Miten koulutusjaoston toimintaa tulisi kehittää? - työpaperi Mustalla kehittämishaaste Vihreällä kehittämisajatuksia / ehdotuksia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
Advertisements

Markkinointi KJT-Johtokunta Open
RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 3. kokoontuminen klo – Siilinjärvi Kyläsuunnitelman hyödyntäminen Ohjelma Klo
P-K:n Järjestöpäivät Riitta Katajamäki Hanna Pieviläinen
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
MYR:N TEHTÄVÄT 1.YHTEENSOVITTAA EU:n ja valtion rahoituksen kohdentuminen ohjelmaa rahoittaville viranomaisille (MYAK) MYAK:n tarkistus budjetin hyväksymisen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
Erja Vihervaara Piirikouluttaja
Ronnie Djupsund Miten käy monialaisilta nuorten ohjaus- ja palveluverkostoilta rock’n roll.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ-uutiset Joni Penkari.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Tuplatiimi -työmenetelmä
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tuplatiimi -työmenetelmä
Kalle Nieminen, Kajaanin yliopistokeskus (2011) KYLÄPARLAMENTIT – HYVIÄ TOIMINTATAPOJA.
Chaîne des Rôtisseurs Accosiation Mondiale de la Gastronomie Seminaari Presseille ja voudeille Yhteinen ilme viestintään 23/03/2012 Chargée de.
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
EWC – European Works Council
TOIMINNAN PAINOPISTEET 2014 JYTYLIITTO ITÄ-SUOMI ALUEHALLITUS, Liite 2.
Sykettä Savilahdella –hankkeen ohjausryhmän toiminta vuosina
Päätöksenteko yhdistyksissä
Maakunnallisesta omistajaohjaus- ja omistajapolitiikkavalmistelusta - alatyöryhmän johtopäätöksiä Paras-johtoryhmälle Jyrki Myllyvirta
Tapaus Keski-Suomi MYR-neuvottelupäivät, Jyväskylä Jyväskylä Ylijohtaja Juha S. Niemelä.
Yhteistoimintalaki ja Yt:n organisointi
Varsinais-Suomen MYR:n koulutusjaosto Maakunnan yhteistyöryhmä (MYR) ja jaostot ALKE 7/2014, §24 ja kuntalaki sekä hallintolaki Valtuustokausi.
Hannu Taskinen Yleisten kirjastojen neuvosto Maakuntakirjastokous Kuopiossa YLEISTEN KIRJASTOJEN NEUVOSTO TAUSTA, SÄÄNTÖUUDISTUS JA TOIMINTA.
Punainen: tunteet, vaistot - Millaisia tunteita ja tuntemuksia tehtävä herättää? Musta: varovaisuus, arviointi, kriittisyys - Mitkä ovat ehdotuksen hyvät.
Alueellisen toiminnan kehittäminen  Tietoon ja tiedon jakoon selkeyttä  Ohjausryhmä keskeinen toimija alueen koordinoinnissa ja markkinoinnissa  Uusia.
Vuoden 2011 valtakunnallisten maaseudun tutkimus- ja kehittämishankkeiden haun teemat Kirsi Viljanen Maaseutuylitarkastaja YTR:n hankeryhmän sihteeri.
Suomen Jääkiekkoliitto / Kymi-Saimaan alue1 Seuratoiminta- ja koulutusvaliokunnan toimintasuunnitelma Kymi-Saimaa.
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Työ- ja elinkeinokeskus EAKR- ja ESR-rahoitus Pohjois- Savossa 2007 – Microteknia, Kuopio.
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
Sähköisen työpöydän palvelut valiokuntatyössä Valiokuntien asian- ja asiakirjojen hallintajärjestelmän määrittely Tarjouspyynnön liite 4.
Varsinais-Suomen maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) koulutusjaosto.
1 Terveyspalvelualan Liitto Valiokunnat. 2 Nimitysvaliokunta  Valmistelee liittokokoukselle ehdotuksen seuraavan vuoden hallituksen kokoonpanosta. 
TUHA-verkoston tapaaminen
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Hesan Nuorten Ääni Lapset ja nuoret kokevat Helsingin kaupunkina, jossa heitä kuullaan ja he voivat vaikuttaa itselleen tärkeisiin asioihin. Kaikissa helsinkiläisissä.
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely avoin varhaiskasvatus Varhaiskasvatuksen asiantuntija Marita Käyhkö
TN Puhumisen taidot Esiintyminen on insinöörin ammattitaitoa. Työn tuloksia pitää esittää myös suullisesti. Vaativat etukäteisvalmistelun.
LUONNONTUOTEALAN YRITTÄJYYS MENESTYKSEEN – pohjoiskarjalaisia näkökulmia Juha Rutanen, Irja Mäkitalo, Katri Kranni Luonnontuotealan teemaryhmä Aluetilaisuus,
Pelastusalan naiset Tilannekatsaus Komission ajankohtaiset asiat  Viimeisin, järjestyksessään 8.kokous Lontoossa lokakuussa 2015  Päätettiin.
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
Hae mukaan JC-kiltaan! Seuraavat paikat haussa :  Kansainvälistymisvaliokunta  Palveluvaliokunta  Teollisuusvaliokunta  Laita hakemuksesi.
Kokonaisarkkitehtuurin rajapinnat kohdealueelle. pp.kk.vvvv Osasto JulkICT-toiminto Kohdealueiden raportointi, viestintä ja yhteistyö 2 JHKA Kohdealue.
LOHJAN KAUPUNGIN UUSI ORGANISAATIO Uudet ideat siirretty hallintosääntöön Alueiden johtokunta
KOKOUSTAITO Oletko koskaan osallistunut kokoukseen?
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
VIRTA-opintotietopalvelun tulevaisuuden skenaariot Yhteenveto KOOTuki-ryhmän avoimesta etäkokouksesta Helena Majamäki
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Kokemustiedon osuus hv kertomuksessa
Ammattikeittiöosaajat ry | Marjut Huhtala | Ammattilaisseminaari 14
Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
YSI-JAOSTON TAVOITTEET JA TOIMINTA V. 2016
Sataedun osuuden väliraportointi
Lähtökohtana aktiivisuus
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Turvallisuusryhmän viestintä
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
RT:n turvallisuusryhmä Kick-off päivä 11. 4
Turvallisuusryhmän viestintä
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
PUHEENJOHTAJIEN TAPAAMINEN
Esityksen transkriptio:

Miten koulutusjaoston toimintaa tulisi kehittää? - työpaperi Mustalla kehittämishaaste Vihreällä kehittämisajatuksia / ehdotuksia

Koulutusjaoston toiminnan kehittäminen • Kokoonpano: (lukio ja yleissivistävä mukaan, alueellinen näkökulma vahvemmaksi) > koulutusjaoston asiat käsitellään / valmistellaan taustaryhmissä > > – Miten verkostoyhteistyötä vahvistetaan? – Miten muuten voidaan lisätä taustaryhmien edustavuutta? • Käsiteltäviin asioihin vaikuttaminen / kokousten valmistelu avoimemmaksi > taustaryhmiltä pyydetään käsiteltäviä aiheita edustajan kautta > sihteeristön toimintaa kehitetään avoimemmaksi, tiedotetaan kokousten valmisteluvaiheista

Koulutusjaoston toiminnan kehittäminen… • Tiedottamisen kehittäminen ja vahvistaminen jäsenille ja sidosryhmille  Säännöllinen uutiskirje  Lista sidosryhmistä, joille tiedotetaan  Vuorovaikutteisuus > koulutusjaoston taustaorganisaatiot voivat tiedottaa koulutusjaoston kautta + www-sivuilla

Koulutusjaoston toiminnan kehittäminen • Pitää olla mahdollisuus laajempaan dialogiin ja vuorovaikutteiseen toimintaan • Osallistavammat työtavat >>> – ”valiokunnat” työstämään ryhmissä asioita ja muutama koostava kokous? (katoaako yhteinen näkemys?) – asioiden esittely ja käsittely ”tilataan” asiantuntijoilta ja koulutusjaoston jäseniltä (valmistelu taustatahon kanssa) – vuosikello & teemat > asiat valmistellaan ajoissa ja voidaan antaa etukäteistehtäviä

Koulutusjaoston toiminnan kehittäminen • Vaikutusvallan lisääminen  Voiko koulutusjaosto ottaa tehtäviä, jotka lisäävät toiminnan vaikuttavuutta ja sitouttavat yhteistoimintaan?  Hanketoiminnan koordinointi?

Mitä asioita haluaisitte käsitellä? • Teemoitetut kokoukset: – Teemaehdotuksia: ennakointi, koulutuksen vienti, kesu, budjettiratkaisut, työvoimakoulutus, syrjäytymisen ehkäisy > Teemat päätettävä ja vastuutettava ajoissa; on sovittava, miten mahdolliset akuutit asiat hoidetaan • Oppilaitosten/taustatahojen asiat:  Taustatahojen määriteltävä, mitkä ovat niitä asioita, joita halutaan tuoda yhteiseen pöytään  Lyhyet tilannekatsaukset oppilaitosten ajankohtaisiin asioihin