”Johdon konsultointipalvelut” SFS-EN16011 Risto Pulkkanen, SFS, 7.11.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Advertisements

1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
OHJEITA TARJOAJILLE TAMPERE Hankintapäällikkö Tanja Welin
LAATU- JA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄT Versio 1
© 1999 Stakes / Hannele Hyppönen TKK sivu 1 (9) Esteettömyys teknologian kehittämisessä ja hyödyntämisessä Hannele Hyppönen Stakes.
LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Pirjo Kuula-Väisänen, TTY
Elintarvikehuoneiston rekisteröinti
Terveydenhuollon esimiesten koulutuspäivät
Prosessiosaaminen - prosessiosaajaksi
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen Vartioinnin kehittäminen kauppakeskuksissa – projektin tulokset ja työkalut vartioinnin näkökulmasta Kari Ratilainen/
Johdon konsultoinnin merkitys elinkeinoelämälle Johdon konsultointipalvelut standardin julkistamistilaisuus Kansallismuseon auditorio Kaupallinen.
Hankintaprosessi- asianhallinta /Tampere
Päivitetty :35 Päivitä Pääsivu Sopimus 1 – Sessio 1 – Sessio 2 – Sessio 3 Sopimus 2 – Sessio 1 – Sessio 2 Sopimus 3 – Sessio 1 – Sessio 2.
Tietohallinnon sopimusjuridiikkaa eräitä näkökohtia
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Henkilökohtainen apu -järjestelmä periaatteet ja lakitausta
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
Yritysvastuu sosiaalialalla Perustietoa yritysvastuusta | Aino Närkki 1.
KORJAUSRAKENNUTTAMISEN VASTUUT TALOYHTIÖSSÄ
Elintarvikkeiden kuljetus- ja logistiikkaseminaari ”teoriasta käytäntöön” Mika Jyrkönen, Valio
Suurten ja keskisuurten yhteinen lippu- ja maksujärjestelmä Tausta, tavoitteet ja tulokset Oheisaineisto nro 2 Pela §
SFS-EN tiedotustilaisuus Kuljetuspalvelujen energiankulutus Pertti Isoniemi Standardisointipäällikkö Yleinen Teollisuusliitto.
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
Tilaaja-tuottaja-toimintatapa hyvinvointitoimijat.
11 Tavoite: tietää taloushallinnon roolin yrityksen toiminnassa Osaat kuvata esim. seuraavia asioita: – Yleisen l. ulkoisen laskentatoimen ja sisäisen.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Neuvoston suositukset epävirallisen ja arkioppimisen validoinnista -Suosituksen keskeinen sisältö -Toimeenpano -Toimeenpanoon.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Hallinnon kehittämisosasto1 CAF mallin rakenne ja sisältö Lisätietoja:
Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi Klikkaamalla pääotsikoista tietosi karttuu. Sininen mökki toimii paluupainikkeena. Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi.
Mitä sosiologia on? -luennot Pekka Räsänen
ASIAKIRJATOIMIKUNTA Heikki Jämsä.  Julkaisun ”Asfalttiurakan asiakirjat 2012” on laatinut Päällystealan neuvottelukunta PANK ry:n asiakirjatoimikunta.
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Osaamisen ja sivistyksen asialla Ulla Rönnberg Aikis –hankkeiden IV käsikirjoitusseminaari AIKUISTEN MAAHANMUUTTAJIEN KIELIKOULUTUS-
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
Korkeakoulujen tietomalli: Tutkimus
Standardit.  Viralliset  Suositukset  De facto  Määräykset.
Verkko-oppimisen laatu ja arviointi Janne Matikainen, yliopistonlehtori Helsingin yliopisto Tutkimus- ja koulutuskeskus Palmenia ja Viestinnän laitos
FinELib-aineistojen kilpailuttamisen hyödyt ja haasteet FinELibin asiantuntijaseminaari Toni Vesterinen.
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
INSPIRE-direktiivin suhde PSI-direktiiviin Tampere Tuire Taina, maa- ja metsätalousministeriö.
Sote –uudistus järjestöjen näkökulmasta , Järjestöjohdon foorumi, Siuntio Johtaja Riitta Särkelä.
FinELib-aineistojen kilpailuttaminen Osa FinELibin aineistoista (vuosittain n aineistoa) kilpailutetaan hankintalain mukaisilla menettelyillä Aineisto.
Toimintakyvyn arvioinnin etiikka
Vaatimustenhallinta.
Standardit, mitä ne ovat? Jari Välkkynen, Lähde:
Standardisointi Mikko Huuskonen, OTT, dos Neuvotteleva virkamies, TEM.
LAATUJOHTAMINEN TENTTI 1. Määrittele seuraavat käsitteet:
ISO GPS-toleranssit 6 Yleistoleranssit
Tasogeometriaa alkuopetukseen
Tarjous.
Liiketoimintaverkostojen hallintapaneeli HABA 2004: Ahti Kare Antti Mäki Marko Lähde Mika Stenberg Riina Henriksson Teemu Virtanen.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Perusparannushankkeen toteutus tiekunnassa  Mitä tiekunnassa päätetään?  Milloin päätöksiä pitäisi tehdä?  Onnistuuko kilpailuttaminen?
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
Mikael af Hällström KMR/YSR Verohallinto
EUROOPPALAINEN LÄHESTYMISTAPA ja KANSALLISET VALINNAT -miten yhdistetään? Kommenttipuheenvuoro JORMA RAILIO LVI-talotekniikkateollisuus ry.
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
Julkistustilaisuus Kirjastonjohtajien neuvottelupäivät, Lahti
Rakennusalan sähköinen kauppatieto
Terveys- ja hoitosuunnitelma
Työkalu johdonmukaisten ja selkeiden sisältöjen tuottamiseen nopeasti.
Mika Nieminen, projektipäällikkö, ICT-palvelukeskus Vimana
Avoimen tuotteenhallinta
Lasten ja perheiden palvelut: tiedotettavat asiat
2.2 Tutustutaan rakennuspaikkaan
Tavoite: tietää taloushallinnon roolin yrityksen toiminnassa
Esityksen transkriptio:

”Johdon konsultointipalvelut” SFS-EN16011 Risto Pulkkanen, SFS,

Standardi? 1) Mikä on standardi? 2) Erilaisia standardeja 3) Palvelustandardit – kuten johdon konsultointipalvelut – standardi

Mikä on standardi? Standardi on yhteinen menettelytapa toistuvaan toimintaan. Standardit ovat luonteeltaan suosituksia - mutta standardit voivat olla myös ”lainsäädännön jatke”. Standardi on kirjallinen julkaisu ja standardisoinnista huolehtivan viranomaisen, järjestön tai muun tunnustetun elimen hyväksymä

Erilaisia standardeja 1.Perusstandardit –Mittayksiköt, käsitteet, tunnukset ja merkit 2.Tuotestandardit –Tuotevaatimukset, jotka tuotteen on täytettävä sopiakseen tarkoitukseensa 3.Menetelmästandardit –Yksityiskohtaisia ohjeita tuotantoprosesseista ja komponenttien ominaisuuksista 4.Palvelustandardit 5. Turvallisuusstandardit –Ohjeita ihmisten ja ympäristön turvaamiseksi

Erilaisia standardeja … 6.Sanastostandardit –Käsitteiden määritelmiä ja niitä täydentäviä selityksiä 7.Testausstandardit –Määritelmiä tuotteiden testausmenetelmistä

Palvelustandardit, - kuten johdon konsultointipalvelut-standardi Palvelustandardissa määritellään vaatimukset, jotka palvelun on täytettävä tarkoitukseen sopivuuden varmistamiseksi keskeiset asiat, jotka on huomioitava palveluita tuotettaessa

Palvelustandardit, - kuten johdon konsultointipalvelut-standardi Käyttö –Palvelun tilaajan ja palvelun toimittajan välinen yhteinen sopimus palvelun tuottamisessa huomioitavista asioista

Palvelustandardit, - kuten johdon konsultointipalvelut-standardi Hyödynnettävyys. (=Palvelusopimuksen rakenne!) –Periaatteet – Tarjous – Toteuttaminen – Päättäminen 1 Periaatteet Palvelun tuottamisessa sovitut ”pelisäännöt” –Tilaajan vaatimukset vs. toimittajan toimintatapa 2 Tarjousten sisältö Yhteinen käsitys ja ymmärrys palvelusta –Mitä halutaan, mitä odotetaan? palvelun tarkoituksen varmistaminen. Samansisältöiset tarjoukset => tarjousten vertailtavuus,…. 3 Palvelun toteuttaminen ja päättäminen Palvelun sisältö, palvelun päättämisen todentaminen,…