Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
”Mitä opiskelija voi tarjota ammattilaisille?” ”Mitä on moniammatillinen yhteistyö?” Simo Pernu Mikko Pohjola.
Versoverkko Etelä-Savoon -hanke
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Tabusta seksuaalisuuden asiantuntijaosaamiseen
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
AIKA PARANTAA -toiminta esimerkkinä vertaistuotannosta Hanna Koppelomäki Aika parantaa –verkosto.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
CP-vammaisten aikuisten hyvinvointi ja kuntoutus elämänkaarella -projekti vuosina CP- ikä/kunto -projekti (CPIK) Invalidiliitto ry hallinnoi.
Keski-Uudenmaan teatteri KUT & TEOS-hankkeen hedelmät.
Kolmen oppilaitoksen suunnitteluosaamisen yhdistämisellä Tehdään pitkän tähtäimen kehittymissuunnitelma Etsitään uudenlaisia mentorointikäytänteitä Vahvistetaan.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinto (artesaani)
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Mika Väyrynen tuottaja
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Tanssin soveltava käyttö - määritelmiä ja mahdollisuuksia Luento seminaarissa Tikkurilassa Jukka Virtala Tanssitaiteilija, opettaja Läänintaiteilija.
SMILE By Ryhmä 6 Hanne Ek Sonja Lepistö Satu Honkala
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Ryhmänohjaajakoulutus läpäisyn tehostamisessa Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Eija Karjalainen ja Seija Kärki.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Esittäytyminen Laura-Maija Hero.
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
Nuorten miesten ja aikamiesten terveyden edistäminen Meri-Lapissa
NUORTEN HYVINVOINNIN ANKKURIT LAPISSA Loppuseminaari/Lapin yliopisto Projektikoordinaattori Katri Kuusela/Poske.
Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia.
Ops seminaari Askola.
KAIJA IKÄHEIMO LT, Lastenpsykiatrian erikoislääkäri Lapsi- ja nuorisopsykoterapeutti (VET) Innomarkkinat Helsinki.
Hurtig TE1 Kansalaistoiminta kansanterveystyössä.
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Olen Voimakas Voimavarakeskeisen tuen työtapoja Voimakas-projektissa Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä Kehittämiskeskus Tyynelä/Kirsi.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Nuorten tieto- ja neuvontatyön auditointi- ja itsearviointimalli Heta Malinen Lähde: Mervi Ahola.
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
”Projektin nimi” PROJEKTI
Music Against Drugs -päihdekasvatuskokonaisuuden kehittäminen
Tervetuloa Innokylään
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Savonia-ammattikorkeakoulu
Päivätoiminnan innovatiiviset työtavat käytäntöön
Kulttuurienvälinen viestintä
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Kulttuurista hyvinvointia Pirkanmaalla Tampere
Yrittäjyyskasvatuspäivät 2017
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
”Projektin nimi” -projekti
”Projektin nimi” -projekti
Esityksen transkriptio:

Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!

Kuka? Nukketeatterin lehtori Turun ammattikorkeakoulun Taideakatemiassa kulttuurihyvinvoinnin tutkimusryhmän vetäjänä ydinosaamisena taidelähtöiset menetelmät, teatterin soveltaminen sekä moniammatillinen työskentely opetti täällä työstettävässä hankkeessa teatterilähtöisiä menetelmiä, forum-teatteria sekä nukketeatteria nuorisotyössä ja toimi moniammatillisen ABM – täydennyskoulutuksen toisena ohjaajana

Hanke? MIMO –projektissa kolmena eri toteutuksena tehdyn Art Based Methods (ABM) –koulutuksen jatkokehittely sisältöä on kehitetty Central Baltic -rahoitteisessa MIMO– Moving In, Moving On! -projektissa vuosina 2010–2013. Hankkeen aikana on sovellettu innovatiivisesti taidelähtöisiä menetelmiä sosiaali- ja nuorisotyön käyttöön yhteistyössä eri alojen ammattilaisten kanssa.

Kohderyhmät? Koulutuksen kohderyhmänä olivat MIMO –projektissa nuoret, jatkotyöskentelyssä ideoita voisi soveltaa myös muihin kohderyhmiin Koulutukseen osallistui opiskelijoina sosiaali- ja terveysalan sekä taidealojen perustutkinto- opiskelijoita ja täydennyskoulutuksee n kyseisten alojen ammattilaisia

ABM - koulutuksen sisältö Taidelähtöisten menetelmien tuntemus - menetelmien avulla saadaan aistit ja mieli liikkeeseen. Tavoitteiksi voidaan asettaa mm. vuorovaikutukseen liittyvän osaamisen, yhteisöllisyyden, itsetuntemuksen ja hyvinvoinnin edistäminen. Moniammatillisen yhteistyön mahdollisuuksien tunnistaminen ja hyödyntäminen sekä kyky kohdata yhteistyön haasteita. Kyky nähdä, tunnistaa ja hyödyntää soveltavan taiteen käyttömahdollisuuksia omassa työssä erilaisten kohderyhmien kanssa.

Hankkeen jatko ABM –kokonaisuus sopii edelleen kehitettäväksi esimerkiksi ulos myytäväksi koulutukseksi Summitissa tätä olisi hyvä pohtia edelleen ja saada uusia kontakteja ja ajatuksia kehittelytyöhön