AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/1 03.05.2000.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Advertisements

1 Ristiinarviointi Ristiinarviointi Hämeenlinna, Verkkosote
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
KANSALLISKIRJASTO Sektoritapaaminen Kirjastoverkon yhteisten palvelujen keskitetyn rahoituksen lähtökohtia ja periaatteita 1. Ohjausjärjestelmä.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Oppimisympäristöajattelu oppimisen tukena Oppiminen eri maailmoissa – Second Life Juho Helminen Opetushallituksen.
Tilannekatsaus sovelluskehitysprojektiin Marraskuu 2008 Ilkka Kommeri
KIRJASTOSEKTORIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ : TAITOJEN JA TIETOJEN JAKAMINEN Työkierto Jyväskylän kirjastoissa – mistä kaikki alkoi.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Toimivat luokkatilat Ressuun Helsingin Eteläisen piirin OSUKE -hanke.
KDK-asiakasliittymä – linjauksia 2012 Keskuskirjastokokous Kristiina Hormia-Poutanen.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Kansallinen digitaalinen kirjasto. 2 Kansallinen digitaalinen kirjasto –hankkeen tausta Kansalliset linjaukset velvoittavat kirjastojen, arkistojen ja.
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
1 Dokumentit ja niiden viimeistely kuntoon Ohjelmistokehitys Arkkitehtuuri dokumentti Wiki –sivuston päivitys Testaus Viimeistely tarvittavilta osin Täydet.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄTYÖSTÄ
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
TURUN YLIOPISTON OSAORGANISAATIOPILOTTI Turun yliopiston kirjasto Leena Järveläinen
Soneran perehtymisohjelma - henkilöstökoulutusta verkossa. KM Esa Kähäri TaY, Hypermedialaboratorio Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT, KAMU-tavoitetutkimusten.
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
1 Arkkitehtuuriin liittyvien kuvien teko Sekvenssikaavio Komponenttikaavio Luokkakaavio Ohjausryhmän palaveri Toimitussisällön tarkastelu Vaatimusten läpikäynti.
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Jaana Simola UusiKunta – Lahden seudun kuntarakenneselvitys Johtoryhmä Heinola.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Tuloksellisuutta edistävä palkinta ja neuvottelutoiminta
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
1 Opintoluotsi kansalaispalveluna Senja Jouttimäki Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Jyväskylässä
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
Espoo haluaa kehittää osallisuutta Osallistuva Espoo -kehitysohjelma
Arviointituloksista kehittämiseen Ammatillisen koulutuksen reformin tilannekatsaus Opetusneuvos Tarja Riihimäki.
Metatietovaranto Melinda tiekartta 2008 – 2020 Versio 5.0 ( )
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Julkisen hallinnon paikkatiedon viitearkkitehtuuri
Julkisen hallinnon paikkatiedon viitearkkitehtuuri
Julkisen hallinnon paikkatiedon viitearkkitehtuuri
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Kansallinen metatietovaranto Vuoden 2018 suunnittelu
Finna-tilannekatsaus
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
Esityksen transkriptio:

AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/

ESITYKSEN RAKENNE PERUSTEET (ml:n rakennekuvaukset) KEHITTÄMISOHJELMAN AIKATAULU VASTUUHENKILÖT JA ORGANISAATIOT HANKKEIDEN VALMISTELU JA KÄYNNISTETYT PILOTIT

Avoin Oppimis- ja Työskentely- ympäristö (AVOT) on fyysinen, psyykkinen, henkinen ja sosiaalinen ympäristö. Se motivoi, ohjaa sekä tukee oppimista ja työntekoa antaen palautetta. toteutetaan tietotekniikka-avusteisesti perustuu avoimeen tietotekniseen infrastruktuuriin, jonka avulla tieto tuotetaan, hallitaan ja esitetään tiedonsiirto perustuu PvIntranet, PvExtranet ja Internet-verkkojen hyväksikäyttöön

1.Perusteet Avot- kehittämisohjelma parantaa puolustusvoi- missa annettavaa koulutusta tietoyhteiskunnan vaatimusten ja tarjoamien mahdollisuuksien mukaisesti. Kehittämisohjelman avulla luodaan vuoteen 2012 mennessä kaikki henkilöstöryhmät kattava verkko-ympäristö. AVOT- kehittämisohjelma liittyy Opetusministeriön, sekä Sitra/Kauppa- ja Teollisuusministeriön informaatioyhteiskunnan strategisiin tavoitteisiin puolustusvoimien tarpeita ensisijaisesti hyödyttäen.

2.Aikataulu Valmistelu ja käynnistys kevät Toteutusvaihe syksyn 2000 tulosneuvottelujen mukaisesti. Vuosina saatetaan sotilasopetuslaitokset AVOT- ympäristön piiriin ja luodaan joukko-osastoihin valmius tietokoneavusteiseen opetukseen. Vuosina AVOT ympäristö laajennetaan kattamaan kaikkien koulutusryhmien tarpeet. Vuonna koko puolustusvoimissa hyödynnetään kehittyneen tietotekniikan mahdollisuuksia osana kansallista tietoyhteiskuntaa.

3.Vastuuhenkilöt ja organisaatiot Kehittämisohjelmapäällikönä toimii puolustusvoimien henkilöstöpäällikkö. Päähankepäälliköksi on PEkoul-os päällikkö. AVOT- kehittämisohjelma on jaettu kolmeen osakokonaisuuteen. PEkoul-os vastaa hankkeen kokonaistoteutuksesta. 1. Oppimis- ja työskentely-ympäristöjen tekninen kehittämishanke. (PvKK) 2. Verkko-oppimisympäristöjen opetusmenetelmien kehittämishanke. (MpKK) 3. Reservin koulutusjärjestelmän kehittäminen avoimessa tietoverkossa. (Asev-os)

4. Hankkeiden valmistelu ja käynnistetyt pilotit CBT-YMPÄRISTÖT * TATSI toteutettu alfa-versiona * Määrittelyt tarkennettu ja tarjouskilpailu käynnistetty OPPIMATERIAALIN TUOTANTO JA HALLINNOINTI * OMAHA pilotoidaan 10/ /2001 OPPIMIS- JA TYÖSKENTELY YMPÄRISTÖT * Toiminallisen määrittelyn laajentaminen 2000 * Pilotit käynnistetty alustan osalta sekä internet että intranet ympäristöissä