ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

Lavian lukio.
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Puhumalla paras – Puhvista käytännössä
Elämänkatsomustiedon valinnaiskurssi Ad) 7.3.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Marjo Vesalainen / AinO-keskus:
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Ainedidaktiikan infotilaisuus Filosofia ja ET Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
ABIN LOPPUSUORA Vanhempainilta ABIN LOPPUSUORA Preliminäärit Rehtorin ja opon infot Kaikki pakolliset kurssit oltava suoritettuna Tutkintomaksut.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ainedidaktiikan infotilaisuus ET, filosofia ja psykologia
LUOKATON LUKIO OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
1. IHMINEN.
Abiturientin aikatauluja lukio-opinnot Ylioppilaskirjoitukset Jatko-opintoihin hakeminen.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen, ET ja filosofia: Oppilaitosten arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET ja hyvän osaamisen kriteerit vuosiluokka 5:n jälkeen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET, filosofia ja psykologia
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Aihekokonaisuudet lukiossa Eero Salmenkivi Soveltavan kasvatustieteen laitos.
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ihmisoikeudet Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 9 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ops seminaari Askola.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET oppimateriaalit Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Ihmisoikeudet Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian oppimateriaalit AD-perusteet 2016 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus elämänkatsomustietoon/ Katsomusaineiden didaktiikan kurssin elämänkatsomustiedon oma osa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus elämänkatsomustietoon/ Katsomusaineiden didaktiikan kurssin elämänkatsomustiedon oma osa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
MIKSI LUKIOON???.
Akaan lukio 1 lk:ien vanhempainilta
Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus elämänkatsomustietoon kurssin koontia
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
KTKP010 Oppiminen ja ohjaus (5 op)
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Luku- ja tenttivihjeet 7
Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi: ET ja filosofia
ET didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
LUKIO-OPINNOT.
Elämänkatsomustiedon ainedidaktiikka, ET pähkinänkuoressä [Johdatus EToon (2015 ja aiemmin LO-perus-) kurssin kertausta] Eero Salmenkivi.
Mikä on elämänkatsomus?
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Toisen asteen koulutus
Esityksen transkriptio:

ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Tavoite: oppia suunnittelemaan opetusta harjoittelua (ja myöhempiä opetustilanteita) varten Tehtävä: pari (tai yksi henkilö) suunnittelee kolmen 75 min oppitunnin kokonaisuuden (yhdellä 2 * 75 min tai 3 * 45 min, jos yläkoulu) ja sen kunkin tunnin filosofian pakolliselle kurssille tai jollekin lukion tai perusopetuksen (voi olla 45 min!?) ETn pakolliselle kurssilla.

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Kiinnittäkää huomiota työmuotojen vaihteluun tuntien sisällä. Lisäksi kaikkien 3 tunnin pääopetusmuoto ei saa olla sama.  Lähtökohtana OPS + oma osaaminen opetusmuodoista  Apuna oppikirjat ja opettajanoppaat  Tehdään oheisille jakso- ja tuntisuunnitelmakaavakkeille.  Valmiina esiteltäväksi (puolet) ja (puolet).