Teknodida 2008 Jyväskylän yliopisto, Musiikin laitos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Advertisements

Ammattiosaamista ja arvopohjaa
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Vammaispalveluiden innovaatio- ja kehittämiskeskus -konsepti Jarno Tuimala, Anne Laakso
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Teknodida Orivesi Heikki Ruismäki Helsingin yliopisto OKL.
Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa.
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Rehori-instituutti Koulutus
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO / Kv. palvelut Joint programme - koulutusyhteistyö JY:ssa Joint programme = kansainvälinen yhteisohjelma Taustaa:  Kv. kampustyöryhmän.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Opiskelija! Arjen mobiilipalvelut / Agora Game Lab.
Joensuun yliopisto PL Joensuu puh. (013) fax (013) Erilaiset konstit kansainvälistyä kotona Mari Ikonen Joensuun.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Aino Hynynen Muko-08.  Kiinnostus oman koulutuksen pohjalta; solmisaation vaikutus omaan musiikilliseen kehitykseen ja mahdollisuus käyttää tulevaisuudessa.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Tietohallinnon ja tietojärjestelmien kehittämisen perusteet
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Päijät–Hämeen ennakointiverkoston seminaari TULOKSISTA TULEVAISUUTEEN Risto Ilomäki Lahti
GLOBE-VIIKKI Poikkitieteellinen ilmastokurssi lukiolaisille.
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
TUTKIMUKSEEN PERUSTUVA KEMIAN OPETUS KEMIAN LAITOKSELLA
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
Ulkomaalainen opiskelija Tutkinto-opiskelija (perustutkinto/ maisteriohjelma) Vaihto-opiskelija (ensisijaisesti opiskelemassa) Harjoitteluvaihto-opiskelija.
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
Jyväskylän yliopisto tänään  maan suurimpia  maan tuloksellisimpia  maan valtakunnallisin opiskelijoiden taustalta  opiskelijaa 85 maasta 
Musiikkiteknologian koulutuksen otsikoista ja niiden sisällöistä Sibelius-Akatemian musiikkiteknologian osastolla ja muualla.
KUHA: TIETOKANTAPOHJAINEN WWW-SOVELLUS OPINTO- OHJAUKSEEN Kati Mäki-Kuutti Tietotekniikan graduseminaari
Laskennallisen tieteen pääaine Pääaineinfo Kai Puolamäki Pääainekahvit kello 15:10-16 huoneessa A328 (T-talo, 3 krs., T2:n puoleinen A-käytävä.
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Sisältö ▪Musavisa ▪Höpölöpö 1: – Johdanto – Tietotekniset apuvälineet ▪Leikitään muusikkoja ▪Höpölöpö 2:
Hyvinvointi- ja teknologiaseminaari Hyvinvointiteknologian jatkotutkinto ov Informaatioteknologian erikoistumisopinnot 20 ov Hyvinvointiteknologian.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Oulun yliopisto Prof. Sami Pihlström Tampereen yliopisto ( ) Jyväskylän yliopisto ( ) Sähköposti:
Laskennallisen tieteen pääaine Pääaineinfo Kai Puolamäki Pääainekahvit kello 15:10-16 huoneessa A328 (T-talo, 3 krs., T2:n puoleinen A-käytävä.
Kirjallisuus Jyväskylän yliopisto Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos.
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
KORKEATASOISTA OPPIMISTA JA OPINTOJEN ETENEMISTÄ TUKEVA AKATEEMINEN OPETUSSUUNNITELMA -PERUSTEHTÄVÄ JA TAVOITTEISTO MIETITTY SELKEÄSTI RAKENTUVA KUMULOITUVAN.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
InBCT 2.2 Mukautuvat käyttöliittymät
Aivojen sähköinen taustatoiminta ja kognitiiviset prosessit
PROJEKTISUUNNITELMA NURKKALA MAARIT & SAARIKKO SANNA Jyväskylän yliopisto syksy 2004.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Kielten laitos HALUATKO KIELENKIINTOISEN OPISKELUPAIKAN?
Hyvä käytänne Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos Tarja Pääjoki, Satu Kähkönen Yhteiskunnan tarpeisiin reagoiminen koulutuksen suunnittelussa:
Vieraskielisen koulutuksen haasteet Kansainvälisten asioiden kevätpäivät Esko Koponen.
Kaupunkiakatemia Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja Helsingin kaupunki KATUTILA JA KATUJEN KULTTUURIT Case Helsingin kaupungintalon "Lab”
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
Vastuullisuus ja Kestävä kehitys Aalto-yliopisto työryhmä
Yleisopinnot, miten saada kokoon?
HALLINTOTIETEEN OPINTOSUUNTA
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
TIETEELLINEN TUTKIMUS (7ET)
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
Hanke
Esityksen transkriptio:

Teknodida 2008 Jyväskylän yliopisto, Musiikin laitos

Music, Mind and Technology on englanninkielinen maisterikoulutus, jossa perehdytään musiikin vaikutuksiin musiikkiteknologian ja nykyaikaisten tutkimusmenetelmien avulla. Koulutuksen tavoitteena on: tutustuttaa ajankohtaiseen musiikkipsykologiseen tietoon ja kognitiiviseen musiikintutkimukseen tarjota valmiudet musiikkiteknologian sovelluksissa käytettävien laitteiden ja menetelmien käyttöön perehdyttää empiirisen tutkimuksen suunnitteluun, toteutukseen ja raportointiin antaa valmiudet tohtorintutkintoon liittyviin opintoihin ja tutkimukseen maisteriohjelman opettajina toimivat yliopiston musiikin laitoksella toimivan monitieteisen musiikintutkimuksen huippuyksikön jäsenet.

Taustaa Se miten musiikkia havaitaan ja tuotetaan, ja miten se vaikuttaa meihin on tutkittavissa tieteellisin metodein. Musiikin kognitio on monitieteinen kenttä, joka tutkii musiikin, ihmismielen ja kulttuurin suhdetta. Tutkimuksessa sovelletaan uusimpia teknologioita ja tutkimusmetodologioita, lähestyen moninaisia kysymyksiä musiikin havaitsemisesta, oppimisesta, esiintymisestä, tai esim. musiikin arvostuksesta.

15 opiskelijaa per sisäänotto, ¾ osaa ulkomaalaisia opiskelijoita 2 vuoden opiskelujakso Kiinteästi kytköksissä monitieteisen musiikin tutkimuksen huippuyksikköön ( ) Melko kapea sektori… vahvuutena tieteellinen monialaisuus. Musiikkikasvatuksen ja -tieteen opiskelijoilla mahdollisuus osallistua kursseille

Teknologiaa - Äänittäminen, signaalin prosessointi, äänisynteesi… - Software: Pro Tools, Logic, Matlab, Pure data (PD), Max/MSP - Muuta: Qualisys motion capture system, EEG- laitteisto ym.

Musiikkikasvatusteknologian näkökulmasta: työkaluja musiikin havainnollistamiseen-  tonaliteetin visualisointi, viritysjärjestelmät ym… uudet musiikilliset käyttöliittymät, liikepohjaiset ym. Soft-, ja hardware työkaluja musiikin tekemiseen, muokkaamiseen, äänen tuottamiseen

MMT esimerkkiä… Sound processing- kurssin projekteja, kevät 2008: - Visualizing music (musiikillisten parametrien visualisointi) - New musical interfaces (ele ja liikepohjaiset käyttöliittymät) - Expression tools (performanssin luominen ja manipulointi) -Music editing tools -Music mixing

Musiikkiteknologian muu opetus (JY) Peruskurssit kaikille opiskelijoille: -sekvensseri-, notaatio ja verkopedagogiikka Erikoistumismahdollisuus: -pedagoginen, tieteellinen tai kaupallinen painotus Täydennyskoulutus (Eino Roiha instituutti): - musiikkikasvatusteknologian perus- ja jatkokurssit (2007-)

Kysymyksiä ja keskusteltavaa Mitä musiikkikasvatusteknologian innovaatiot ovat ja miten ne syntyvät? Miten tieteellinen musiikkiteknologia palvelee musiikkikasvatusteknologiaa?