Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

FUAS Virtuaalikampus.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "FUAS Virtuaalikampus."— Esityksen transkriptio:

1 FUAS Virtuaalikampus

2 Työryhmän jäsenet Eva Forssén Laurea Kari Katajisto HAMK
Antti Kauppi FUAS-liittouma Pirjo Kuisma HAMK Jaana Kullaslahti HAMK Harri Kuusela LAMK Irma Mänty Laurea Pauliina Nurminen, opiskelijajäsen, LAMK Leena Vainio HAMK, pj. Ari Vesikko LAMK April 8, 2017

3 Lyhyt historia Työryhmä perustettiin tammikuussa 2011
Ensimmäinen palaveri Vuoden 2011 tulokset kesäopintojen kehittämisen kautta yhteisten pelisääntöjen rakentamista (alkoi Winhojen integrointiyö, joka meneillään) Yhteinen FuasVirtuaalikampus suunnittelupäivä toukokuussa (noin 30 osallistujaa) ACSII (AALTO CAMP FOR SOCIETAL INNOVATION) tapahtumassa mallin suunittelua April 8, 2017

4 Lyhyt historia Vuoden 2011 tulokset
Työryhmän jäsenet järjestivät yhteisiä koulutuksia ja tekivät yhteisiä ohjeistuksia verkkotyöskentelyyn ja verkko-opetukseen Syksyllä FUAS rehtroreille esitys jatkokehittämisestä Rehtorit hyväksyivät jatkokehittämissuunnitelman joulukuussa 2011 Tehtiin OKM:n hakemukseen koulutusosioon FUAS Virtuaalikampus hakemus Vuoden 2012 toimintasuunnitelmassa jatketaan kokonaisarkkitehtuurimallin mukaan kehittämistä April 8, 2017

5 Millaisen Virtuaalikampuksen haluamme?
FUAS Virtuaalikampus –työryhmä, Millaisen Virtuaalikampuksen haluamme? Nykymalli riittää Nykyiset toimintatavat on integroitu (vrt. Winha) 1 Nykyiset toiminavat integroitu Oppiminen ja opetus / työskentely verkostoissa 1 Nykyiset toiminavat integroitu Kyber FUAS Monipuolinen opetustarjon-ta ja ohjaus 1 Nykyiset toiminavat integroitu Avaimena alueyhteistyö Opetuksen rinnalla painottuu TKI1 Nykyiset toiminavat integroitu Opettajien ja muun henkilöstön koulutus verkko-ohjaukseen ja –neuvontaan; opiskelijoiden ja opettajien käyttötuen järjestäminen 2012 Opetustarjonta koottu portaaliin nykyisestä tarjonnasta ( Winha-integroinnin kautta opiskelijoille saumaton palvelu Toimitaan kunkin amkin omilla työkaluilla; oppimisalusta, verkkokokous, wiki, ePortfolio jne. - HAKA-kirjautuminen 2012 Malli tarjonnasta , lähinnä FUASin omille opiskelijoille Strateginen suunnittelu verkkotarjonnasta Opettajien ohjaus ja koulutus Laatukriteerit Valmennus- ja mentorointipalvelut Yhteiset työkalut ja yhteiset verkko-opetuksen käytännöt 2012 Alueyhteistyön menetelmät ja työkalut Strateginen suunnittelu opetuksen ja TKI-toiminnan integroinnista hyödyntäen inno-vatiivista teknologiaa Virtuaalis-fyysiset tilat ja menetelmät Alueen yritysten kanssa yhteisiä oppimisprojekteja 2012 Virtuaalista opetustarjontaa ja TKI- toimintaa kehitetään rinta rinnan – tavoitteena mobiiilille oppijalle , opettajalle ja asiantuntijalle palvelut, joita voi käyttää ajasta ja paikasta riippumatta Yhteisiä fyysisiä tiloja

6 TAVOITE Opiskelijoiden, henkilöstön ja yhteistyökumppaneiden kanssa yhdessä rakennetut tavoitteet Virtuaalikampus tarjoaa opiskelijoille saumattomia palveluja ja mahdollisuuden oppimiseen FUAS-amkien opiskelijoiden, henkilöstön sekä muiden yhteistyötahojen muodostamissa kehittäjäyhteisöissä. Virtuaalikampuksella on laaja laadukas opintotarjonta, joka mahdollistaa henkilökohtaiset oppimispolut ja ajasta ja paikasta riippumattoman opiskelun Kansainvälisesti yhdessä tuotettu opetustarjonta antaa opiskelijoille mahdollisuuden verkostoitua jo opintojen alkuvaiheessa asiantuntijoihin myös oman maan ulkopuolelta eMentorointi ja eValmennus tuovat uusia ohjausmuotoja niin opiskelijoille kuin henkilökunnallekin Henkilöstölle virtuaalikampus tarjoaa mahdollisuuden rakentaa yhdessä virtuaalista opintotarjontaa ja ohjausta. Virtuaalikampus on yhteistyöfoorumi ja kehittämisyhteisö erilaisille opetusta ja TKI-toimintaa yhdistäville hankkeille April 8, 2017

7 TOIMENPITEET Rakenteelliset ratkaisut Uudet toimintamuodot
Verkko-opetustarjonnan periaatteet ja tukijärjestelyt – sisältäen ohjelmalliset ratkaisut ja integroinnit Uudet toimintamuodot FUAS Virtuaalikampus-malli 2030 – Visio digiajan työskentelystä Yhteisöllinen opetus- ja työskentelykulttuuri (eOppiminen <> eTyöskentely Oppimisen ohjaus, tuki, valmennus digitaalisin menetelmin Opetuksen ja TKI-toiminnan intergrointiin virtuaalis-fyysiset ratkaisut, joissa oppijakeskeiset kehittämisyhteisöt Avoimet oppimisresurssit (OER – Open Educational resources) - jakamisen ja yhteisen tekemisen kautta tehokkuutta ja laatua April 8, 2017

8 YHTEISTYÖN MAHDOLLISTAVA
Co-evaluation Co-creation Achieve Attract Successful learning environment Collaboration Connection Communication Croud-sourcing Access

9 Rakenteet virtuaaliseen työhön ja oppimiseen
Quality assurance and assesment (portfolios, feedback..) Virtual coaching and mentoring services Portal of courses FUAS VirtualCampus for students for teachers for staff for stakeholders PLE -studies, work, leisure time, hobbies eLiBRARY FUAS Virtuaalikampus Collaboration Learning Objects Open educational resourches (OER) Innovation tools Internationality

10 TOIMENPITEET 2012 FUAS Virtuaalikampus-malli 2030 – Visio digiajan työskentelystä Workshop työskentelynä kokonaisarkkitehtuurimallia hyödyntäen OKM hankerahan hakeminen Rahoituksen hakeminen muista lähteistä (esim. LLL-ohjelma, 7. puiteohjelma Yhteisöllinen opetus- ja työskentelykulttuurin rakentaminen – työvälineet ja parhaat käytännöt, valmennusta ja mentorointia Verkko-opetustarjonnan periaatteet ja tukijärjestelyt – yhteiset pelisäännöt ja oppimisalustojen ohjeistukset ja mahdolliset integroinnit, henkilöstökoulutusta Oppimisen ohjaus, tuki, valmennus digitaalisin menetelmin – suunnitelma yhteistyöstä ja ensimmäiset pilotit Opetuksen ja TKI-toiminnan intergrointiin virtuaalis-fyysiset ratkaisut, joissa oppijakeskeiset kehittämisyhteisöt – hyvät käytännöt ja pilotit April 8, 2017

11 TOIMENPITEET FUAS Virtuaalikampus-malli pohjalta muiden osien kehittäminen ja käytäntöön soveltaminen Rahoituksen hakeminen muista lähteistä (esim. LLL-ohjelma, 7. puiteohjelma, muut) Yhteisöllinen opetus- ja työskentelykulttuurin rakentaminen – työvälineet ja parhaat käytännöt, valmennusta ja mentorointia - jatkuu Verkko-opetustarjonnan periaatteet ja tukijärjestelyt – jatkuu Oppimisen ohjaus, tuki, valmennus digitaalisin menetelmin – jatkuu Opetuksen ja TKI-toiminnan intergrointiin virtuaalis-fyysiset ratkaisut, joissa oppijakeskeiset kehittämisyhteisöt – jatkuu Avoimet oppimisresurssit (OER – Open Educational resources) - jakamisen ja yhteisen tekemisen kautta tehokkuutta ja laatua - toimintatapojen kehittäminen, pilotointi ja valmennus April 8, 2017


Lataa ppt "FUAS Virtuaalikampus."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google