Satu Kaski, PsT, urheilupsykologi (sert.)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SPL Päätoimisten Coaching-ohjelma
Advertisements

Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
Pinta-ala raja-arvona
Tietopaketti Big Datasta
Asiakkaan ja potilaan kohtaaminen
EPÄONNISTUMISESTA SELVIÄMINEN URHEILUSSA – seminaari
Ajatuksia elämästä..
Täydellinen koreografia tuomarin silmin – tasapainoa ilman tylsyyttä? Kokeneiden valmentajien workshop
Virtuaalinen työmenestysvalmennus Työmenestysvalmennus © Mindwind Oy1 TUTKI VISIOI MAHDOLLISTA Selkeä näkemys siitä, mikä on juuri sinulle mielekäs työ.
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
PALVELUSUUNNITELMA JA TOTU -suunnitelma
Terveydenhoitaja ikääntyvien toimintakyvyn ylläpitäjänä
Mihin aivot tarvitsevat unta?
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
, Vantaa TE-KESKUSTEN JA TOIMINTARYHMIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ Toimintaryhmien ja TE-keskusten hyviä käytäntöjä Koulutus Manner-Suomen maaseutuohjelman.
Ammattirooli & persoona
Miten ihminen kohtaa annetun ympäristön
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
Aivovamma – arkielämän ankeuttaja(ko)?
Lapselle hyvä päivä tänään
Antidopingkoulutus Urhea asiantuntijaverkosto Helsinki Samuli Rasila.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Vaarojen tunnistaminen ja arviointi
Aggressiontunne Luento nro 1..
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Työpaikat kuntoon - pilotti Luottamusmieskonferenssi Aki Rouhiainen
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Jokaiselle (julkisella) tapahtumalla on oltava oma turvallisuussuunnitelmansa. Siinä mainitaan vähintään ● Tapahtuman perustiedot ● Osallistujientiedot.
Varsinais-Suomen ja Satakunnan Muistiluotsi
1.Jalkapalloijan ura 2.Pelaajayhdistys 3.Pelaaja-agentit 4.Match-Fixing & doping 5.Pelaajasopimukset Sisältö.
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
HUKI –HANKKEEN LAJIPÄÄLLIKKÖ- VALMENTAJAPÄIVÄT Skills -lajipäällikön tehtävänkuva Kilpailulajin lajipäällikkö Toimii oman ammattialansa.
MUOTOUTUMISVAIHE: JOUKKO IHMISIÄ Varautuneisuus Sulkeutuneisuus Vähän vuorovaikutusta Johtaja käskee.
Testaus Testaus Testauksella pyritään löytämään virheitä, jotka sitten korjataan. Yksittäinen testi on yleensä ohjelman suoritus (tietyillä.
HUKI – LAJIPÄÄLLIKKÖ- VALMENTAJAPÄIVÄ Tervetuloa uudet toimijat: lajipäällikön tehtävät, valmentajan tehtävät, Skills-terminologiaa Immo Pylvänen.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Todennäköisyyslaskentaa
Tietoaineistot sisällönkuvailulla tietoresurssiksi – miksi, mitä, miten ? MATRI-seminaari Tietoaineistojen sisällönkuvailu ja sanastot Maj-Lis.
Kouluinfo Renkomäen koulu
Suoritusaika-analyysi WWW-sovelluksessa.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi16.00 –  Malliharjoitus17.00 –
Sadun ominaispiirteitä Satujen tehtävänä on antaa toivoa!
Mari Åman Department of Applied Mechanics Aalto University.
Helena Törmi ”Painavaa asiaa” Lapsen ylipainon ehkäisy, ylipainoon puuttuminen ja perheen tukeminen.
NUOREN SISÄINEN KAMPPAILU LAPSEN MAAILMA -lyhytjänteisen toiminta - leikin ja holhouksen suoman turvallisuuden maailma NUORI AIKUISEN MAAILMA - pitkäjänteinen.
EI HUOLTA PIENI HUOLI TUNTUVA HUOLI SUURI HUOLI
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
18. Testaus.
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Hyvinvointitiimit – I työpaja
KRIISIT ja niiden kohtaaminen
Tiivistelmä 4. Työ ja teho
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Tervetuloa oman verotuksen asiantuntijaksi
Opintopsykologi Katja Hietanen
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Työnteon monet tilat, osa II
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Läheisen ohjaus terapiatyössä
Urheilun ja liikkumisen valmiudet ja ominaisuudet Psyykkinen valmennus Itsetunto ja itseluottamus Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
YKSOTE-kuormitus 2017–18 -hankkeen koordinaattori
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Psykologi Vilhelmiina Välimäki
Sairaalasielunhoitajan erityiskoulutus 55 op
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Esityksen transkriptio:

Mitä valmentajan tulee tietää trauman käsittelystä; ammatillisuuden rajat ja tarjolla oleva apu Satu Kaski, PsT, urheilupsykologi (sert.) Terhi Mets, PsL, urheilupsykologi

Kun jotain tapahtuu… Ota puheeksi: tarkista, mikä on tilanne (luota intuitioon) Selvitä etukäteen, miten seurassasi toimitaan (kriisisuunnitelma) Varaa aikaa Konsultoi ammattilaista Hae tarvittaessa apua

Trauman käsittelystä hyvä muistaa Selviytymismekanismi ei ole yhtä suuri kuin selviytyminen Trauma ei välttämättä traumatisoi Jakamaton – jaettu trauma Puhuminen ei ole yhtä suuri kuin asian käsittely Aivot eivät erottele nk. vähältä piti ja todellisen tapahtuman välillä eroa

Ammatillisuuden rajat Tarjolla oleva apu Valmentajan rajat (oman itsen – työn tekemisen suhteen) Aito läheisen kohtaaminen – käsittelyn ero Psyykkinen valmentaja Urheilupsykologi Urheilun perehtynyt psykoterapeutti Tiettyihin yksittäisiin menetelmiin perehtynyt asiantuntija (esim. EMDR)

AMMATTILAISET JA RAJAT Missä vahvoilla, mihin hyvä tarttua? Missä menee rajat, mihin ei kannata lähteä? Valmentaja Psyykkinen valmentaja Urheilupsykologi Urheiluun perehtynyt psykoterapeutti Traumanpurkumenetelmän asiantuntija (esim. EMDR terapeutti)