AS-116.2012 Harjoitustyön opiskelijapalaute Palaute vuosilta 2010, 2011, 2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Tiija Malmi Virolahden kunta Vellamo
Dialogi William Isaacs.
Uuden ohjelmakauden valmistelu Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Tiina Malm.
Tietopaketti Big Datasta
Oppimisen seuranta ja arviointi alkuopetuksessa
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
ALOITUSINFO TYÖKYKYVALMIUDET. JA ETTÄ MISTÄ OLIKAAN KYSYMYS..? • Laajuus 1ov • YV-valinnainen • Työkykypassin ”kolmososio” • Mikä ihmeen työkykypassi?
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?.
Suunnitteluyhteistyö HAMK ja Hämeen Puuverkko Oy Jukka Nummminen.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Jouni Juntunen Oulun seudun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Netbeans ja XAMPP Projektin luominen.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
© 2012 Tieto Corporation Vaatimukset ja Testaus – Kokemuksia TestausOSYn seminaari , Tapiola Erkki Pöyhönen Lead Test Manager Tieto, Enterprise.
Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
AS Automaation tietotekniset järjestelmät harjoitustyö Seppo Sierla Suoritusvaatimukset ja pisteytys 2013.
AS Automaatio- ja systeemitekniikan projektityöt
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Kotisivukoulutus Ohjeet alasivujen tekoon ja kuvien lisäämiseen © SVS Länsi-Suomi.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Energiatarpeen laskentaohjelmisto Jouni Huotari & IIZO3030 Tietokannat –opintojakson opiskelijat (S2010) Päivitetty : lisätty toimeksiantajan.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
OHJP Kalenteriprojekti – Statusraportti iteraatio4 loppu
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
KOULUTUSPALVELUT, Paula Airaksinen Noppa-portaali opintoja sujuvoittamassa Paula Airaksinen, koulutuspalvelut.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Valmius tulevaisuuteen Arto Saloranta.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Myötäilta III materiaali. Tässä paketissa Mikä Myötäilta? Kuinka paljon porukkaa tulossa Myötäpäiville? Myötäilta 3:paraatiin valmistautuminen.
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kooste kotitehtävien vastauksista Kotitehtävä 5 – Tarjonta ( )
Viitearkkitehtuurityön tilanne
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Tietokantaohjelmointi Kevät Tietokantaohjelmointi 3 op  Tavoite  Opiskelija osaa ohjelmoida tietokantoja käyttäviä käyttöliittymäsovelluksia.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
KESKI-POHJANMAA VUONNA 2030 –SEMINAARI Kommenttipuheenvuoro Ennakointiverkosto/Harri Lundell, KPEDU.
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Johdatus tietojärjestelmätieteeseen
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Lausekielinen ohjelmointi II Ensimmäinen harjoitustyö.
Prosesseista palveluihin
Kierros 5 - OLO Peli.
Harjoituksia II.
W5W2 PILOTTI OPISKELIJOIDEN AJANKÄYTTÖ JA TYÖMÄÄRÄ PROSESSITEKNIIKAN
Kierros 4 - OLO Web.
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
Liikesaksan perusteet II
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Varajohtajuus –Millainen on vara- ja apulaisjohtajuuden kokonaiskuva?
Yrittäjyys antaa virtaa
Esityksen transkriptio:

AS Harjoitustyön opiskelijapalaute Palaute vuosilta 2010, 2011, 2012

Lähtökohdat Minimiesitiedot suorittaneille pitää antaa arkkitehtuurin raamit ‘Yläkvartaalin’ opiskelijoilla huomattavaa työkokemusta/harrastuneisuutta softankehityksessä Kenellekään työ ei saa olla liian vaikea tai liian suoraviivainen Kokeneemmilla ei saa teettää vaikeampaa työtä

Opetuksellinen haaste Kuinka maksimoida itsenäinen luova työ niin että työ ei ole kenellekään ylivoimainen?

Vuosien 2010, 2011, 2012 palautteet Haluttiin enemmän itsenäistä työskentelyä Simulink tietotyyppien kanssa paljon ongelmia kun käytettiin ‘inherit’ PC-luokan kanssa paljon ongelmia Materiaalissa (luentokalvot) epäselvää mikä on vaatimusta ja mikä oheismateriaalia

Palaute syksy 2012 Keskiarvo 4.04

Kehitystoimenpide 1: itsenäinen suunnittelu 2010 opiskelijan saivat puolivalmiin sovelluksen kalvoilla, jota piti: –hahmottaa, –toteuttaa Simulinkkiin, ja –täydentää puuttuvat osat 2013 annetaan vain arkkitehtuurin raamit –Luentotehtäviä käytetään suunnitteluun

Kehitystoimenpide 2: PC luokka ongelmat 2010/2011 Aalto verkkolevyn kanssa oli huomattavia ongelmia polkujen, hitauden ja kaatumisen takia –IT tuen kommentti: asialle ei voi tehdä mitään 2012 ohjeistettiin tekemään paikallisella kovalevyllä 2012 palautteen perusteella ratkaisevasti vähemmän ongelmia

Kehitystoimenpide 3: tietotyypit Teidän pitää aina pystyä sanomaan että mikä tietotyyppi kussakin langassa ja portissa on Älkää nojautuko Simulinkin ‘inherit’ tietotyyppiin Inherit tulee ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan työlästä debuggausta

Kehitystoimenpide 4: Materiaali Luentokalvoissa vaatimukset ja ei-välttämätön ohjeistus samassa paketissa Lisätty erillinen vaatimusdokumentti, jossa vain spesifikaatiot ja testit

Muuta Osa opiskelijoista ei ollut perehtynyt Nopan harjoitustyö sivun alla olevaan materiaaliin Sitten tuli palautetta että asiat oli epäselviä Vähimmällä pääsee kun perehtyy materiaaliin heti alussa