Vieraskielinen opetus ja kansainvälistyminen 1.Yhteishaku ja markkinointi 2.Monikulttuuristen ryhmien opettaminen
Yhteishaku ja markkinointi A. Eri organisaatioiden rooli Cimo Pinnet Arenen työryhmä Aasia verkosto Afrikka- verkosto Lahti ( Maija Romo, Kiina, Vietnam, Intia) Keski-Pohjanmaa ( Hannele Teir)
B. Arenen työryhmä keskeinen rooli amkit sijoittavat esim euroa, yhteinen näkyvyys, valintakokeet jne. messut haluttu kohderyhmä Suomi-Seura opettajien verkostojen hyödyntäminen
C. Jatkumo Bachelor- tutkinnot pohjana, lisää master-ohjelmia
Monikulttuuristen ryhmien opettaminen opiskelijaprofiili vaihto-opiskelijat monipuolistavat tavoite 50/50 hyvä systemaattisesti eri kansalaisuuksien sekoittamista opiskeluryhmissä ongelmana yhteishakuprosessi, kutsutaanko kaikki englanninkielinen koulutus kalliimpaa
mahdollistaa kansainvälistymisen tuleeko engl. kielisen ohjelman olla 100% englanniksi? suomenkielisille voidaan käyttää HOPSia opetuksessa ei englanninkielistä lisää poikkeuksia- osana työn vaativuuden arviointi, 1. kerta 30 % aliansseja- Pinnet, yhteiset projektit, verkostot