ART sosiaalisia taitoja nuorille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vapaaehtoistoiminnan ytimessä!
Advertisements

Kohtaamisia ja kohtauksia nuorten arjessa. Avausvalmennus  ABC Niiralan avaus toukokuussa 2010  Yhteistyön avaus Nuortenpalvelun kanssa ja toimintasuunnitelma.
PERHEHOIDON HYVÄT KÄYTÄNNÖT Perhehoitoliitto ry
SUULLINEN HARJOITTELU
NUOTTA-VALMENNUKSEEN
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
Nuoren motivaatio ja vastarinta Ps Tiina Röning/ EVA
Suomen Jääkiekkoliitto / Jukka Jalonen1 HUIPPU-URHEILUN VAATIMUKSET.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
- Vanhemmat itsenäistyvän nuoren tukena
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Erityistason perhe- ja pariterapiakoulutus Jyväskylässä
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
JOUKKUEEN KAUSISUUNNITELMA
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Työstä kii! Ratkaisuja pitkäaikaistyöttömille Alavus ja Ähtäri ESR toimintalinja 2.
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
UE © Anne Rongas Lähde: Uskonnon Arkki, Edita 2004, s. 43, © Jämsä & Ketola & Laturi & Nissinen & Vappula.
Koulussa elämää opettelemassa
Positiivisesti Ryhmässä Oppiva Koulu
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kilpailijan starttikurssi
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
Ops seminaari Askola.
Teema tarkoittaa:  Elämässä ja arjessa selviytymistä  Hyvinvointia ja terveyttä  Omasta ja muiden turvallisuudesta huolehtimista eri tilanteissa, myös.
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Suuttumuksen hallinta
ART-OHJELMAT.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)
Esimies ja haasteelliset johtamistilanteet Aalto-yliopisto Kevät 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
Tulevaisuus on nuorten! Pitäisikö virheistä oppia? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva ClipArt.
Nuoret elävät tulevaisuudessa! Mitä taitoja tulevaisuudessa tarvitaan? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu,
ITSETUNTO JA ITSESÄÄTELYTAIDOT Päivi Juustila. ITSETUNTEMUS on hyvän ja terveen itsetunnon edellytys  Itsetuntemus on oman kehon, ajatusten ja tunteiden.
Voi hyvin Sosiaalisuus Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä Toteutettu yhteistyössä Suomen Mielenterveysseuran kanssa.
Osaamisen johtaminen - kertomukseni Anne Nevgi Osaamisen johtaminen – seminaari Helsingissä.
Usko ja riippuvuudet Pekka Lund Mistä puhumme, kun puhumme riippuvuuksista? Pekka Lund
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
Pekka Lund Usko ja riippuvuudet.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
STARTTIKOULUTUS MAALIVAHTIPELISTÄ
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä
Kieli itseilmaisun välineenä
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Käyttäytymisen erityisen tuen ryhmämuotoinen tuki
Kohti yhteisymmärrystä
Sosioemotionaalinen kehitys
Hakalan kouluyhdistys Pulsa ry
Oppimisen tukeminen Metsokankaan koulussa
Special target groups.
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
2 Terveysosaaminen.
16 Persoonallisuushäiriöissä piirteet ilmenevät äärimmäisissä muodossa
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
Käyttäytymisen erityisen tuen ryhmämuotoinen tuki
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Sosiaalisuus ja sosiaalisen tarkastelu
Psyykkiset ja sosiaaliset ominaisuudet valmennuksessa
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Harjoituksen ohjaaminen
-Ole oma itsesi Löydä oma heimosi-
Harjoituksen ohjaaminen
KPV T-10/11 kausisuunnitelma
KPV T-10/11 kausisuunnitelma
Esityksen transkriptio:

ART sosiaalisia taitoja nuorille Vanhempien tietopaketti Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014 1. Vihanhallinta Tunnetaso -> Nuoren on vaikea hallita vihaansa. Tarkoituksena on oppia tunnistamaan ja hallitsemaan omaan suuttumusta ja aggressiivista käyttäytymistä. Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014 2. Sosiaaliset taidot Toiminnan taso -> Nuori ei osaa toimia/käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa. Tarkoituksena on oppia vaihtoehtoisia tapoja haasteellisiin tilanteisiin. Ryhmässä harjoitellaan erilaisia sosiaalisia taitoja esim. ryhmäpaineen sietämistä, kuuntelemista ja toisten auttamista. Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014 3. Moraalinen päättely Ajattelun taso -> Nuori ei osaa tai halua toimia tavalla, joka on yhteisön moraalin mukaista. Tarkoituksena on oppia tarkastelemaan asioita myös toisen henkilön näkökulmasta. Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

Tapaamiskertojen rakenne Asian opettaminen Mallintaminen Harjoittelu Kannustava palaute ja palkitseminen Yleistyminen arkeen (harjoittelu kotona) Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014

”Enää ei mee hermot nii helposti ku enne ja oon vähä sosiaalisempiki”. Kirsi Rosten & Anu Nurmi 07/2014