Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti
Esityksen nimi / Tekijä ”Polkuja läpäisyn tehostamiseen”- mitä on jo tehty Sedussa? Monipuolistettu ja vakiinnutettu toiminnallisen tekniikkastarttiryhmän toimintaa Seinäjoella Perustettu työryhmiä ja aloitettu ammattistartin laajenemiseen liittyviä toimintoja Ilmajoella ja Lapualla (Paukun paja ja EP-opisto) Koulutettu Sedun ryhmänohjaajia (250) ohjausosaamisen ja uusien pedagosisten arviointien ja ratkaisumallien saamiseksi Koulutettu Sedun erityisopettajia
Esityksen nimi / Tekijä ”Polkuja läpäisyn tehostamiseen”- mitä on jo tehty Sedussa? Tiivistetty ja monipuolistettu yhteistyömuotoja Ähtärin pajatoiminnan ja JOPON joustavan perusopetuksen ja ammattistartin välillä Osallistuttu valtakunnalliseen verkostopäivään ja työskentelypäivään Pidetty omia työkokouksia(3-4) omalla verkostolla
Esityksen nimi / Tekijä ”Polkuja läpäisyn tehostamiseen”- mitä vielä tehtävänä? kehittää ammattistarttilaisille räätälöityjä toiminnallisia ammatillisia OPSin osia opiskelijan HOPSin mukaisesti Yksilöllisiä ja joustavia ratkaisuja ammatillisten opintojen tekemiseen Mahdollisuus jo OPSissa ottaa ammatillisia vapaasti valittavia opintoja Voisiko tässä hyödyntää Sedun vapaita opiskelupaikkoja? Toiminnallisia ja monipuolisia työpisteitä tekniikkastartissa
Esityksen nimi / Tekijä ”Polkuja läpäisyn tehostamiseen”- mitä vielä tehtävänä? Kehittää keinoja tunnistaa ja arvioida oppimis –ja motivaatio-ongelmissa painiskelevia nuoria erilaisin NMIssa kehitetyin arviointivälinein. Tavoitteena on myös opiskelijoiden tukimallien ja pedagogiikan kehittäminen ja pienimuotoinen kokeilu, sekä tehostetun tuen vaikuttavuuden tutkiminen Koulutusta verkostoyhteistyönä Sedu, Kpedu ja NMI syksyllä 2012
Esityksen nimi / Tekijä ”Polkuja läpäisyn tehostamiseen”- mitä vielä tehtävänä? Kehittää ja pilotoida seuranta-ja raportointimalleja peruskoulun ja toisen asteen nivelvaiheen sekä toisen asteen ammatillisen koulutuksen ohjauspalveluiden tueksi Ammattistarttilaisten jatko-ohjaus ammatillisten opintojen alkaessa Opiskelija raportointi uusiin opetuspisteisiin (ennakkotieto) Yhteiset palaverit alueella Yhteistoiminta kesäohjaamon kanssa Kuka ilmoittaa ja miten etsiville? Kuka purkaa palautteet?
Esityksen nimi / Tekijä Kun olet tullut mestariksi yhdellä alalla, sinun pitäisi ryhtyä oppipojaksi toisella. –Gerhart Hauptmann