenet  Eva Forssén Laurea  Kari Kataja HAMK  Antti Kauppi FUAS-liittouma  Pirjo Kuisma.
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Pohjois-Satakunnan Alueopiston askeleita verkko-opetuksen tiellä.
FUAS Kielet ja viestintä
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
FUAS-Opiskelijahallintojärjestelmä Virtuaalikampuksen työryhmä
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
Innovointiharjoitus Innovaatiojärjestelmät -kurssilla Tavoitteena on tutustuttaa opiskelijat uudella, paikkaan ja aikaan sitomattomalla työvälineellä.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma / Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä,
Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo
FUAS-opiskelijaliikkuvuus Rehtorikokous Pirjo Kuisma.
Arja Tuonen. Arja Tulonen Koulutuspäällikkö Vastuualueena journalismi, mainonnan suunnittelu ja mediatuotanto Elokuvan ja median tutkimusryhmän vetäjä.
FUAS Virtuaalikampus.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Lapin ELY-keskus, Satu Ihanamäki, E-vastuualue1 Kirjastojen hankerekisteri.
Peppi-projekti (SOA Metropolia) Ammattikorkeakoulujen opetuksen suunnittelun viitearkkitehtuurin käytännön esimerkki.
Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6
Study Group -opintopiiri yhteistoiminnallisen oppimisen tukena (A080011) Tiina Laajala.
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma / Ohjausryhmä Eveliina Ojala Tilaisuus, Paikka päiväys.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-projektisuunnitelma 2015 ja siirtoresursointi 2015–2016 Konsortioryhmän kokous Kristiina Hormia-Poutanen.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

eWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK

TKI – FUAS Virtuaalikampus  FUAS Virtuaalikampus on opintotarjonnan ja sähköisten palveluiden kokonaisuus, joka mahdollistaa joustavat oppimis- ja kehittymispolut opiskelijoille, henkilöstölle ja sidosryhmille. Se muodostaa yhtenäisen avoimen toiminta- ja oppimisympäristön, jossa mobiilit oppijat, opettajat ja henkilöstö toimivat yhteistyössä alueen, kansallisten ja kansainvälisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

TKI- toiminta TKI - toimintatapana  Opiskelijoiden mediakompetenssien kehittäminen  Osaamisen näkyväksi tekeminen  Yhteistyöfoorumit TVT TKI-toiminnan kohteena  Kokeilut, kehittäminen, tutkimus, uudet innovaatiot  Hyvien käytäntöjen levittäminen

TKI – FUAS Virtuaalikampus  Ensimmäisessä vaiheessa FUAS-tasoisiksi järjestelmiksi keskitetään verkkokokoukset (Adobe Connect, Lync), Wiki (Atlassian Confluence) ja opiskelijoiden portfoliotyökalu (Kyvyt.fi).  Toisessa aallossa keskitytään oppimisalustoihin  Sosiaalinen media? Yhteiset kehittämisyhteisöt? Cloud Computing?  Muut ohjelmistot (esim. tutkimusohjelmistot: Nvivo, Atlas, SPSS?

March 31,

Esimerkkejä ?ref=ts&fref=ts  Markkinointi, tiedon jakaminen, yhteistyökumppaneiden etsintä March 31,

Miten edistetään FUAS Virtuaalikampuksella?  Yhteiset foorumit?  Virtuaalis-fyysiset kohtaamispaikat?  Jatkumo? …… March 31,