Eriaikainen toiminta- ympäristö Eriaikainen toiminta- ympäristö Sisältö on ajankohtaista Sisältö on ajankohtaista Kaikille.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työssä oppimisen mobiilipedagogiikan haasteet.  Jaiku: ohjaus 
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Miten blogeja voisi hyödyntää yrityksen toiminnassa? Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Katja Mikkonen Kari Niklander
Lapset ja Internet Miten suojella lasta netin haitalliselta sisällöltä?
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
Isättömyys Poikien Talon sukupuolisensitiivisen poikatyön näkökulmasta
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
  projektit Oppia niinku töissä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tuplatiimi -työmenetelmä
Kysy kirjastonhoitajalta -uudistus Vastaamisen konsepti • Kirjasto • Muut vastaajat • Kommentointi.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Opiskelija näkökulma: Essi Vainio
Oman sivuston perustaminen Opasnetiin Kuopio,
Haastattelu Copyright Thorleif Johansson2 Kotiläksyt Selvitä taustat Nimet oikein! Perhesuhteet Työ, harrastukset Lähteinä mm.: Nettisivut.
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
Tuplatiimi -työmenetelmä
Graffiti ja katutaide vaikuttamisen välineinä Tuhti-seminaari
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Drop out-ilmiö SPL:n Turun piirin juniorijalkapallossa
Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
kielten keskus Säädösten ymmärtämistä selvittävä kysely- ja haastattelututkimus Vesa Heikkinen & Aino Piehl Säädöskielihankkeen.
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Muuramen malli – itsenäisen kunnan valinta
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Asiantuntijaryhmät UKJ-suunnittelussa UKJ-ohjausryhmän kokous Minna Kivinen.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
FINGERPORI
Nuorisovaltuustotoiminta ja nuorten osallisuus Suomessa
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Ville Käytetään autenttisia tilanteita; keskusteluja Jivkan ja muiden toimijoiden välillä; haastattelut, dialogit Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon.
Eija Leppäjärvi - Kajaani YHTEISÖLLISYYS TOIMINTATAPANA KYLÄTOIMINNASSA TAATUSTI TURVASSA – huolehtiva kyläyhteisö.
Mikromoduuli Projekti. Mikromoduulit? Pieniä tietopaketteja Pieniä tietopaketteja Helposti omaksuttavia ja tiiviitä kokonaisuuksia Helposti omaksuttavia.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Laadullisten tutkimusmenetelmien kurssi Liisa Ilomäki Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus Psykologian laitos, Helsingin yliopisto
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Ensiohjaus Päivi Salonen, Endoproteesihoitaja
Strategia ”Uudelle tasolle” Kriittiset menestys- tekijät GT luo ympäristön tenniksessä kehittymiseen ja siitä nauttimiseen GT on Suomen laadukkain tennisseura.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Metropolia Arvotyöpaja Tuovi Haikala Tapani Aaltonen Novetos Oy.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Tervetuloa keskustelukurssille!. Kurssi-info Puhutaan suomea Tilanteet, puhefunktiot Keskustelut, pelit, roolileikit… Vaihdetaan ryhmää / paria usein.
OILI-palvelun tilanne
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Anne Kauhanen-Simanainen
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
1. Blogin pitäminen ja hallinta
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Oman alani blogit Onko minun alallani opiskelijoita, ammatinharjoittajia ja harrastajia, jotka bloggaavat? Millaisia oman alani blogeja netistä löytyy?
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Hanke
Blogger Teppo Räisänen.
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen Kokeilukiertuekonseptin kuvaus
Esityksen transkriptio:

Eriaikainen toiminta- ympäristö Eriaikainen toiminta- ympäristö Sisältö on ajankohtaista Sisältö on ajankohtaista Kaikille avoimia Kaikille avoimia Keskustelu / kommentointi toimii viestiketjuna Keskustelu / kommentointi toimii viestiketjuna BLOGI OHJAUKSEN VÄLINEENÄ Heimo Outinen 2013

TULOKSET JATKOKEHITTÄMINEN (vertaisohjauksen näkökulmasta katsottuna) Yhteisöllisyyden lisäämiseksi muodostuu kysymys siitä, että kuinka saadaan aktiivisia osallistujia blogien pariin? Toiminta on laadukasta Toiminta on laadukasta Toimii hyvin ammatinvalinnan ja koulutuslinjan valinnan tukemisessa Toimii hyvin ammatinvalinnan ja koulutuslinjan valinnan tukemisessa Yhteisöllisyys ei toteutunut odotetusti Yhteisöllisyys ei toteutunut odotetusti