SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Avance Johtamiskoulutus vuodesta 1984 MBA-ohjelma vuodesta 1989 – 100 op työn ohessa, opetusta Jkl, Hki, Tpe – Yksilöllinen opinto-ohjelma ja ohjaus – Opinnot kytketään oman organisaation kehittämiseen – Valtakunnallinen verkosto, 200 opiskelijaa, 700 alumnia Yrityskohtaista liikkeenjohdon koulutusta ja kehittämistä 1990-luvulta Maksupalvelutoimintaa vapailla markkinoilla
Lähtökohtana verkosto
SOSIAALISEN MEDIAN STRATEGIA? Mitä haetaan? 1.Markkinointia Ollaan siellä missä asiakkaatkin Mielikuvan rakentamista, ”meiningin avaamista” 2.Asiakasarvoa Yhdessä oppimisen idea Verkostoituminen MBA:n nro 1 3.Tulevaisuuden työtapoja Työn ja työvälineiden muutos keskeinen aihe johdon koulutuksessa Oman toiminnan kehittäminen (sisäiseen viestintään lisää välineitä, kehittämisverkosto)
1 MARKKINOINTI MBA-ohjelman Facebook-sivu 2 korkeatasoista mainosvideota YouTubessa
2 ASIAKASARVO Change management sivu Facebookissa – Uudenlainen tapa toteuttaa liikkeenjohdon koulutus – Puolijulkinen rajapinta markkinointimielessä MBA-ryhmä LinkedIn:ssä Verkostoitumiseen alumneille tiedottamiseen
3 TULEVAISUUDEN TYÖTAPOJA Sisäinen microblogi Yammer – Ideoiden jakamista – Läpinäkyvyyttä ja vuorovaikutusta MBA-lautakunta 2.0? – Kaksi kerrosta – Globaali asiantuntijaverkosto?
MIETITYTTÄÄ Pasi Aaltola Johtaja, MBA-koulutus Vuorovaikutustapojen hidas muutos 2.MBA-lautakunta 2.0 rakentaminen 3.Aidon yhteisöllisyyden aikaansaaminen verkkoon