Portfoliopohja oppilaiden käyttöön

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Esimerkki digitaalisesta portfoliosta
YLEISOHJEISTUS Saamelaisalueen koulutuskeskus 2012 © SAKK (OK)
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Direktor kooli kasvatuskeskkona arentajana
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
LUONTOKUVASTA APPLIKOINTITOTEUTUS
Opinnäytetyöprosessi
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
Projekti ja siinä työskentely
Kokeva 2013 – 16. Käsityön taiteen perusopetus aikuisille Vaasa-opistossa ORIENTAATIO. Tekstinkäsittely. M.Tuomivirta
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Turun esi- ja perusopetuksessa
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
ARVIOINTI Vanhempainilta
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Prototyöskentely ja ideoiden kehittäminen
Harjoitukset ja niiden tarkoitus
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
Aivomyrsky ja unelmien leikkipuisto
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Tutkimus ”Käspaikka” –sivuston verkko- oppimateriaaleista Tarja Kröger Savonlinnan OKL / Joensuun yliopisto Käspaikka:
Palautteen antaminen esityksen tavoitteen toteutuminen
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Tietoturva Tekijöiden nimet Oppilaitos ja luokka/ryhmä Vuosiluku.
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Lecture series – lean in office and knowledge work
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Esityksen transkriptio:

Portfoliopohja oppilaiden käyttöön Tämä valmis digitaalinen portfoliopohja on tarkoitettu peruskoululaisten käyttöön. Portfoliopohja pyrkii ohjaamaan oppimisen reflektointiin. Ohjeita pp-muotoisen portfolion tekemiseen: http://www.kaspaikka.fi/tietotekniikka_kasityossa/tvt-tuntisuunnitelmia/portfoliopohja_mls.ppt Esimerkki digitaalisesta portfoliosta: http://www.kaspaikka.fi/savonlinna/portfoliotyoskentely/digiportfolio.ppt Saara Hynninen ja Hanna Kainulainen, Savonlinnan OKL, Joulukuu 2007

Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku Työn nimi Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku

Työn suunnittelu Kerro tähän: Mistä kaikki lähti? Miten suunnittelu eteni? Oliko suunnittelu vaikeaa/helppoa? Miksi? Lisää viereen kuva suunnitelmasta tai ideakuvasta

Tavoitteeni Kerro tähän Mitkä ovat työskentelysi tavoitteet esim. uuden taidon oppiminen, oman kärsivällisyyden ja huolellisuuden kehittäminen… Miten aiot saavuttaa tavoitteesi?

Kokeilut Kerro tähän Mitä eri materiaaleja kokeilit Mitä eri tekniikoita kokeilit Mitä opit kokeiluista? Lisää viereen kuva materiaaleistasi tai kokeiluistasi

Työskentely Kerro tähän Miten työskentely eteni? Mikä oli helppoa tehdä ja mikä tuotti vaikeuksia? Miten selvisit vaikeuksista? Lisää viereen kuva keskeneräisestä työstä, työskentelystäsi tai työn yksityiskohdasta

Valmis työ Esittele valmis työsi Lisää viereen kuva valmiista työstäsi

Itsearviointi Kerro tähän Miten työsi onnistui? Mikä oli vaikeaa/helppoa? Mitä tekisit toisin, paremmin? Missä onnistuit? Mitä opit? Missä hyödyntäisit oppimiasi taitoja?