TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OP1 –kurssi ykkösille •I koulupäivä  lukio-opiskeluun orientoituminen (osa I) 2h ryhmänohjaaja  kurssivalinnat ja kurssivalintaohjelma 1h opinto-ohjaaja.
Advertisements

Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
HOPSY-hanke/tavoitteet
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
| | Minne menet aikuisohjaus? –seminaari Elinikäinen oppiminen ja ohjauksen monet muodot Kommenttipuheenvuoro, Savonia-ammattikorkeakoulu.
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Sosiaalialan asiantuntijapäivät Vanha Satama
Tiedä, tavoita ja ohjaa – nuorten seurantajärjestelmää kehittämässä Kokkola Jukka Vehviläinen / DiaLoog.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
SARANA Oppimisen tukemisen keskus Koulutuskeskus Agricolassa 2012 Pirkko Naukkarinen Tehostetun ohjauksen Sarana- malli.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Opintojen ohjauksen organisointi
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Nivelvaiheen ohjaus Kesä ohjaus Asiakas määrät kesä- heinäkuu.
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
JAMK-ESOK Esteettömät oppimisympäristöt Helena Koskimies,
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Tuula Savikuja, Helsingin seudun erilaiset oppijat ry./HERO
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Hankkeen esittely Tekijä: Sirkka Peltola JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO TYÖELÄMÄPALVELUT OHJAUSTA KASVATUSTA JA SUOJELUA KEHITTÄMÄÄN II HANKE.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
InNoste-palvelupiste (02)
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
Työ elämään 2015 nuorten ammatti- ja kesätyötreffit Ti klo Oulun kaupunginteatterilla Kaarlenväylä 2, Oulu.
Armi – arkiohjauksen malli Paremmin arjentaidoin ja opintojen kautta työelämään Marika Lius ja Katja Bergström.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
ELO-yhteistyöryhmän kokous
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Nuorisolain uudistaminen
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Ohjauspalvelut Tredussa
VI Ohjaamo-päivä Verkko-Ohjaus
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
Tiedä, tavoita ja ohjaa – nuorten seurantajärjestelmää kehittämässä
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
Perusrekisteri / Pakki
Väyläopintoihin ohjautuminen
Työelämäedustajien koulutus- ja yhteistyöpäivä Tanhuvaarassa
Puheenjohtaja Kati Turtiainen
Hyvinvointitiimin pilotti
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Väyläopintoihin ohjautuminen
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

TERVETULOA!

Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta POKA -Rekrytoinnin yhteistyö -Seuraava tapaaminen

Ohjausta ja tukea kaikille -opinto-ohjaajia (20) -terveydenhoitajat (3) -0pintokuraattori -opettajat, opettajatutorit -toimistojen henkilöstö, opintosihteerit

Karelia-ammattikorkeakoulun ohjauksen keskeiset toiminnot VARTU -Opintojen sujuvan etenemisen varmistaminen -Opintojen suunnittelu, HOPS -Valintojen ohjaus, AHOT-menettelyt -Opintojen eteneminen (seuranta ja tuki) -Ammatillinen kasvu (uraohjaus, työelämään siirtyminen)

Opintokuraattorin työnkuva -Opiskeluhyvinvoinnin edistäminen ja varhainen tukeminen(VARTU) -Opiskelijoihin kohdistuva työ, oppilaitoshyvinvointiin ja yhteisöön kohdistuva työ sekä kehittämiseen ja yhteistyöverkostoihin kohdistuva työ -Tiivis yhteistyö opiskeluhyvinvoinnin tukemiseksi mm. opiskelijaterveydenhuolto, opinto-ohjaajat, opettajatutorit, oppilaskunta POKA, oppilaitospastori ja vip-opiskelijat (välittämisen ilmapiiri)

Opiskelijoille tarjottava tuki -Opiskelijalle tarjotaan opiskeluhyvinvointia tukevia palveluja mahdollisimman matalalla kynnyksellä ja mahdollisimman läheltä opiskelijaa. -Opiskelijalla on mahdollisuus käyttää tarvitsemiaan Ammattikorkeakoulun omia palveluja. Lisäksi yhteistyötä mm. Joensuun kaupungin, Taitojen Tukijoiden sekä etsivän nuorisotyön kanssa.

Työn ja toiminnan hyviä malleja ja yhteistyökuvioita -Terveydenhoitajat: ns. avoimen ohjauksen –malli -Opinto-ohjaajat: osaamisalueisiin perustuva yhteistyö -Taitojen tekijät: ulkopuolisen ammattitaidon hyödyntäminen opiskelijoiden oppimisen tueksi.

Rekrytoinnin yhteistyö Markkinointiassistentit -Ketä olemme ja mitä teemme

Seuraava tapaaminen -Perjantai 9.1