KAINUUN MAAKUNNAN sähköiset palvelut Kainuun maakunta suunnittelija Paula Karppinen 27.1.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja
Advertisements

TimePlan työvuorosuunnittelu
SASPA –hanke Kainuussa. SASPA- hanke Sosiaalialan sähköisen asiointipalvelun kehittäminen •Honkalampi-säätiön hallinnoima •Toiminta-aika
Kuntamarkkinat Helsinki
© Logica All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo.
Jussi Laitinen & Reko Martti
Tuomarikirjeenvaihto  Tuomarin kanssa käytävä "keskustelu" kutsusta kiitoksiin. Tuomarien hankkiminen: viidakkorumpu, omat ja muiden kokemukset, Internet,
Vanhuspalvelulaki käytännön työssä
Suupohjan seutuportaali –hanke
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
eTKK – TKK:n sähköisen toimintaympäristön uudistaminen
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN JÄRJESTÖJEN JA YHDISTYSTEN KUMPPANUUSFOORUMI Tervetuloa.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,
KAUSIJULKAISUPÄIVÄT ELEKTRONISEN AINEISTON HANKINTA YRITYSTIETOPALVELU – KEMIRA OYJ.
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ SOSIAALIHUOLLON TIETOTEKNOLOGIAHANKE Tilannekatsaus Projektipäällikkö Heli Sahala.
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
eASIOINTI. KAINUUSSA –HANKE Hallinnoija:
Veli-Matti Karppinen 2006 Nakertaja – Hetteenmäen kyläyhdistys ry.
Pilotointiseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
1 Sähköinen tapahtumiin ilmoittautuminen ja maksaminen: Seudullinen tapahtumakalenteri (PAJU) Krista Piippo
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
Kristiina Hormia-Poutanen DIGITAALISEN KIRJASTON PALVELUIDEN OHJAUSJÄRJESTELMÄ Keskuskirjastokokous
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
Kirjoita otsikko tähän Kainuun hallintokokeilun päättyminen/Seurantasihteeristön loppuraportti 5/13 Valtiovarainministeriö / Esa Toivonen / Kalevi.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Työssäoppiminen eli TOP
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
Sähköisen työpöydän palvelut valiokuntatyössä Valiokuntien asian- ja asiakirjojen hallintajärjestelmän määrittely Tarjouspyynnön liite 4.
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
Copyright Ubisecure Solutions, Inc. All rights reserved. Ubisecure esittely Petteri Ihalainen / Kehityspäällikkö Jussi.
MAHDOLLISUUKSIEN MARKKINAT IHMISARVOFOORUMI 2010 KANAVATYÖSKENTELY klo Ihan sama ihmisarvo?
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Hautajaisten ja kukkatilausten järjestely - Pilvipalvelu
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Esiselvitys.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
LANDSKAPSREFORMEN I ÖSTERBOTTEN | MAAKUNTAUUDISTUS POHJANMAALLA
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Tervetuloa Innokylään
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Osatyökykyisille tie työelämään
Sote-uudistus – missä mennään
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Malli 8:Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Maakuntaohjelmatyö Keski-Pohjanmaalla
Osatyökykyisille tie työelämään
Satakunnan TE-toimisto
TE-toimiston yrityspalvelut
Mitä ovat verkkopalvelut?
Toimivat palkeet – ikääntyvän hengityssairaan arki –hanke Kouvolassa
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Liikenneviraston tehtävät liikennepalvelulain mukaan
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
OTE maakunnassa – Polut kuntoon
Asiointipalveluiden laatu
Terveys- ja sosiaalipalvelujen työpaikat kunnan asukasluvun mukaan 2016 TOL2008 toimiala Q 2018 tilastokeskus.fi/alueonline.
Mitä sote-uudistus tarkoittaa minulle
Asiointipalveluiden laatu
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
Asiointipisteessä kaikki käy!
Parasta palvelua palvelun­järjestäjälle Parasta palvelua on uusi valtakunnallinen verkkopalvelu, joka yhdistää uudella tavalla palvelunjärjestäjän,
Esityksen transkriptio:

KAINUUN MAAKUNNAN sähköiset palvelut Kainuun maakunta suunnittelija Paula Karppinen

 Kainuun alueportaali  pääsy eri toimijoiden tarjoamiin palveluihin  Kainuun karttapalvelut: ulkoilukartta, panoraama, maakuntakaavakartta  Kainuun tapahtumakalenteri  Kainuun yritysrekisteri

 Kainuun maakunnan sähköinen tiedotus- ja viestintäkanava  yhteystiedot (OuKa, sähköinen hakupalvelu tulossa)  ilmoitukset, tiedotteet  aikataulut  palveluoppaat (maakunnan ja erikseen mm. vanhuspalvelut)  lomakkeet  maakuntahallinnon kokousasiakirjat  työryhmien dokumentit  maakunnan tilastot  maakunnan suunnittelun asiakirjat ja ohjelmat  avoimet työpaikat

Mitä muuta portaalissa voisi olla?  elävää kuvaa ja ääntä > NettiTV  kyselytunteja, keskusteluja ja katsauksia  esittelymateriaalia, esitteitä digitaalisessa muodossa  ohjeistusta, opastusta, koulutusta, valmennusta  videoneuvotteluja

 eAsioinnin tuleva kanava  paperilomake > sähköinen lomake > verkkolomake > tavoitteena yhteiset prosessit  rekrytointipalvelun (työhönoton) verkkopalvelu 3/06  kuluttajaneuvonta > pilotointi 1-6/06  sosiaali- ja terveydenhuollon terveydenhuollon alalla monia mahdollisuuksia, mm. ajanvaraus, neuvola, kuljetukset, kouluterveyden huolto  minkä tahansa asian vireille laittaminen, esim. kansalaisaloite  asioiden valmistelun seuranta Järjestettävä asiakkaan tunnistaminen ja tietojen siirto suoraan palvelujärjestelmään (VETUMA?)

Mitä se laajakaista hyvejjää?  yhä useammalla mahdollisuus käyttää tarjolla olevia palveluja  opastuksen ja tuen myötä osaavampia käyttäjiä  kasvava, osaava käyttäjäkunta osaa myös vaatia uusia ja parempia palveluja  sähköisten palvelujen ja eAsioinnin käytön volyymin kasvu kasvattaa niiden arvoa ja säästää muissa kustannuksissa, muuttaa toimintamalleja  nopeammat yhteydet antavat vapaammat kädet palvelujen kehittämiseen ja monipuolistamiseen  asiakasta lähelle tuotavien palvelujen toteuttamismahdollisuudet huomattavasti paranevat

Kiitokset!