TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
SOME opetuskäytössä – blogin käyttö opetuksessa
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Valinnaiset harjoitukset yksin, pareittain tai kolmen hengen ryhmässä.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Virtuaalimaailmat Tekijät:
Sosiaalinen media.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
MULTIMEDIAN MONET MUODOT
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Free Powerpoint Templates Page 1 Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa Aktiivisuushanke 2013 teknologia liikunnanopetuksessa
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
Emmi, Laura, Marianne, Johanna, Hanna, Elisa, Eva-Greta, Marcus.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Ops seminaari Askola.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Yrittäjyyden ja muiden tulevaisuuden taitojen edistäminen nykykoulussa Juho Norrena Yrittäjyyskasvatus Seinäjoki.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Sosiaalisen median käytöstä Sosiaalisen median käyttö kuuluu nykyajan lapsen elämään. Yhteydenpito ja viestiminen netissä ovat lapsille ja nuorille luonteva.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Jarkko Muhonen TeamProg
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Projektityö Blogi/Wiki –ryhmät – sähköposti opettajalle
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Opeka-kyselyn tulokset
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Mitä opettajan on hyvä tietää tekijänoikeuksista ja tietosuojasta
Tietotekniikkaa alakouluilla
Lapset ja media Marianna Halonen
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
Esityksen transkriptio:

TVT ja SoMe Jonna ja Johanna

Mitä sosiaalinen media on? - Sosiaalisella medialla tarkoitetaan sovelluksia, jotka perustuvat joko kokonaan käyttäjien tuottamaan sisältöön tai sisältöihin - Sosiaalinen media on tietoverkkoja ja tietotekniikkaa hyödyntävä viestinnän muoto (OPH) - Sosiaaliseen mediaan kuuluu käyttäjien välinen kommunikaatio ja vuorovaikutus

Mitä opettaa alakoulussa SOMEsta? - Sosiaalisen median käyttö koulussa on nykyään perusteltua jo sillä, että se on luonnollinen ja iso osa nuorten sukupolvien tapaa viestiä, rakentaa ymmärrystään ja kokemuksiaan. - Sosiaalisen median käyttö on perusteltu vaihtoehto opetuksen välineeksi, sillä lapsilla on sekä taitoa että mielenkiintoa sosiaalisen median sovelluksiin: käyttäväthän monet lapset sujuvasti sosiaalisen median tarjontoja vapaa-aikanaankin.

Mitä opettaa alakoulussa... - Opettajan siirtyessä käyttämään sosiaalista mediaa osana opetusta, on hyvä aloittaa yhdestä sosiaalisen median sovelluksella, kuten luokan yhteisellä blogilla.

Miten opettaa alakoulussa SOMEsta - Oppijoille tarjotaan tilaisuuksia käyttää eri palveluita ja sovelluksia, kuten blogeja, wikejä, dokumenttipalveluja, kuvien, videoiden ja linkkien jakopalveluja, yhteisö- ja ryhmätyöskentelyalustoja (esim. Google Docs) - On huomattava, että monet sosiaalisen median palveluista on sallittu vasta 13-vuotiaille, jolloin se rajaa oppilaiden omaa käyttöä tai käyttäjätunnusten luomista - Sen sijaan esim. vanhemmille voi luoda suljettuja ryhmiä, joiden kautta jakaa informaatiota tai muuta materiaalia esim. videoita tai valokuvia

Miten käyttää SOMEa oppimisen apuna ja tukena? - Luodaan eri oppiaineineissa oppilaille mahdollisuuksia taltioida eri menetelmin (teksti, kuva, liikkuva kuva) oma työskentelyään ja oppimistaan sekä rakentaa omaa oppimispolkuaan - Eri palveluiden hyödyntäminen eri oppimistilanteissa yhteistyöprojektien läpiviemisessä - Sosiaalisen median hyödyntäminen esim. kansainvälisissä yhteistyöprojekteissa (Lähde: Opetushallitus)