Huolen puheeksiotto- koulutuksen palautteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

LUVALLISET POISSAOLOT
Tolkkua työaikoihin – kampanjan lähtötasokyselyn tuloksia Tarja Arkio Asiantuntija.
Johanna Koski Saga Niiranen Laurea amk
JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN
Toimintaohjeet opelle
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
PERHEVALMENNUS valamihina ponnistamahan; synnytysvalmennus
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Opitaan ja työskennellään yhdessä
Yliopistojen 26. työsuojelupäivät 9. –
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Kasvatuskumppanuus- koulutuspalautteet Kaste -arvioinnin koonti Vastaajia 43 Kysely tehty toukokuussa 2010 Paula Korkalainen.
Esityksen suunnittelu N-piirin johtamisvalmennus
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
”Jos menisin toimistoon ja se ihminen tietää mitä tarvitsen, ei ehdota mitä tekisin, se odottaa mitä kysyn” Bikva-arviointimallin soveltaminen käytännössä.
Sijaisperheiden ja sijoitettujen lasten kanssa tehtävä työ
VARHAINEN PUUTTUMINEN
OLEMISEN TEOLOGIA JA PEDAGOGIIKKA
Työyhteisökoulutus kulttuurien välisestä kohtaamisesta - millaisiin tarpeisiin vastataan? Aurora Vasama
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
VARHAINEN AVOIN YHTEISTYÖ Eettiset periaatteet Valtakunnallinen VARPU-verkosto Tutkimusprofessori Tom ARNKIL / Terveyden ja hyvinvoinnin.
Maahanmuuttajan työssäoppimisen ohjaamisen erityispiirteet
OPETTAJA JA OPPILAS Opettaja hyväksyy ja pyrkii ottamaan huomioon oppijan ainutkertaisena ihmisenä. Opettaja kunnioittaa oppijan oikeuksia ja suhtautuu.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Huolen puheeksiottaminen
1) Mitä tässä ryhmässä oli sellaista, joka haluat jakaa muiden osallistujien kanssa? 2) Mikä huomio/ konkreettinen asia, joka auttaa sinua jatkossa huomioimaan.
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
4-vuotiaan lapsen havainnointi neuvolassa
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
Oppimisen tavoitteet ja osaamisen oivallukset SpiritUra -valmennuksessa Tavoitteeni - millaista muutosta tavoittelen valmennusprosessin tuloksena oman.
LUENTORUNKO: Mitä työnohjaus on Työnohjauksen muodot
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Haastatteluun valmistautuminen
2/2009 Kiina. 2/2009 Kiina ja CIMOn yhteistyökumppani: Mitä ulkomaalaisen harjoittelijan tulisi ottaa huomioon? ”Kunnioita kiinalaista kulttuuria, kunnioita.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kilpailijan starttikurssi
Toimintaohjeet opelle
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Kuinka esittää ratkaisu menestyksekkäästi B2B –myyntineuvottelussa Based on Thesis (2013) Mari Klemola.
Mentor-tapaaminen verkokauppa. Aiheen esittely LAMP alustalla toimiva selainkäyttöinen myyntireskontra Osa olemassaolevaa open source-projektia.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Päättötyön esittelyohjeet
Ops seminaari Askola.
Kaija Ray: Siirtymät sujuviksi Antti Maunu: Yhteisöjen aika Kommenttipuheenvuoro Petteri Ora Petteri Ora1.
Vanhemman neuvo® -vertaistukiryhmän asiakaspalaute 2015.
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
Erityistä vaaraa aiheuttavien kohteiden ulkoiset pelastussuunnitelmat ja harjoitukset Vantaa Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos Pasi Kääriäinen.
Volitioprosessi, tahdon!
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
VOIKUKKIA-vertaistukiryhmä:
Esityksen transkriptio:

Huolen puheeksiotto- koulutuksen palautteet Avoimien kysymysten koontia Kesä 2010 Vastaajia 76

Koulutus oli hyödyllinen työni kannalta Sisäinen ympäristö: vahvuudet -tarvitsen puheeksiottamisen taitoa työssäni päivittäin koulutus antoi rohkaisua käytännönläheinen aihe ajankohtaista tietoa -helpompi nyt puuttua huoliin ja puhua niistä vanhempien kanssa Sisäisen ympäristö: heikkoudet vanhan kertausta, on jo saatu asiaan koulutusta uusi lastensuojelulaki jäi avaamatta syvemmin koulutus jäi pintapuoliseksi - jäin kaipaamaan eväitä todella vaikeisiin tilanteisiin, kun yhteistyö ei toimi ollenkaan nyt tuli koulutusta aiheesta koko päivähoitoväelle – hyvä! Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet esimerkkien käyttö oli hyvää koulutukseen sai osallistua työajalla, eikä väsyneenä työpäivän jälkeen! Ulkoinen ympäristö: uhat -asioiden esittäminen oli huonoa: oli caseja, mutta niihin ei annettu vastausta - Käytännönharjoittelu jäi vähäiseksi

Mitkä sisällöt jäivät parhaiten mieleen? Mitä jäit kaipaamaan? Sisäinen ympäristö: vahvuudet miten otetaan puheeksi, missä vaiheessa ja miksi varhainen puuttuminen huolen puheeksiottolomakkeet ja vyöhykkeet sovellettuna päivähoitoon lastensuojeluilmoituksen teko tiedonvälitys viranomaisten välillä Sisäisen ympäristö: heikkoudet konkreettisia toimenpiteitä, miten toimia jos ilmoitus tehty, eikä mitään tapahdu enemmän esimerkein avaamista konkreettisia neuvoja enemmän case jäi roikkumaan: vastausta siihen kaivattiin - tarkempaa huoltenvyöhykkeiden avaamista Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat ilmeikkyyttä esitystyyliin ryhmätyön purkuun enemmän aikaa vuoropuhelun ja ryhmäpohdinnan puute

Millaisia työkaluja ja –menetelmiä sait käyttöösi Sisäinen ympäristö: vahvuudet keskustelun avausmalleja tilanteiden sanoittamisen merkitys yhteistyötahot tulivat tutummaksi malli, miten toimia kun huoli herää vahvistusta omille ajatuksille ja toiminnalle Sisäisen ympäristö: heikkoudet huolilomake ennestään tuttu Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat

Koulutuksen tuomat muutokset ajatteluun Sisäinen ympäristö: vahvuudet mietin enemmän puheeksi ottamista lapsen kannalta - asioista kannattaa keskustella, vaikkei ne ole vielä ongelmia rohkeutta ottaa asioita puheeksi ennakointi vaikeissa tilanteissa oman vastuun ottaminen jakaa helpommin asioita kollegojen kanssa Sisäisen ympäristö: heikkoudet Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat

Koulutuksen tuomat muutokset toimintatapoihin/ esteet ammatilliselle kehittymiselle Sisäinen ympäristö: vahvuudet yrittää puuttua aikaisemmin asioihin puheeksiottoon panostaminen: valmistelu etukäteen kirjaan tarkemmin asioita puutun asioihin aiemmin kuuntelen tarkemmin vanhempia tartun rohkeammin huoliin Sisäisen ympäristö: heikkoudet konkreettisten vinkkien puute kohdentuminen omalle kouluasteelle ei oikein toteutunut - koulutus ei tuonut uutta tietoa Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat kuulijoiden kysymyksiin ei vastattu kunnolla

Koulutuksen tuomat muutokset työyhteisön ajattelutapoihin Sisäinen ympäristö: vahvuudet emme ajattele negatiivisesti asioista emmekä leimaa ketään tartumme herkemmin asioihin huolen puheeksiottamista mietitään tarkemmin ja sitä, miten otetaan puheeksi vanhempien kanssa jokaiselle tuli ainakin muistutus asian tärkeydestä Sisäisen ympäristö: heikkoudet Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat

Koulutuksen tuomat muutokset työyhteisön toimintatapoihin/ esteet muutoksille Sisäinen ympäristö: vahvuudet huoli-ilmoituksessa käytettävä kaavio auttaa jäsentämään ajatuksia helpompi keskustella eri yhteistyökumppa- neiden kenssa opiskeluhuoltoryhmän toiminnan kehittäminen Sisäisen ympäristö: heikkoudet muutosprosessi vie aikaa, vaikea havaita lyhyellä aikaa muutoksia toimintatapamme jo ennestään toimivia, ei tullut uutta jäimme kaipaamaan konkreettisia työvälineitä meidän koulussa muutamat hoitavat vaikeiden asioiden hoitamisen Ulkoinen ympäristö: mahdollisuudet Ulkoinen ympäristö: uhat koulutuksesta puuttui sanoma ja asian ydin: ei menty syvälle