LOIMAAN PALLOILUIHME – hyvä joukkue kaataa jättiläisiä!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

Osuustoiminta osana hallituksen elinkeinopolitiikkaa YK:n kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012 Suomen pääjuhla Työmarkkinaneuvos Jarmo Palm.
Sosiaalimenot ja rahoitus 2010
Tietopaketti Big Datasta
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Kauppojen aukiolo jouluaattona 2006 PAM ry Telebus vko 44/2006.
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Kauppalehti Yrittäjyys Lokakuu Aineiston rakenne Kaikki, n=720 %
Urheilutoimitus ja -seurat
Seura- ja lajiliittoyhteistyö koulun näkökulmasta
Miehikkälän kunnan, Länsi-Savo Oy:n, ja Kaakonkulman ideointitilaisuus
VALMENNUSJÄRJESTELMÄ
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Mainosala on ylikuormittunut Aikuiset näkevät kymmeniä tuhansia mainoksia vuodessa Kilpailu näkyvyydestä muuttuu jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
PORI Taloyhtiöiden info-ilta Tapio Kallioinen Projektipäällikkö Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy.
Suomen latu ry Marina Tuura.
Maahanmuuttajien yrittäjyys ei ole pelkkää pizzaa ja pubeja Maahanmuuttajien yrittäjyys Suomessa on tuoreen väitöstutkimuksen mukaan melko samanlaista.
Osku Pajamäki Talousnäkökohtia strategiaan.
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Saaristomeren Meripuolustusalue VLK-toiminta 2012.
© Stuba Nikula, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, , 5 HEHTAARIA KULTTUURIA 250 VUOKRALAISTA 16.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Rakkaat ystäväni!.
Kuopion Seudun Pesäpalloilijat ry missio, visio ja arvot.
Helatalo KajaaninLukko Oy Timo Peussa. KAINUU ON KUTEN SUOMI TARVITSEMME VIENTITEOLLISUUTTA TUOMAAN MEILLE RAHAA KAINUUN ULKOPUOLELTA OLTAVA LÄHES OMAVARAINEN.
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Turun kauppakamari, Nuorkauppakamarikilta
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
SUMUVERHON TUOLLA PUOLEN – tulevaisuusorientoitunut menetelmä opinto- ja uraohjaukseen.
Innovaatiotilastot 2012 ja Pohjois-Savon ja Kuopion seudun asema Lähde: Tilastokeskus, tutkimus- ja kehittämistoiminta (tietokanta) Tekes, Teknologiateollisuus.
 Matkailu- ja ravitsemisalan liiketalouden opetusta ja koulutusta 1989 alkaen  Liiketalouden lehtori Savonia Amk  Kaislander Ky 1998 alkaen  Hallineuvos.
Ympäristöfilosofia Ympäristöfilosofiassa pohditaan ihmisen suhdetta ympäristöön: mitä ympäristö meille merkitsee, ympäristökäsityksiämme. Onko luontosuhteemme.
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Esperi Care Parempaa hoitoa
Harri Kainulainen 1 Keskinäisyys yritysmuotona tunnetaan varsin huonosti. Yksinkertaistettuna keskinäisyys on vakuutusalan osuustoimintaa. Asiakkaat.
Dynaamista kristinuskoa Afrikassa Auli Vähäkangas
Uusi kirjastojärjestelmä Tuula Haavisto puheenjohtaja Yleisten kirjastojen neuvosto.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Kuntapäättäjien asenne vaikuttaa elinvoimaan Kunta elinvoiman vahvistajana -foorumi Jarkko Heinonen johtaja Turun kauppakamari.
Kylätalosta maailmalle – Kalajoen voimistelukeskukseksi
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
AVARA-hanke valtiotieteellisen tiedekunnan näkökulmasta Leif Åberg
Forssan kaupungin hankintapolitiikka, järkivihreät hankinnat
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Sosiaalimenot ja rahoitus 2011 Esa Arajärvi, Nina Knape
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Edustusurheilu Espoon kaupungin vetovoimatekijäksi - Kuinka taklaamme haasteet yhdessä? Vai jääkö historiaan 10-luku jolloin edustusurheilu loppui Espoossa?
KOLMASIKÄLÄISTEN ELÄMÄÄ POHJOISISSA KAUPUNGEISSA – Haastattelututkimuksen keskeisiä tuloksia 1.KOLMANNEN IÄN KOKEMINEN 2.ELÄMÄNKULKU 3.ASUINKAUPUNKI ELÄMISYMPÄRISTÖNÄ.
Suomen Jääkiekkoliitto / Etunimi Sukunimi1 Puheenjohtajan ajankohtaiskatsaus Harri Nummela
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Urheilu YhdYsvallat.
KTT Eliisa Troberg Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Paavo Nurmi Jenna & Venla.
Yritykset ja yhteiskunta
changeday.fi Twitter #changedaysuomi Facebook ChangeDaySuomi-ryhmä
Turun toverit ry.
UNELMIEN LIIKUNTASEURA RY Unelmien urheilu- ja liikuntayhteisö TUL Nuoret Päättäjät 2017 Jyväskylä
Jalkapallo.
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Suomen Jääpalloliitto Visio 2020 Erotuomarin polku
Järjestö 2.0: mukana muutoksessa - avustusohjelma yhdenvertaisuuteen digitalisoituvassa toimintaympäristössä Hankesuunnitelun tueksi käydystä yhteisestä.
Esityksen transkriptio:

LOIMAAN PALLOILUIHME – hyvä joukkue kaataa jättiläisiä! KHT Olavi Ala-Nissilä Lentopallon Mestruusliigan puheenjohtaja, BDO Oy:n puheenjohtaja Turku 10.6. Kunta elinvoiman vahvistajana - foorumi

Giant killing – hyvä joukkue kaataa jättiläisiä! Kahden maailman laajimmalle levinneimmän pelin (FIVB 218 ja FIBA 211 jäsenmaata) yhtäaikainen menestys Loimaalla on herättänyt ihmetystä Suomessa. Ihmetys on liittynyt pääasiassa kaupungin pienehköön asukaslukuun, ja sen oletettuihin mahdollisuuksiin luoda taloudellisia taustoja joukkueille (selvitys TurkuAMK) Giant killing (jättiläisen kaataminen) viittaa siihen asetelmaan, jossa yleisesti ajatellen altavastaaja selviytyykin vastoin odotuksia voittajana. Tämä mielikuva sopii Hurrikaaniin, Bisoniin ja moniin Loimaan seudun yrityksiin

Menestys on yhteinen Loimaalla ollaan monella tasolla jättiläisen kaatajia: Seurat menestyvät, vaikka useimpien mielestä sen ei pitäisi olla mahdollista. Laskusuhdanteenkin aikana monet alueen veturiyritykset menestyvät, vaikka monien mielestä Loimaa ei täytä tulevaisuuden standardeja vetovoimaisena keskuksena Vuonna 1912 Tukholman olympialaisissa Hannes Kolehmainen ”juoksi Suomen maailmankartalle”. Jo tuolloin Kolehmaisen menestyksellä ja julkisuudella ymmärrettiin olevan merkitystä niin kansallistunteen muokkaajana kuin kansainvälisen huomion herättäjänäkin. Niin Loimaa kuin yrityksetkin - pienet ja suuret - käyttävät hyödyksi palloilumenestystä omassa markkinoinnissaan – kummankin menestys on yhteinen

Kaksi mestaruutta heti kahtena ensimmäisena vuonna korisliigassa 2012 – 2013, tänä vuonna pronssi ja menestystä eurocupeissa!

Kaksi hopeaa 2012- 2013, tänä vuonna pronssi, menestystä eurocupeissa

Menestyviä vientiyrityksiä, kasvava metalliklusteri ja pk-sektori – KASVU ja menestys JATKUU

Bisons – Sentimenttianalyysi - paljon positiivista tai neutraalia julkisuutta!

Hurrikaani – Sentimenttianalyysi – paljon positiivista tai neutraalia julkisuutta

MERKITTÄVÄ VALTAKUNNALLINEN Mediahuomio, heijastuu sosiaaliseen mediaan Koripallo- ja lentopallojoukkueet saavat merkittävää kansallista mediahuomiota ja tämä heijastuu sosiaalisen median puolelle. Digitaalisessa mediassa sentimenttianalyysi näyttää erittäin positiivista julkisuutta. Negatiivissävyistä uutisointia oli harvakseltaan ja liittyi lähinnä vastapuolen väheksyntään Urheilujoukkueiden saama mediajulkisuus vaihtelee kausittain. Kauden ulkopuolella ainoat merkittävät aiheet olivat nimitykset ja pelaajavaihdokset Twitter, Facebook ja keskustelupalstat ovat merkittävimpiä sosiaalisen median lähteitä.

Yritysjohtajat arvostavat ja ovat mukana urheiluseurojen toiminnassa – SEURAN YKKÖSKUUSIKKO ON JOHTOKUNTA Yritykset tukevat urheiluseuroja merkittävin taloudellisin panoksin Yritysjohtajat näkevät hyötyä Loimaan positiivisella näkyvyydellä mediassa Yritysjohtajat näkevät myös sisäistä hyötyä yrityksille, työntekijöilla on mielenkiintoista tekemistä ja harrastusmahdollisuuksia Yritysjohtajat näkevät yhteisöllisyyden lisääntymisen myönteisenä asiana

PAIKALLISUUS ON VÄKEVÄ VOIMA - vain hyväNÄ joukkueena menestytään Ihmiset toimivat ja vaikuttavat ja elävät paikallisesti Koripallon ja lentopallon liigaseurat olivat 40 vuotta sitten paljolti pääkaupunkiseudulla, nytkin koripallon junioreista 60 prosenttia on pääkaupunkiseudulta Nyt ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla (eikä Turussakaan) ole menestyviä koripallon ja lentopallon liigajoukkeita. Miksi? PAIKALLISUUDEN VÄKEVÄÄ VOIMAA JA SYNERGIAA PITÄÄ HYÖDYNTÄÄ NIIN YRITYSTOIMINNASSA KUIN URHEILUSSAKIN MUTTA EI SAA KÄPERTYÄ OMALLE PAIKKAKUNNALLE VIENTIMARKKINOILLE MENO JA ISOJEN KILPAILIJOIDEN HAASTAMINEN VAATII ROHKEUTTA, JÄTTILÄISETKIN VOIDAAN HAASTAA! VAIN HYVÄ JOUKKUE MENESTYY – JÄ TÄMÄ KOSKEE MYÖS YRITYKSIÄ

Attitude, attitude, attitude Lentopallon maajoukkueen menestysvalmentaja Mauro Berruton valmennusfilosofiassa oli menestyvälle joukkueelle erityisesti kolme tärkeää asiaa: Asenne, asenne ja asenne! IF YOU LOOSE, NO EXCUSE!