Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAri-Matti Manninen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kohtaamisia ja kohtauksia nuorten arjessa
2
Avausvalmennus ABC Niiralan avaus toukokuussa 2010 Yhteistyön avaus Nuortenpalvelun kanssa ja toimintasuunnitelma avausvalmennuksesta
3
Näyttelijäkoulutus-pilotti Tilannearvioinnit näyttelijäsuorituksista Oman asenteen miettiminen Hyvän toimintatavan havainnointi Ymmärrys väärästä toimintatavasta Avaukseen lähtö tällä koulutuspohjalla Haasteena nuorten puuttuminen kesällä
4
Hatsalan koulu mukaan Tupakointi ja oppilaiden välituntiliikehdintä näyttäytyy suurimpana turvallisuuteen liittyvänä haasteena Turvapäivä tms. teemallinen koulussa järjestettävä tapahtuma ei luentoja, kukaan ei jaksa kuunnella – raflaavat kuvat voisivat toimia ennaltaehkäisevästi (esim. tupakoitsijan keuhkot jne.) toiminnallista, jotain mihin voi itse osallistua esim. kiusaamisesta oli pelkkä luento, eikä paljon kiinnostanut
5
Turvapäivän toteutus Tietoiskumalliset lyhyet (n. 10-15 min kukin) puheenvuorot oheismateriaaleineen Terveydenhuolto-oppilaitos; tupakoinnin terveydelliset haitat, kustannukset Laillisuuskysymyksiin vastaili poliisi Pelastuslaitoksen asiantuntijaa mittarikentän turvallisuusasioissa / kaasu Pelisäännöt ABC näkökulmasta
6
Tupakkavalistusta Savonian edustajien kanssa sovittiin että terveydenhoitajaopiskelijoita voisi käyttää "tupakkavalistukseen". Savuton Kuopio –teeman mukaisesti ja onnistuessaan toimintamallin voisi monistaa myös muihin kouluympäristöihin Kuopiossa. Viikon seuranta Hatsalan terveydenhoitajan kanssa mahdolliset vieroitusryhmät
7
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Olemme suosittu kokoontumispaikka aamuin, iltapäivisin, illoin, arkisin, viikonloppuisin Meillä nuoret ryhmässä harjoittelevat kehityksen kannalta tärkeitä sosiaalisia taitoja, luovat kontakteja muihin sekä kokeilevat rajojaan.
8
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Miten nuori kohdataan asiakkaana? ABC-henkilökunnan yhteiset toimintamallit erilaisiin tilanteisiin Pelisäännöt: Nuorten on helpompi sitoutua yhteisiin pelisääntöihin, kun he ovat olleet niitä itse laatimassa.
9
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Kontaktin ottaminen nuoriin: Kun nuoret asiakkaat oppii tuntemaan, yhteisymmärrys lisääntyy ja kanssakäyminen on helpompaa. Järjestyksen ylläpitämisen keinot Haasteellisiin tilanteisiin reagoiminen Tilannekohtaisia ratkaisumalleja; Jokainen kohtaaminen on erilainen, eikä ole olemassa yhtä oikeaa tapaa toimia nuorten kanssa. Pelisilmä kehittyy.
10
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Asiaton kielenkäyttö Pitkä hengailu Evästäminen eli marketista ostettujen tuotteiden nauttiminen ravintolan puolella Tupakointi Päihtyneet nuoret
11
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Tupakkatuotteiden ja alkoholin välittämisen valvonta Rahapelaaminen ja valvonta Yhteyden ottaminen vanhempiin Lapsi tai nuori avun tarpeessa Mopoilu
12
Kohtaaminen ABC:llä Osaamisen jatkuvaa ylläpitämistä, muututaan tarvittaessa, muutetaan toimintamalleja tarvittaessa Positiivinen vuorovaikutus lisää kaikkien asiointiviihtyvyyttä ja parantaa myös henkilökunnan työhyvinvointia ja jaksamista. Asiointitilanteissa toisinaan syntyvät konfliktitilanteet helpottuvat ennakoivalla työotteella.
13
Varsinaiset kohtaukset ABC:llä Miten nuori kohdataan asiakkaana? ”tulevaisuuden asiakkaita” ja erittäin tärkeä asiakassegmentti. Se millaista asiakaspalvelua hän saa nyt, vaikuttaa hänen asiakkuuteensa nyt ja tulevaisuudessa. Tet-, koulutus-, harjoittelu-, ja työpaikanvalinta kysymykset Tuetaan nuoren kasvamista turvallisessa ja huolehtivassa ympäristössä ennen 18 vuoden rajapyykin ylitystä rakentamalla rajoituksia ja rajoja yhdessä
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.