Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja 17.10.: 10-12, 14-17 F133; ti 11. ja 18.10.: 11-14, 16-18 F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
. AKL:n 42. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Puheenjohtaja Pekka Helander Autoalan Keskusliitto ry.
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Toimintaympäristö
Tapiolan lukio Tasokasta opetusta upeissa tiloissa Nihtisillassa noin
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Lähde: Tilastokeskuksen väestöennuste
Kuljetus Kovalainen Ma-Pe
Tuloskysely 2008 Metsäkone, turve, metsänparannus, maarakennus ja metsäenergia.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
3.45 3.40.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton yksityishammaslääkärijäsenille (2282 kpl, 15 enemmän kuin 2007)
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Tervetuloa! MTS:n puheenjohtaja Lauri Kaira. MTS toimii foorumina turvallisuuspoliittiselle ja maanpuolustus- keskustelulle.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Määräaikaiset työsuhteet Työvoiman työssäolo iän mukaan 2011 Lähde: Tilastokeskus, Työvoimatutkimuksen 2011 aineisto Akavalaiset.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Viikko 41 (8.10. – ) 9.LK TET Maanantai: (8.10.) LK: LV-tunti klo 10 Tiistai: (9.10.) -7.LK: LV-tunti klo 10 Keskiviikko: (10.10.) -6A:
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Jakaumista. Frekvenssijakauma Mainostaja kysyy 200 asiakkaalta, kuinka monta kertaa viikossa he lukevat sanomalehteä. Päivät, jolloin luet lehden Frekvenssi.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Ostopalvelujen kasvu selittää parhaiten menojen jyrkkää kasvuvauhtia Juuassa Palvelujen ostoihin Juuan kunta käytti vuoden 2009 tilinpäätöksen.
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
1 yli miljoonan suomalaisen kansalaisjärjestö liikuntajärjestöjen palvelu-, yhteistyö- ja kattojärjestö tärkein tehtävä on liikunnan ja urheilun.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Rahoitus-markkinoiden muutostuulet – globaalin yhtiön uhka vai mahdollisuus Minna Helppi
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Energiavuosi 2014 Sähkö Energiateollisuus ry.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Viikko 36 (5.9. – 9.9.) Maanantai: (5.9.) - Tiistai: (6.9.) LK vanhempainilta klo Keskiviikko: (7.9.) -Alakoulu: Liikuntapäivä klo
Työajan haasteita tuloksia SAK:n jäsentutkimuksesta
TAMPEREEN KAUPUNKI – TALOUS- JA STRATEGIARYHMÄ 1 Ennakkotietoja työpaikoista vuodelta 2004 Vuoden 2004 ennakkotiedot työpaikoista julkaistiin
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Esityksen transkriptio:

Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42 ma-ti Medioiden nykykehitys

Medioiden historia ja nykykehitys Luento- ja kirjallisuustentti; kirjallisuus: Gorman & McLean: Media and Society in the Twentieth Century. 200.

Medioiden historia ja nykykehitys Luento- ja kirjallisuustentit: 1. tentti vko 43 pe tentti vko 51 ma tentti vko 6 la

Luento 4 Aikakauslehdistö ja Suomen erityispiirteet

Aikakauslehdistö Aikakauslehti määritellään yleensä vähintään neljä kertaa vuodessa ilmestyväksi sarjajulkaisuksi; tilattavia Runsaasti toimituksellista aineistoa; ei päiväkohtaista Engl. magazine, makasiini; varastoa jutuille päivälehtien jälkeen toiseksi suurin joukkoviestinnän ala Sen liikevaihto (3,1 miljardia) oli 18 prosenttia joukkoviestinnän liikevaihdosta 1800-luvulla halvat massalehdet ja mainostaminen Kuvalehdet; Suomen Kuvalehti , National Geographic ja Life

Aikakauslehdistö Aikakauslehtien valikoima on laaja. Suomessa ilmestyi vuonna 1996 noin 2700 aikakauslehteä. Yleisesti aikakauslehdistö ryhmitellään seuraavasti: Yleisöaikakauslehdet, jonka alaryhmiä ovat yleisaikakaus- ja perhelehdet, naistenlehdet, miestenlehdet, lasten ja nuorten lehdet sekä erikois- ja harrastelehdet (290 nimikettä vuonna 1996) Ammatti- ja järjestölehdet, jotka jaetaan aihealan mukaan 15 alaryhmään (2025 nimikettä) Mielipidelehdet, joiden alaryhmiä ovat yhteiskunta ja politiikka, kulttuuri, uskonto sekä muut aatteelliset lehdet (158 nimikettä) Asiakas- ja yrityslehdet (186 nimikettä)

Aikakauslehdistö Sarjakuvalehdet, kuten Aku Ankka (levikki n ) ja sanomalehtien sarjakuvat Uutisaikakauslehdet, kuten Time, Newsweek, Der Spiegel, Suomen Kuvalehti Yleisaikauslehdet, kuten 1930-lvulla perustetut Apu ja Seura; levikit n Asiakaslehdet kuten Pirkka (1,2 milj.), Matkaviesti (Sonera), Yhteishyvä Suomessa 2800 aikakauslehteä: perhe- ja yleisaikakauslehtiä, naisten, koti-, terveys-, mielipide-, harrastus-, tiekone-,

Suomen erityispiirteet Suomi edelleen vahva sanomalehtimaa. Lehtinimikkeitä on paljon, 226 lehteä, levikit ja lukijapeitot ovat korkeita Joukkoviestinnän liikevaihdosta sanoma- ja paikallislehdistön osuus on noin 30 prosenttia ja joukkoviestintämainonnasta yli puolet (Sauri 1998) Sanomalehdet on tapana jakaa päivälehtiin ja muihin sanomalehtiin. 4-7 kertaa viikossa ilmestyviä päivälehtiä oli maassa vuonna 1996 yhteensä 56. Niiden keskilevikki oli kappaletta. Päivälehdet ovat tyypillisesti alueidensa ykköslehtiä. Päivälehdiksi luetaan myös iltapäivälehdet, erikoissanomalehdet ja ns. kakkoslehdet.

Suomen erityispiirteet 1-3 kertaa viikossa julkaistavia muita sanomalehtiä (lähinnä paikallislehtiä) ilmestyi vuonna 1996 peräti 170 kappaletta ja niiden keskilevikki oli noin 6200 kappaletta Päivälehtien ja muiden sanomalehtien keskinäiset määrälliset suhteet ovat säilyneet 1980-luvun alusta lähes ennallaan. Päivälehtien osuus kokonaislevikistä on noin kaksi kolmasosaa (69%) vuonna Pelkästään seitsenpäiväisten lehtien osuus on puolet (48%)

Suomen erityispiirteet Sanomalehtien merkitys määrä ja tilattavuus; paikallislehtien määrä ja rooli Aikakauslehtien merkitys ja määrä Television kehitysmaa Laajakaistamaa ja verkkomedia

Keskustelu Median silmässä: Media käy kaupaksi. Ylen opetusohjelmien tuottama tv-ohjelma