Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
TerveTie Tampereen ryhmä
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
SOME opetuskäytössä – blogin käyttö opetuksessa
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media.
Yhteisöllinen kehittäminen ja työskentely kokonaisuuden ja tietämyksen hallinta tietoprosessien hallinta & asiantuntijuus Uudet työkalut Mitä tietoa tuotetaan.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Vauhtia ja virikkeitä koulujen kv-suunnitelmiin Keväinen kv-koulutus Tampere Tiina Sarisalmi.
TTL Sosiaalisessa mediassa
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Seija Rannikko.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Opinnäytetyö (Yamk) Varustamon päätösseminaari Eija Nyrhilä.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Kielen opetuksen (tulevaisuuden)haasteet Petri Vuorinen vuorinen.wikispaces.com.
TVT-sovelluksia opiskelijoiden käyttöön
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
PKKY ja sosiaalinen media Janne ”Rysky” Riiheläinen Copy Mainostoimisto Fabrik Oy
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Johtopäätökset / Ajatusmalli: Digitalisaation vaatima osaaminen
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla

Mitä sosiaalinen media on? Sosiaalinen media on tietoverkossa yhteisöllisesti tuotettua tai jaettua mediasisältöä (wikipedia; yksinkert.määritelmä) Sosiaalinen media tarvitsee kolme asiaa toteutuakseen: sisällön yhteisöt – vuorovaikutuksellisuus teknologiat

Sosiaaliselle medialle ominaista Helppokäyttöisiä – saavutettavia, ilmaisia Yhdisteltäviä (esim.RSS-syötteiden kautta) verkostoituvia Osallistuminen vapaaehtoista Ajasta ja paikasta riippumatonta Avoimuus – kaikki kaikille Nopeasti kehittyviä ja päivittyviä

Mitä some on muuttanut? KULUTTAJASTA TUOTTAJIA! VALTA – TOTUUS SANANVAPAUS ASIANTUNTIJUUS YHTEISÖLLISTÄ KÄYTTÄJÄLÄHTÖINEN TUOTEKEHITYS JAKAMINEN – NÄKYMINEN KIELI ”Jos et ole somessa – et ole olemassa”

Somen hyödyt Omassa työssä Verkostot Konsultointi Oppiminen Ajantasalla pysyminen IDEOIDEN KEHITTYMINEN Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

Somen hyödyt Organisaation/yksikön kannalta (Läpi)näkyvyys - läheisyys Vuorovaikutteisuus (kumppanit, asiakkaat) Tiedon tuottaminen yhteisöllisesti Palvelun laatu ja nopeus Kehittyneet organisaatiot menevät sinne, missä asiakkaat ovat Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

Miksi somea sote-alalle? Neuvonta ja ohjaus (kaikissa prosessin vaiheissa) (akuutin) tiedon tarve sote-alan asiakkailla korostuu Vertaisvoimaverkoston perustaminen Omahoidon tukeminen Yhteisöllinen oppimisympäristö

Miten käynnistän some-palveluiden kehittämisen? Sote-ala  tietoturvakysymykset estää käytön  ÄLÄ USKO! Sosiaalisen median strategia/toimintaohjeet Neuvottelut tietohallinnon kanssa Kohderyhmä? (esim. palvelujen käyttöehdot, missä mediassa kohderyhmä liikkuu) Somen käytön tavoite  mitä hyötyä tavoitellaan asiakkaan kannalta Palvelun markkinointi ja aktiivisuus (Jäljet! Reagointinopeus!) Toimintamallista sopiminen työnantajan kanssa  työajankäyttö! Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

Kahvitauko Millaisia kysymyksiä, mietteitä, ihmetystä tai ideoita on tähän mennessä herännyt?

Ajanhukkaa vai näppäriä työvälineitä? Mikä on ajanhukkaa? Näppäriä työvälineitä: Doodle – yhteisen ajan sopimiseen Googlen välineet (googledocs, google-lomake, googlesites) Wikispaces 51.fi – linkkien lyhentäjä Wordpress –blogi Diigo – linkkikirjasto, kirjanmerkkipalvelu Yammer – organisaation palvelimelle asennettava palvelu yhteisölliseen viestintään

Asiakastyöskentelyyn Blogit Wikit (?) Facebook ! Googlesites Twitter (#kysos1234) Skype ! Google+ Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

Avoimuuden haasteet Tiedosta riskit!  varaudu! - Muista salasanakäytännöt! Älä vastaa kyselyihin, joissa pyydetään mitään tunnistetietoja sinusta!  käyttäjätunnusten kalastelu Identiteettivarkaudet Haittaohjelmien leviäminen Tekijänoikeudet Pilvipalvelut Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?