Rehori-instituutti Koulutus 5.6.2007 Leena Hiltunen
Päivän agenda Kampusversion käsikirjoittaminen ydinainesanalyysi mitä halutaan miten jäsennetään käsitekartta -> OPPIMISPOLKU miten opetustuokiot etenee lähiopetuksen jaksottaminen ja teemoittaminen käsikirjoitus Verkko-opetuksen käsikirjoittaminen
Ydinainesanalyysi KURSSI TÄYTYY TIETÄÄ Ydinaines, jonka hallitseminen on välttämätöntä jatkon kannalta ja jonka ymmärtäminen mahdollistaa syventävän / laajentavan tiedon hankkimisen HYVÄ TIETÄÄ Täydentävä tietous, joka lisää teoreettisia yksityiskohtia ja selventää harvinaisempia sovelluksia KIVA TIETÄÄ Erityistietämys, joka syventää jonkin alueen hallintaa Tieteellisen osaamisen näkökulmasta Ammatillisen osaamisen näkökulmasta
Käsitekartta / Oppimispolku ISO
Kampusopetuksen käsikirjoittaminen Miten opetustuokio etenee sisällön teemoittaminen / jaksottaminen sisällön esittäminen (kalvot, taululle, ...) opetusteot – mitä opettaja tekee (luento, alustus, ....) oppimisteot - mitä opiskelijat tekee (kuuntelee, osallistuu, ...) oppimistilanteeseen liittyvät oppimistehtävät toivottu vuorovaikutus aikataulutus
Verkko-oipetuksen käsikirjoittaminen Mitä lähiopetuksesta voidaan hyödyntää verkko-opetuksessa luentojen ja opetustilanteiden videointi lähiopetuksen korvaaminen verkko-opetuksella (esim. vuorovaikutus)