Rehori-instituutti Koulutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Ammattikielten ja -viestinnän yhdistys ProfLang
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Aineenopettajan-koulutuksen opinnäytteet
Viveca-yksikkö 2014 Liikuntatieteellinen tiedekunta Jyväskylän yliopisto.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Sovellusprojekti Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan laitos.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Minä oppijana 1 ov..
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
AIKA JA OPPIMINEN OPS-työ ja mitoitus –koulutus Jukka Savilampi 2004.
osana opiskelijan PLE:tä
YDINAINESANALYYSI OPETUSSUUNNITELMATYÖSSÄ
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Anatomian ydintä etsimässä
HOK työryhmä Ammattitaidon hankkimista täydentävien opintojen suorittaminen PIRKOn sisällä  VAKIO-CASE - joustavat opintopolut ammattitaidon.
FSD:n seminaari Tutkimusmenetelmien oppimateriaalit ja verkko-opetus Tampere Tapani Alkula, HY Esimerkkinä on Helsingin yliopiston sosiologian.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Teknodida 2008 Jyväskylän yliopisto, Musiikin laitos.
Katariina Alha 2003 Opetussuunnitelmatyö Siirtyminen kaksiportaiseen tutkintorakenteeseen.
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Bologna-prosessi Helsingin yliopistossa Helsingin yliopisto Tutkinnonuudistuksen tukiryhmä
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO JY-JAMK -yhteistyö (Tulevaisuuden teollisuusautomaation toteutusarkkitehtuurit) Prof., D.Sc. (EE) Jarkko Vuori Faculty of Information.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Tietotekniikan laitos 5/2007 MaLuOpe-koulutus tietotekniikan laitoksella Tommi Kärkkäinen, Leena Hiltunen, Miika Nurminen.
(Luento)-opetuksen aktivointikeinot Pekka Makkonen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Peliohjelmointikurssi koululaisille
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Lukion KE1 kurssin toteutuminen opetussuunnitelman mukaan Ulla Vesterinen, FM Kemian laitos Jyväskylän yliopisto Kemian opetuksen.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
Paluuorientaatio Pauliina Keskinarkaus, Rekry.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOIT-tiedekunta Tietotekniikan laitos 2006 Tietotekniikan aineenopettajankoulutus tietotekniikan laitoksella Tommi Kärkkäinen professori.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Heli Potinkara, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Millainen oppija sinä olet?
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Pedagogiset aineopinnot lv
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus - opinnäytteissä tutkittua
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Oppimiskäsitykset Maanantaina Torstaina 24.9.
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kohti kansallista digitaalista koulua
Terveyden ja sairauksien historian tutkimista
Tampereen ammattikorkeakoulu
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Rehori-instituutti Koulutus 5.6.2007 Leena Hiltunen

Päivän agenda Kampusversion käsikirjoittaminen ydinainesanalyysi mitä halutaan miten jäsennetään käsitekartta -> OPPIMISPOLKU miten opetustuokiot etenee lähiopetuksen jaksottaminen ja teemoittaminen käsikirjoitus Verkko-opetuksen käsikirjoittaminen

Ydinainesanalyysi KURSSI TÄYTYY TIETÄÄ Ydinaines, jonka hallitseminen on välttämätöntä jatkon kannalta ja jonka ymmärtäminen mahdollistaa syventävän / laajentavan tiedon hankkimisen HYVÄ TIETÄÄ Täydentävä tietous, joka lisää teoreettisia yksityiskohtia ja selventää harvinaisempia sovelluksia KIVA TIETÄÄ Erityistietämys, joka syventää jonkin alueen hallintaa Tieteellisen osaamisen näkökulmasta Ammatillisen osaamisen näkökulmasta

Käsitekartta / Oppimispolku ISO

Kampusopetuksen käsikirjoittaminen Miten opetustuokio etenee sisällön teemoittaminen / jaksottaminen sisällön esittäminen (kalvot, taululle, ...) opetusteot – mitä opettaja tekee (luento, alustus, ....) oppimisteot - mitä opiskelijat tekee (kuuntelee, osallistuu, ...) oppimistilanteeseen liittyvät oppimistehtävät toivottu vuorovaikutus aikataulutus

Verkko-oipetuksen käsikirjoittaminen Mitä lähiopetuksesta voidaan hyödyntää verkko-opetuksessa luentojen ja opetustilanteiden videointi lähiopetuksen korvaaminen verkko-opetuksella (esim. vuorovaikutus)